اجتماعی 18:17 - 30 دی 1396
مشاور وزیر آموزش و پرورش:
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش در هنرستان‌ها باکیفیت نیست چراکه منابع مالی لازم را ندارند.

آموزش در هنرستان‌ها باکیفیت نیست

به گزارش ایسنا، منصور مجاوری در همایش تجلیل از شوراهای برتر استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قانون شوراها اظهار کرد: در قانون شوراها تنها به منابع مادی توجه نشده است بلکه تمام ابعاد مورد توجه است تا ما بتوانیم در شهر و روستا به تربیت فرزندان خود بپردازیم. 

وی افزود: در چند سال گذشته قانون شوراها کمتر مورد توجه قرار گرفته است و سال ۸۷ ماده بسیار خوبی از این قانون - که ظلم به دانش‌آموزان روستاها، مناطق محروم، مناطق حاشیه‌نشین و جاهایی که از نظر اقتصادی بنیه مالی خانوادگی دانش آموزان خوب نیست - حذف شد. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش در همه جای دنیا با توسعه مشارکت، رشد پیدا کرده است، تصریح کرد: در همه کشورها ۲۵ تا ۳۵ درصد آموزش توسط بخش غیردولتی و سایر نهادها انجام می‌گیرد اما در کشور ما با زور این سهم به ۱۰ تا ۱۱ درصد می‌رسد. 

وی افزود: امیدواریم زمانی برسد قانون شوراها در بین سیاستمداران و قانونگذاران کشور جایگاه اصلی خود را پیدا کند . 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در ادامه اظهارکرد: زمانی قانون شوراها جایگاه اصلی خود را پیدا می‌کند که به استان‌ها اجازه داده شود، براساس منابع درآمدی استانی و منابع فعلی عمل کنند، ضمن اینکه طبق بودجه شورا استان‌هایی مانند کهگیلویه و بویراحمد و ایلام که زیرساخت‌های اقتصادی و صنعتی ندارند بخشی از بودجه آموزش و پرورش باید صرف این موضوع شود. 

مجاوری بر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، صنایع، شرکتهای تعاونی، نهادها، دستگاهها و واحدهای صنعتی در حوزه آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اداره این دستگاه عظیم نیست، بودجه دولتی جوابگوی کلیه مسایل مالی و اداری را نمی دهد و کیفیت آموزش بر اساس این بودجه اداره کنیم. ۱۰۰درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق کارکنان می‌شود و با این تفاسیر چگونه می‌توانیم در هنرستانهای کشاورزی به دانش آموزان صنعت، فنی و حرفه ای را بیاموزیم . 

وی تصریح کرد: در هنرستان‌های دخترانه کجا تلاش کردیم صنعت را آموزش دهیم یا کدام رشته الکترونیک، مکانیک و یا ماشین‌هایی که امروز سوار می‌شویم را در کارگاههای ماست و در حال حاضر در این کارگاه‌ها پاترول و جیپ و ماشین‌های از مد افتاده را آموزش می‌دهیم . کیفیت آموزش در هنرستانهای ما نیست چراکه منابع مالی لازم را ندارند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش راه توسعه‌یافتگی شوراها را بهاء دادن به آموزش و پرورش دانست و اظهارکرد: دولت امتحان خود را در حوزه آموزش و پرورش پس داده است بنابراین با این میزان اعتبار توسعه بخش آموزشی میسر نیست و ما دست نیاز به سمت دستگاه‌ها دراز می کنیم.

مجاوری با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش دارای قوانین مهمی است،گفت: سند تحول آموزش و پرورش زمانی اجرا می‌شود که منابع مادی آن تامین شده باشد. تاکنون چند درصد منابع مالی آن تامین شده است؟ چرا که هر یک از بندهای این ماده نیازمند میلیاردها تومان اعتبار است . 

وی با بیان اینکه درشش ماه از سال تحصیلی جاری چه مقدار پول و اعتبار به مدارس استان‌ها داده‌ایم، اظهارکرد: ما دنبال تعالی و عزت بخشیدن به معلمان و دانش‌آموزان هستیم و دولت به تنهایی نمی‌تواند نسبت به تامین منابع انسانی و مالی اقدام کند . 

مشاور وزیر آموزش و پرورش بر توجه به کسب و کارهای جدید در شوراهای آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: نیروی انسانی بالاترین سرمایه موجود در کشور است اما در این حوزه چه کاری‌هایی انجام شده است چرا اولیاء دانش‌آموزان که پزشک، کارآفرین و استاد دانشگاه هستند در انجمن اولیاء عضو نیستند؟

مجاوری تاکید کرد: در بحث بهره وری و بهینه سازی چکار کرده ایم؟ باید ظرفیت سازی از قوانین مختلفی که داریم صورت گیرد. آیا تنها بعد درآمدی مطرح است و وقتی پول لازم داریم بگوییم مردم و خیرین پول بدهند و به مدارس کمک کنند بنابراین باید از خیرین فکری اولیاء دانش آموزان استفاده کنیم و آنان را در انجمن اولیای و مریبان مدارس به کار گیریم. انجمن اولیای ما شده فرمالیته که اول سال رای گیری می کنیم و چند نفری انتخاب می شوند.

وی در پایان گفت: هر وقت بتوانیم ساختمانهای اداری را سبک و کوچک کنیم و مدارس را بزرگ کنیم آن موقع رشد خواهیم کرد. کدام مدرسه ما یک صدم برخی ساختمان‌های اداری زیبایی و ساختار و بزرگی دارد؟ تا زمانی که مدارس ما در خانه ها، کپرها و ساختمانهای سی چهل ساله اداره می شوند انتظاری بیش از این نباید از آن‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام


9645699
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» در جلسه شورای عالی هلال احمر به ضرورت مدیریت یکپارچه امور و موفقیت هلال احمر در نوروز پرداخته شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما هشدار‌های قرمز را صادر کرده ایم و تاکنون کشته نداشته ایم، اما تنها ۳ نفر در منطقه عسلویه مصدوم شده اند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به بیان وظایف و ماموریت‌های این معاونت در سال جدید پرداخت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس راهور فراجا از پیگیری برای اجرایی شدن اعتراض اینترنتی به جرائم رانندگی در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای شهر تهران گفت: موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار و فرماندار ویژه تهران گفت: تبادلات علمی در کنار آموزش خانواده‌ها می‌تواند بخشی از مسایل تغییرات جمعیتی را رفع کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل دفتر مدیریت و حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: جرایم آسیب به حیات وحش در صورت تصویب در شورای عالی محیط زیست سه برابر افزایش می‌یابد.  
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده بود، ابلاغ شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۲ هزار قوطی اکتان بنزین قاچاق از انباری در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۱۸ هزارقلم لیوان سرامیکی و دستگاه بخارساز قاچاق از یک دستگاه کامیون در جنوب تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است