گوناگون 13:03 - 16 اردیبهشت 1395
خبرگزاری رسمی یونهاپ امروز اعلام کرد که به عنوان اولین رسانه کره جنوبی دفتر رسانه‌ای خود را در تهران افتتاح کرده است.

به گزارش ایرنا، از آنجا که یونهاپ اصلی ترین و کلیدی ترین رسانه کره جنوبی محسوب می شود، انتظار می رود با گشایش دفتر این خبرگزاری در پایتخت ایران روابط رسانه ای و همکاری های دو طرف به سرعت در عرصه رسانه گسترش یابد.

گزارش حاکی است که «کانگ هون سانگ» اولین خبرنگار این خبرگزاری ماه گذشته میلادی وارد ایران شده و فعالیت رسمی خود را از امروز آغاز کرده است.

یونهاپ در گزارش خود افزوده است که ایران با 80 میلیون نفر جمعیت، کشوری مهم و دوست دیرینه کره جنوبی به حساب می آید و حضور این خبرگزاری در این کشور برای سئول از اهمیت بالایی برخوردار است.

این خبرگزاری تاکید کرده است که دفتر این رسانه در ایران به عنوان پلی ارتباطی میان دو کشور و با هدف آشنا کردن مردم کره با تحولات و اصلاحات در ایران فعالیت خواهد کرد.

«کانگ» از خبرنگاران با تجربه یونهاپ بخصوص در امور رسانه ای خاورمیانه محسوب می شود و پیش از این دو بار عهده دار فعالیت خبری در امارات از سال 2006 تا 2014 میلادی بوده است.

این خبر به دنبال سفر سه روزه رسمی «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره به ایران منتشر می شود؛ سفری که برای نخستین بار از سوی یک رئیس جمهور کره پس از برقراری روابط دو کشور در سال 1962 میلادی انجام شد.

بر اساس گزارش ها؛ ارزش قراردادها، اسناد و تفاهم نامه های همکاری که دو کشور در جریان سفر رئیس جمهور کره به ایران امضا کرده اند حدود 46 میلیارد دلار می رسد.

کره پنجمین وارد کننده بزرگ نفت دنیا محسوب می شود و میزان واردات نفت خود از ایران را از 115 هزار بشکه در سال قبل به 280 هزار بشکه در سال جاری میلادی افزایش داده است.


7870397
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است