اقتصادی 09:00 - 06 شهریور 1394
دبیر انجمن صنفی سیمان از تعیین قیمت سیمان به صورت کارخانه‌ای و بنا به شرایط منطقه خبر داد و گفت: بنا بر مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها نیازی به اخذ مجوز برای افزایش قیمت نداریم.

قیمت سیمان آزاد شد

ب، عبدرالرضا شیخان، با اشاره به اینکه براساس مصوبه هجدهمین جلسه ستاد هدفمندی یارانه‌ها‌، سیمان در رده سایر کالاها قرار گرفت که براین اساس شامل قیمت گذاری نمی‌شود، اظهار کرد: بر این اساس برای تعدیل قیمت نیازی به اخذ مجوز نیست؛ چراکه براساس عرضه و تقاضا قیمت سیمان مشخص می‌شود.



وی در مورد استقبال کارخانه‌های سیمان از افزایش قیمت گفت: براساس مصوبه مذکور دیگر انجمن سیمان دخالتی در امر قیمت‌گذاری ندارد‌، بلکه تنها کارخانه‌ها تعدیل قیمت را به انجمن اعلام می‌کنند که تا این لحظه موضوعی اعلام نشده است.



شیخان در مورد کشش بازار برای افزایش قیمت با تاکید بر اینکه در برخی نقاط امکان افزایش قیمت با توجه به میزان عرضه و تقاضا وجود ندارد، گفت: در برخی مناطق بازار کشش افزایش قیمت را دارد و کارخانه‌ها می توانند تا سقف حداکثر 17 درصد قیمت ها را افزایش دهند.



دبیر انجمن صنفی سیمان با اشاره به اینکه مصوبه ستاد هدفمندی یارانه‌ها مربوط به 20 تیر ماه است‌، گفت: ابلاغیه‌ این مصوبه در هفته آخر مرداد ماه به انجمن رسید و از آن موقع تا کنون شرایط بازار تغییر نکرده و تعدیل قیمت نداشتیم.



وی در مورد عرضه سیمان در سال جاری گفت: در چهار ماهه نخست امسال به دلیل رکود اقتصادی و ساخت و ساز، میزان عرضه سیمان کاهش پیدا کرده است. معمولا در فصل گرما تقاضا بیشتر می‌شد اما با توجه به اینکه جوازهای ساختمانی جدید صادر نشده‌اند و بودجه‌های عمرانی ابلاغ شده اما اجرایی نشده‌اند تغییری دربازار به وجود نیامده است.



دبیر انجمن صنفی سیمان در مورد میزان صادرات سیمان با اشاره به اینکه مانند گذشته صادرات سیمان انجام می‌شود، اظهار کرد: در چهار ماهه نخست سال صادرات سیمان نیز حدود 19 درصد کاهش پیدا کرده است اما نسبتا وضعیت صادرات بد نبود.



وی افزود: در زمان مورد بحث سه میلیون و 900 هزار تن سیمان و پنج میلیون و 200 هزار تن سیمان کلینکر صادر شده است.



دبیر انجمن صنفی سیمان همچنین در مورد قیمت سیمان در بازار جهانی یادآورشد: نرخ سیمان تغییر چندانی نداشته است.



 اعضای انجمن صنفی سیمان پیش از این خواهان افزایش قیمت تا 17 درصد با توجه به بالا رفتن نرخ حامل‌های انرژی ‌، حقوق و دستمزد و قیمت آب و برق بودند که براساس مصوبه‌ ستاد هدفمندی یارانه‌ها، پس از این کارخانه‌های سیمان می‌توانند با توجه به عرضه و تقاضا، خودشان قیمت سیمان را تعیین کنند./ایسنا/110

 

قیمت سیمان آزاد شد خبرگزاری فرهنگ

6971275
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» متوسط قیمت کالا‌های خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور– فروردین ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است