استانی 15:43 - 22 مرداد 1399
ایسنا/اصفهان رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: ادامه ریزش ارزش اونس جهانی در بازار امروز سکه و طلای ایران نیز تاثیرگذار بوده است و سکه تمام بهار آزادی با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی مواجه شد.

شوک ناگهانی واکسن کرونا به اونس جهانی

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا، با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: قیمت طلا در معاملات دیروز (سه شنبه) بازارهای جهانی ۱۲۰ دلار کاهش یافت و امروز به ۱۹۳۰ دلار در هر اونس رسید که این ریزش تاریخی ۴ درصدی به تحولات رخ داده در پی عوامل به وجود آمده نیز باز می‌گردد.

وی افزود: همان طور که پیش‌بینی می‌شد، با اعلام اولین اخبار در خصوص کشف واکسن کرونا و واکسیناسیون سراسری در روسیه، بازار طلا دچار زلزله‌ای ادامه دار شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: پیش از ساخته شدن واکسن کرونا و شیوع و همه گیری آن در جهان، سرمایه‌گذاری بر اقلام مطمئن‌تر مانند طلا در دستور کار قرار گفت و نتیجه ریزش بورس‌های جهانی این بود که قیمت طلا در بازار با رشد چشمگیر همراه باشد.

وی توضیح داد: عبور طلا از سد مقاومتی دو هزار دلار در هر اونس، شتاب رشد قیمت را بیش از پیش افزایش داد، اما اکنون اخبار رسیده درباره کشف واکسن کرونا، طلا، این فلز گرنبها را بار دیگر به جایگاه خویش باز می‌گرداند.

وی همچنین تاکید کرد: بازارها در انتظار تایید واکسن کرونای روسی از سوی سازمان بهداشت جهانی است و در صورت این تایید ممکن است اونس جهانی با ریزش بیشتری مواجه شود.

شیشه بران همچنین گفت: انتشار اخباری در خصوص احتمال توافق دموکرات‌ها با دولت ترامپ بر سر محرک اقتصادی، سرمایه گذاران را بر آن داشت تا به برداشت سود و فروش طلا روی بیاورند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار طلا در سال جاری رشدی ۳۱ درصدی را تجربه کرده است، گفت: چاپ بی سابقه پول از سوی بانک‌های مرکزی جهانی و نرخ بهره نزدیک به صفر، سرمایه گذاران را به سوی طلا به عنوان مانعی در برابر عدم بازپرداخت ارز و تورم احتمالی سوق داد.

وی در خصوص بازار نفت، توضیح داد: پس از آنکه یک گزارش صنعتی نشان داد ذخایر نفت خام آمریکا بیش از انتظار تحلیلگران کاهش یافته و امیدها به افزایش تقاضا برای نفت در این کشور بیشتر شد و قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد افزایش بود.

شیشه بران اظهار کرد: بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز (چهارشنبه) با ۲۲ سنت معادل ۰.۴۹ درصد افزایش به ۴۴ دلار و ۷۲ سنت رسید. روز سه شنبه قیمت نفت برنت حدود یک درصد کاهش یافته بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز با ۱۵ سنت معادل ۰.۳۶ درصد افزایش به ۴۱ دلار و ۷۶ سنت رسید. دیروز نفت خام آمریکا شاهد افت ۰.۸ درصدی بود.

وی با بیان اینکه امروز قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی،۲۱۸۰۰ تومان اعلام شد، همچنین این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۱۷۰۰ تومان خریداری می‌کنند، گفت: قیمت یورو برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۵۶۰۰ تومان اعلام شده است و قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها۲۵۵۰۰ تومان است.

شیشه بران با بیان اینکه طلا روز سه‌شنبه نوسان بیش از ۸۹ دلاری را تجربه کرد، گفت: در حالیکه طلا در معاملات ابتدای روز در قیمت ۲۰۲۸ دلاری معامله می‌شد، در ادامه معاملات روز سه‌شنبه با افت شدید حدودا ۴ درصدی تا قیمت ۱۹۳۹ دلار پایین رفت.

وی تاکید کرد: قیمت طلا در بازار ایران نیز به تبعیت از اونس جهانی با کاهش مواجه شد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت بازار بورس در روز جاری، گفت: شاخص کل بورس علیرغم روند مثبتی که در ابتدای معاملات امروز در پیش گرفته بود، در ادامه معاملات روند نزولی به خود گرفت و با قرمز پوش شدن تابلو، شاخص بار دیگر به کانال یک میلیون واحد سقوط کرد.

وی با اشاره به آخرین قیمت طلا در روز جاری، گفت: قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در زمان لحظه تنظیم این خبر (۱۵ بعدازظهر) یک میلیون و ۱۲ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۱۰ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

انتهای پیام


10664475
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است