بین‌الملل 00:31 - 22 تیر 1399

سیاه پوستان آمریکا به «بایدن» رأی خواهند داد

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - فاطمه محمدی پور: سلسله اعتراضات مردمی به سیاست‌های نژادپرستانه ایالات متحده آمریکا به دنبال قتل جورج فلوید، در نقاط مختلف این کشور همچنان ادامه دارد.

اعتراضات به نژادپرستی در حالی در آمریکا ادامه دارد که برخی در ابتدا آنرا کاملاً به ضرر ترامپ می‌دانستند و معتقد بودند این اعتراضات باعث شکست ترامپ در انتخابات می‌شود. اما رادیکال شدن این اعتراضات و ایجاد بی ثباتی باعث شد ترامپ این بی ثباتی را متوجه مدیریت دموکراتها در ایالت‌هایی کند که سکان اداره امور ایالتی اعم از فرمانداری و پلیس در اختیار آنهاست.

در این راستا خبرنگار مهر گفتگویی با پروفسور «رابرت شاپیرو» استاد علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا آمریکا و عضو انجمن پیشبرد علوم آمریکا انجام داده که در ادامه می‌آید.

*اعتراضات به نژادپرستی در حالی در آمریکا ادامه دارد که برخی در ابتدا آنرا کاملاً به ضرر ترامپ می‌دانستند و معتقد بودند این اعتراضات باعث شکست ترامپ در انتخابات می‌شود. اما رادیکال شدن این اعتراضات و ایجاد بی ثباتی باعث شد ترامپ این بی ثباتی را متوجه مدیریت دموکراتها در ایالت‌هایی کند که سکان اداره امور ایالتی اعم از فرمانداری و پلیس در اختیار آنهاست. ارزیابی شما چیست؟

ترامپ در تلاش است تا ایالت‌ها را به خاطر آنچه اتفاق می‌افتد (اعتراضات به نژادپرستی) مقصر بداند. اما این موضوعات، مسائل ملی هستند نه ایالتی. بهتر است مردم درک کنند که اعتراضات ضد نژادپرستی مسئله‌ای محلی نیست و در سراسر کشور پدیده نژادپرستی به چشم می‌خورد.

*یک بحث مهم در خصوص اعتراضات کنونی آمریکا، تأثیر آن بر سبد رأی ترامپ است. سبد رأی ترامپ عمدتاً سفیدپوستان روستایی و متعلق به شهرهای کوچک است که مهاجران را اشغال کننده شغل‌هایی می‌دانند که باید در اختیار آنها قرار می‌گرفت. با وجود این موضوع، آیا اساساً سبد رأی ترامپ در نتیجه این اعتراضات کاهش خواهد یافت؟

این اعتراضات ممکن است باعث شود رأی دهندگان زیادی در ایالاتی که در سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ توانست رأی بالایی در آنها به دست آورد، با وی مخالفت نموده و به رقیب وی رأی دهند.

*برخی معتقد هستند در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا که به ترامپ در سال ۲۰۱۶ رأی داده بودند و رأی آنها سرنوشت انتخابات را تغییر داد در سال ۲۰۲۰ رأیی به او نخواهند داد. دلایل این موضوع این است که اولاً ترامپ در انتخابات قبلی در این سه ایالت با اختلاف ناچیزی برنده شده بود و دوماً در نتیجه شیوع ویروس کرونا و اعتراضات کنونی به نژادپرستی، رأی ترامپ در این سه ایالت از دست رفته است. نظر شما چیست؟

من با این ارزیابی موافقم. «دونالد ترامپ» ممکن است آرا در ایالت های فلوریدا و آریزونا و دیگر ایالت‌ها را از دست بدهد طوریکه دموکراتها دیگر به آرا سه ایالتی که شما اشاره کردید نیاز نداشته باشند.

*به اعتقاد برخی، اگر ترامپ بتواند در مدت باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری، وضعیت اقتصادی آمریکا را سر و سامان دهد پیروزی مجدد او تضمین می‌شود. به نظر شما با توجه به ضعیف بودن نامزد دموکراتها و شرایط موجود در آمریکا شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات به چه عواملی گره خورده است؟

واضح است که «دونالد ترامپ» جهت پیروزی در انتخابات باید هم بیماری همه گیر کووید ۱۹ را کنترل نموده و مسائل اقتصادی را سر و سامان دهد. به عبارتی او جهت پیروزی در انتخابات باید هم بیماری همه گیر کووید ۱۹ و هم اقتصاد را دور بزند.

*الگوی رأی دادن رنگین پوستان در آمریکا صرفاً مسائل نژادی و هویتی نیست. برای نمونه سیاهپوستان ایالت مینه سوتا (که اعتراضات کنونی هم از آنجا شروع شد) که عمدتاً سومالیایی تبار هستند در دوره قبلی به ترامپ رأی داده بودند. چرا که آنها در معادن زغال سنگ مشغول به کار هستند و رأی به رئیس جمهور دموکرات و پیوستن آمریکا توسط آنها به پیمان آب و هوایی پاریس یه معنای تعطیل شدن معادن زعال سنگ و بیکاری عمده آنها بود. بر این اساس آنها به ترامپ رأی دادند. با توجه به این موضوع، الگوی رأی دادن رنگین پوستان «به صورت عمده» به چه صورتی است؟ آیا مسائل اقتصادی برای آنها مهم است یا موضوعات نژادی؟

مسائل نژادی برای رنگین پوستان از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مسائل برخوردار است. سیاه پوستان و رنگین پوستان به طرز چشمگیری به دموکرات‌ها رأی می‌دهند. آنچه مهم خواهد بود به دست آوردن آرا در ایالت‌های کلیدی که ذکر شد، است.


10613884
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه مصر در دیدار با وزیر مشاور انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا از لندن خواست تا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون سوریه از حملات موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف شهر دمشق پایتخت این کشور خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با اشاره به شرایط وخیم نوار غزه تأکید کرد که خوابیدن در این منطقه مانند دراز کشیدن در تابوت است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل جهت «افزایش اختیارات متخصصان ناظر بر تحریم‌های کره شمالی به مدت یک سال» را وتو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای امنیتی تاجیکستان تمامی بستگان یکی از عوامل حمله تروریستی به مجتمع «کروکوس» را دستگیر کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یکی عضو پارلمان انگلیس، تمایل نداشتن دولت لندن برای استرداد موسس پایگاه افشاگر «ویکی لیکس» به آمریکا را تایید کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» با حکم ریاست تشکیلات خودگردان، «محمد مصطفی» به عنوان نخست وزیر جدید فلسطین کابینه خود را معرفی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» بنا به گزارش یک رسانه عبری، رژیم صهیونیستی قصد دارد با ایجاد منطقه حائل و کریدور مناطق شمالی نوار غزه را از دیگر بخش‌های این باریکه جدا سازد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگی ناریشکین در سفر به پیونگ یانگ با وزیر امنیت کره شمالی دیدار و در مورد مسائل امنیت منطقه ای گفتگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دفتر رسانه‌ای دولت غزه از جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفا پرده برداشت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است