اقتصادی 10:58 - 06 اردیبهشت 1394
در دیدار روسای اتاق بازرگانی ایران و عمان بر ضرورت ایجاد خط کشتیرانی مستقیم بین دو کشور تاکید شد و نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران از راه‌اندازی این خط از نیمه اردیبهشت خبر داد.

زمان آغاز به کار خط کشتیرانی مستقیم بین ایران و عمان
به گزارش افکارنیوز، غلامحسین شافعی به تلاش اتاق مشترک ایران و عمان در جهت توسعه همکاری‌های مشترک بین تجار و فعالان اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت: تشکیل یک شرکت مشترک ایرانی و عمانی با حمایت و نظارت اتاق‌های مشترک حرکتی برای افزایش همکاری‌های تجاری بین دو کشور است.



شافعی ایجاد خط کشتیرانی بین ایران و عمان را مهم ارزیابی کرد و افزود: کمیسیون مشترک اقتصادی برای تاسیس چند کارخانه تولیدی در عمان به توافق‌های قابل توجه و ارزشمندی دست یافته و بر این باوریم که وجود روابط تجاری هم راستای روابط سیاسی بسیار عالی بین دو کشور، می‌تواند به نزدیکتر شدن مردم و تجار دو کشور کمک فراوانی نماید.



رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران به سیاست دولت روحانی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه و مسلمان اشاره کرد و گفت: کشورهای دوست در شرایط خاص همکاری های قبلی همیشه از اولویت‌های بیشتری برخوردار هستند.



وی افزود: اتاق ایران و مسئولان کشور پیشنهاد همکاری‌های سه جانبه بین ایران، عمان و کشورهای همسایه در سفر به آذربایجان، ترکمنستان و در دیدار اخیر با رئیس جمهور افغانستان مطرح کرده اند تا با بهره‌مندی از توان های اقتصادی این کشور ها همکاری‌های منطقه‌ای را توسعه بخشیم.



در ادامه سعیدبن صالح ال کیومی رئیس اتاق بازرگانی و تجارت عمان به تلاش مشترک رئیس طرف ایرانی و طرف عمانی اتاق مشترک ایران و عمان اشاره کرد و گفت: خبرهای مسرت بخش توافق کشورهای ۱+۵ با ایران را با دقت دنبال کرده‌ایم و بیش از شما خواهان به نتیجه رسیدن این توافق هستیم و این موضوع به نفع تمامی کشورهای منطقه و در صدر آنها ارتباط بین دو کشور ایران و عمان خواهد بود.



رئیس اتاق بازرگانی عمان پیوندهای سیاسی، فرهنگی و تاریخی دو کشور را بسترساز همکاری‌های اقتصادی و ایجاد ارتباط بیشتر بین تجار عنوان کرد و افزود: در این سفر تجار و بازرگانان مطرح عمان برای مذاکره با بخش‌های خصوصی ایران حضور دارند. باید یادآور شویم همواره فرهنگ منفعت طرفین و بی‌ادعایی در عین سادگی از خصلت تجار عمانی بوده است که امیدواریم با این روحیه کارهای قابل توجه و قراردادهای مهمی در دیدارها به امضاء طرفین برسد.



وی به آمادگی اتاق عمان برای امضا یک تفاهم‌نامه برای شکل‌گیری یک شرکت ایرانی عمانی در این سفر اشاره کرد و سرعت بخشیدن به روند انتقال کالاهای ایرانی و عمانی از طریق خط کشتیرانی مشترک را خواستار شد.



صالح ال کیومی تفاهم‌نامه تجارت آزاد عمان با کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا و آمریکا را یک فرصت برای تجار ایرانی خاطر نشان کرد و تصریح نمود: صدور گواهی مبدا براساس استانداردهای بین‌المللی صورت می‌گیرد و شرکت‌های ایرانی فعال در عمان باید به موضوع کیفیت کالاها در جهت دریافت گواهی مبدا از عمان بیشتر توجه نمایند.



در ادامه سعودالبروانی سفیر عمان در تهران سطح مطلوب سیاسی بین دولت‌های ایران و عمان را ارج نهاد و تصریح کرد: امیدواریم سطح روابط اقتصادی نیز همگام با روابط سیاسی رشد و توسعه پیدا کند.



البروانی افزود: از دولت عمان برای حضور یک رایزن بازرگانی در تهران درخواست کرده‌ایم و همواره مسئولین بخش‌های خصوصی را به برقراری و توسعه روابط با ایران تشویق کرده‌ایم.



در پایان عبدالرحمان سلیمانی نایب رئیس اتاق ایران از شروع به کار خط کشتیرانی بین ایران و عمان در نیمه دوم اردیبهشت ماه ۹۴ در بازه های زمانی ۱۵ روز یکبار خبر داد و گفت: ما خواهان کوتاه تر شدن فواصل حرکت کشتی‌ها به دوره های هفتگی و روزانه هستیم و برای تسهیل سفر تجار ایرانی، روادید چند بار ورود به عمان را با همکاری و حمایت اتاق‌های مشترک خواستاریم.



امروز شرکت‌های ایرانی و عمانی در زمینه‌های مختلف تجاری مانندتجهیزات نفت و گاز،الکترونیک و کامپیوتر، بانکی و سرمایه گذاری، مشاوره، ساختمانی و حمل و نقل در هتل آزادی و اوین با یکدیگر دیدار و مذاکراتی را انجام دادند.



مناسبات اقتصادی ایران و عمان در سال ۹۳ به ارزش تقریبی ۶۳ میلیون دلار واردات کالاهایی مانند گوشت و نهادهای دامی، تجهیزات صنعتی، خودرو و لوازم یدکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات فناوری اطلاعات و تکنوژی های برتر، لوازم خانگی و صادرات کالاهای ایرانی به ارزش تقریبی ۲۸۴ میلیون دلار محصولاتی مانند آهن و فولاد های غیر ممزوج، قیر، محصولات نیمه تمام راه آهن هیدروکربن، کف پوش های سنتی و صنعتی، مواد غذایی و سبزیجات، انواع ماهی و فرش بوده است.

6263166
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر اعلام مسئولان، طرح کهربا(طرح پرداخت با گوشی به جای کارت بانکی)در شش بانک عملیانی شده که عملیاتی شدن این پروژه و حذف کارت‌های بانکی به صورت فیزیکی آمار کلاهبرداری از طریق دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی اشخاص به شکل قابل توجهی کاهش پی...
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد. 
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی ضمن تکذیب گمانه‌زنی‌های نادرست رسانه‌ای اعلام می‌کند برنامه‌ای برای انتشار قطوع (دنو) پنج میلیون ریالی ندارد. 
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: بارش های اخیر در برخی مناطق جنوبی بی سابقه بوده و این بارش ها تا پایان هفته در این مناطق تشدید خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۲۵ هزار واحد مسکونی فرسوده در مرحله نوسازی است که با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت مردمی به مرحله بهره‌برداری رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: سالانه حداقل ۱۵ تا ۲۰ همت اعتبار با بهره کمتر از ۱۰ درصد باید به توسعه مکانیزاسیون اختصاص یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی ‏- ریالی» را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت توانیر گفت: از ۴۴۵ روستای بی‌برق در ابتدای سیل در سیستان و بلوچستان مشکل ۳۸۰ روستا رفع شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است