استانی 14:10 - 06 خرداد 1396
اخبار پلیس/
کرمانشاه- رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: دانشجویی که اقدام به توهین و فحاشی نسبت به استاد دانشگاه خود کرده بود توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

انتقام دانشجو از استاد دانشگاه کرمانشاهی در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی کریمی" اظهار کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرده که مدتی است شخصی ناشناس  با ارسال پیام های توهین آمیز در شبکه ها اجتماعی و بکار بردن الفاظ زشت، به وی توهین می کند و با توجه به  آزار روحی و روانی و مشکلات خانوادگی لذا تقاضای رسیدگی به پرونده را دارد.

این مقام انتظامی ادامه داد: کارآگاهان پلیس فتا تحقیقات گسترده خود را برای شناسایی فرد مجرم آغاز کردند و با اقدامات علمی متهم را که از دانشجویان شاکیه بود شناسایی و پس اخذ مجوز از مقام قضائی دستگیر کردند.

سرهنگ کریمی گفت: متهم در مواجه با دلایل فنی ناچار به بیان حقیقت شد و انگیزه خود از مزاحمت های مکرر برای شاکیه را، کسب نکردن نمره قبولی در درس استادش به دلیل واهی درج نمره اشتباهی، ذکر کرد که در این خصوص پرونده تکمیل و متهم برای سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی شد.

وی متذکر شد: در ماده ۶۰۸ قانون مجازات اسلامی به صراحت بیان شده است که مجازات توهین به افراد از قبیل فحاشی و استعمال الفاظ رکیک چنانچه موجب حد قذف نباشد تا ۷۴ ضربه شلاق و یا از  ۵۰ هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی خواهد بود، لذا با دقت در مفاد این ماده مشخص می‌شود که جرم توهین می‌تواند به شکل گفتار، کردار، نوشتار و حتی اشارات مختلف دست و چشم و نظایر آن باشد، بر همین اساس از هموطنان درخواست داریم قبل از هرگونه اقدام به عواقب کار خود بیندیشند  و  در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  در میان بگذارند.

عاملان نزاع دسته جمعی در کرمانشاه به مراجع قضائی معرفی شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: ۱۱ نفر از عاملان نزاع دسته جمعی در یکی از محلات کرمانشاه دستگیر و به مراجع قضائی شدند.

سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: روز گذشته در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از محلات حاشیه شهر کرمانشاه به سرعت ماموران کلانتری های ۲۵ دولت آباد، ۱۲- ۲۲ بهمن و ۲۳ تعاون وارد عمل شدند.

وی با بیان اینکه این درگیری باعث خسارت و آسیب دیدن تعدادی از منازل و خودروهای محل شده بود، افزود: ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه با توجه به حساسیت موضوع با استفاده از شگردهای خاص پلیسی در مجموع یازده نفر از عاملان نزاع را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه حضور به موقع پلیس مانع از گسترش نزاع شده بود، گفت: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده اند.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه پلیس با شدت با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی برخورد می کند، اظهارکرد: برخورد با اراذل و اوباش و برهم زنندگان نظم عمومی به صورت جدی در دستور کار انتظامی شهرستان کرمانشاه قرار دارد.

وی تاکید کرد: از تمام توان خود استفاده خواهیم کرد تا امنیت و آرامش شهروندان که اولین نیاز هر جامعه و از حقوق شهروندی است به نحو مطلوب برآورده شود.

۲۶ تن شکر قاچاق در کنگاور توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از کشف بیش از ۲۶ تن شکر قاچاق به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "حسین براری" بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر انتقال محموله شکر قاچاق از شهرستان های مرزی استان کرمانشاه به سمت استان های مرکزی کشور، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کنگاور قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید زنگنه با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس محورهای مواصلاتی یک دستگاه کامیون تریلر حامل کالای قاچاق را شناسایی و در یک اقدام به موقع آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی به عمل آمده از خودرو ۲۶ تن شکر قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد که کارشناسان ارزش تقریبی این محموله را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده اند.

سرهنگ براری با اشاره به توقیف یک دستگاه کامیون و دستگیری یک نفر در این زمینه، خاطرنشان کرد: متهم به همراه اقلام مکشوفه تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.

دستگیری سارقان منزل و مغازه در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه از دستگیری سارقان منزل و مغازه و کشف ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه یکی از سارقان سابقه دار با یک دستگاه خودرو اقدام به سرقت های متعدد منزل و مغازه در سطح شهر کرمانشاه می کند، لذا مراتب در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی کرمانشاه قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات به عمل آمده و اقدامات فنی و پلیسی، آدرس و محل تردد وی شناسایی و با کسب مجوز قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ امیری تصریح کرد: با توجه به سابقه دار بودن متهم، وی ابتدا منکر هرگونه سرقت و انجام بزه انتسابی شد، اما پس از مواجهه با دلایل و مستندات به دست آمده، به هفت فقره سرقت منزل و پنج فقره سرقت مغازه با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد، لذا محل اختفای همدست وی نیز شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان خاطرنشان کرد: با همکاری متهمان محل های سرقت بازسازی و مالباختگان شناسایی شدند، همچنین در ادامه تحقیقات مشخص شد متهمان اموال مسروقه را به دو نفر مالخر به فروش رسانده اند که در این راستا  اشخاص مالخر نیز شناسایی و دستگیر شدند.

وی گفت: متهمان پس از انجام تحقیقات به همراه پرونده به دادسرا منتقل و با صدور قرار صادره از آن طریق روانه زندان مرکزی کرمانشاه شدند.

کاهش جانباختگان حوادث رانندگی راه های روستایی استان کرمانشاه

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: رئیس پلیس راه راهور ناجا طی نامه ای از تلاش های پلیس راه استان و موفقیت در کاهش جانباختگان ناشی از تصادفات در محورهای روستایی استان طی سه سال متوالی تقدیر کرد.

سرهنگ فضل الله شیری اظهار کرد: پلیس راه استان با تشکیل و فعال سازی واحد پلیس راه روستایی خود در سال های اخیر توانسته است در کنار رسیدگی به راه های اصلی و فرعی، به صورت ویژه به ارتقای ایمنی و انجام فعالیتهای فرهنگی و آموزشی در روستاها و راه های روستایی بپردازد.

وی افزود: با توجه اینکه راه های روستایی حدود ۶۴ درصد از طول راه های استان را به خود اختصاص داده است و از طرفی نیاز جمعیت روستایی و عشایری به استفاده ار وسایل نقلیه موتوری و تردد در راه های عمومی روز به روز بیشتر می شود، لذا اقدامات فرهنگی و عملیاتی پلیس راه و راهداری استان در محورهای روستایی شتاب و گستردگی بیشتری گرفته که خوشبختانه منجر به کاهش تعداد جانباختگان در این راه ها شده است.

این مقام انتظامی در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده در راه های روستایی اشاره کرد و گفت: آموزش دانش آموزان و فعال سازی طره همیار پلیس در مدارس روستایی، آموزش مستقیم موتور سواران در روستاها و اعطای کلاه ایمنی به آنان، آموزش رانندگان ادوات کشاورزی و وانت بارها و آشکارسازی تردد آنها در راه ها، ایمن سازی مدارس حاشیه جاده، جلب توجه سایر ادارات و ارگان ها به امور حمل و نقل روستایی با مکاتبات و جلسات مستقیم و فعالیتهای رسانه ای، شناسایی و پیگیری رفع نواقص و کمبود تابلو و علائم در کنار اعزام تیم های گشت، بخشی از این فعالیت ها بوده است.

سرهنگ شیری در پایان از همکاری بسیار خوب اداره کل راهداری و حمل و نقل پایانه های استان، مدیرکل امور روستایی استانداری و مدیرکل آموزش و پرورش استان در زمینه های مشترک قدردانی کرد و خواستار تداوم این همکاری ها شد.

کشف ۲۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف بیش از ۲۸۰ میلیون ریال لوازم و وسایل الکترونیکی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" اظهار کرد: اکیپی از ماموران یگان امداد روز گذشته حین گشت زنی در حوالی پلیس راه سنندج-کرمانشاه به سه دستگاه خودروی سواری برخورد کردند که بدون توجه به ایست ماموران به سرعت از محل متواری شدند.

وی افزود: ماموران با همکاری سایر اکیپ های گشتی منطقه پس از مدتی تعقیب و گریز با شگردهای خاص پلیسی موفق شدند هر سه خودرو را متوقف کنند.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به فرار هر سه راننده و رها کردن خودروها اظهار کرد: ماموران در بازرسی از خودروها موفق به کشف مقادیر زیادی لوازم و وسایل الکترونیکی قاچاق شدند.

وی با بیان اینکه در این راستا سه دستگاه خودرو سواری توقیف شده است، گفت: کالاهای مکشوفه جهت سیر مراحل قانونی به ستاد مبارزه با کالای قاچاق استان تحویل و در این رابطه پرونده ای تشکیل و به دادسرا ارسال شده است.

کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت در اسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از کاهش ۲۸ درصدی وقوع انواع سرقت طی دو ماهه ابتدایی سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: ماموران انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با تلاش شبانه روزی و حضور مداوم و گسترده در سطح شهرستان توانستند آمار سرقت را ۲۸ درصد کاهش دهند.

وی افزود:سرقت مغازه ۱۰۰ درصد، داخل خودرو ۵۲ درصد، اماکن دولتی ۱۰۰ درصد، احشام ۵۰ درصد و سایر سرقتها ۸۹ درصد کاهش وقوع پیدا کردند، همچنین در رابطه با این سرقت ها ۴۰ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب ادامه داد: در خصوص کشفیات انواع سرقت ها نیز این انتظامی ۴۸ فقره انواع سرقت را طی دو ماه نخست سال۹۶ کشف کرده است.

سرهنگ سرتیپ نیا در پایان گفت: مشارکت شهروندان با نیروی انتظامی عامل اساسی در پیشگیری از وقوع جرم به خصوص سرقت است، لذا افزایش ضریب ایمنی اموال از سوی صاحبان آنها می تواند آمار وقوع سرقت را کاهش دهد.

کشف محموله لاستیک قاچاق در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف ۲۵ حلقه لاستیک قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال توسط ماموران یگان امداد خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" توضیح داد: ماموران یگان امداد روز گذشته در حال گشت زنی در محور روانسر به سمت کرمانشاه به یک دستگاه خودرو ۴۰۵ مشکوک شدند و با استفاده از شگردهای پلیسی آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران پس از بازرسی از این خودرو تعداد ۲۵ حلقه لاستیک خارجی به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون ریال کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: کالاهای مکشوفه به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تحویل و متهم دستگیر شده نیز به دستگاه قضائی معرفی شد.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به تاثیرات منفی کالای قاچاق در جامعه گفت: انتظامی شهرستان کرمانشاه از تمام توان خود برای مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور استفاده می کند.

وی عنوان کرد: مبارزه با کالای قاچاق و ارز در دستور کار تمامی یگان های گشتی انتظامی شهرستان کرمانشاه قرار  دارد و بصورت ویژه بر این موضوع تمرکز کرده ایم.

بکارگیری راهوران محله در راستای ارتقای ایمنی و فرهنگ ترافیک

جانشین پلیس راه استان کرمانشاه از بکارگیری و جذب راهوران محله در راستای ارتقای ایمنی و فرهنگ ترافیک راه های روستایی استان با همکاری استانداری کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ "محمد حیدری" اظهار کرد: طی جلسات متعدد پلیس راه استان با مدیرکل امور روستایی استانداری کرمانشاه پیرامون وضعیت ایمنی و تصادفات راه های روستایی مقرر شد که از ظرفیت و توانایی راهوران محله در راستای ارتقای ایمنی و فرهنگ ترافیکی روستاهای استان استفاده شود.

وی افزود: بکارگیری و آموزش راهوران محله در اولویت کاری پلیس راه استان در کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی و فرهنگ ترافیک بسیار حایز اهمیت و سازنده است.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: همایش بزرگ راهوران محله و بررسی و تجزیه و تحلیل کارشناسانه تصادفات با حضور دست اندرکاران و مسئولان ادارات دولتی و غیردولتی را یکی از برنامه های سازنده پلیس راه استان در ماه آتی خبر داد و از صاحبنظران و کارشناسان ذیربط درخواست همکاری کرد.

سرهنگ حیدری در پایان اظهار کرد: راهوران محله همان دهیاران روستا ها هستند که پس از گذراندن دوره های آموزشی در بالابردن سطح ایمنی و فرهنگ ترافیک راه های روستایی با پلیس راه استان تعامل و همکاری دارند.


9131459
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است