فرهنگی‌هنری 19:03 - 18 مهر 1394
مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران درباره وضعیت پخش و تولید برنامه «کوی نشاط» بیان کرد که این برنامه بعد از ایام محرم و صفر بدون کارگردان و با تهیه کننده ای جدید روی آنتن می رود.

به گزارش مهر؛ حمیدرضا افتخاری با اشاره به برنامه طنز «کوی نشاط» که هفته گذشته آخرین قسمت آن به تهیه کنندگی امیرعباس اشرف روی آنتن رادیو ایران رفت، گفت: هر برنامه‌ای در صداوسیما دوره خود را دارد و هر سیستمی طراحی خود را برای جدول پخش برنامه‌هایش دارد و تمام شدن برنامه‌ها دلیل بر تعطیل شدنشان نیست. چه کسی گفته است «کوی نشاط» تعطیل شده است. این برنامه هر سال به دلیل ماهیت طنزی که دارد در محرم و صفر تعطیل می‌شود اکنون هم چون نزدیک محرم است این برنامه تعطیل می‌شود.

مدیرگروه ورزش و تفریحات رادیو ایران درباره اینکه کارگردان برنامه «کوی نشاط» اعلام کرده است که قرار نیست بعد از محرم برنامه داشته باشند، اظهار کرد: حضور نداشتن آقای صابری به این معنا نیست که ما دیگر برنامه نداریم چراکه برنامه با همان ترکیب و با همان ساختار روی آنتن می‌رود.

  • «کوی نشاط» با تهیه کنندگی مهدی ساعی روی آنتن می رود

وی درباره تهیه کنندگی و کارگردانی این برنامه توضیح داد: از ابتدا هم اشتباه بود که چنین برنامه ای کارگردان داشته باشد چون برنامه رادیویی با این ساختار نیازی به کارگردان ندارد و فقط لازم است که تهیه کننده داشته باشد که مهدی ساعی این کار را بر عهده خواهد گرفت و اشرف تهیه کننده قبلی بنا به ضرورت و درخواست خودش برای شبکه ای دیگر انتقالی گرفته است.

افتخاری درباره این تغییرات در عوامل برنامه «کوی نشاط» تصریح کرد: برنامه های صداوسیما متعلق به شخص خاصی نیستند. برنامه «کوی نشاط» هم به کسی تعلق ندارد. ما هم اکنون برنامه ای چون «قصه ظهر جمعه» را داریم که تاکنون چندین بار تهیه کننده آن تغییر کرده است.

مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران در واکنش به اینکه ساختار برنامه هایی مثل «کوی نشاط» و یا «جمعه ایرانی» که با هویت خاصی روی آنتن می رفتند با «قصه ظهر جمعه» متفاوت است، گفت: ما می توانستیم برنامه «جمعه ایرانی» را هم با همان ترکیب و با یک تیم دیگر حفظ کنیم و روی آنتن ببریم درحالیکه خود ما نخواستیم چنین کاری انجام دهیم تا به تیمی که تغییرات شبکه را نپذیرفته است به نوعی احترام بگذاریم در نتیجه تصمیم گرفتیم برنامه ای با نام جدید با تیم جدید داشته باشیم. درخصوص «کوی نشاط» باید گفت این برنامه حدود ۴ سال است که روی آنتن می رود و نیاز دارد که بعد از این ۴ سال اصلاحاتی داشته باشد. مهمترین بحث در این تغییرات نویسندگی در برنامه بود که باید به روز می شد.  از نظر ساختاری گروه رادیو ایران فقط با تهیه کننده در ارتباط است و ما درباره موارد اصلاحی برنامه هم با امیرعباس اشرف تهیه کننده «کوی نشاط» صحبت کرده بودیم که در همین حین بحث انتقال وی به شبکه ای دیگر مطرح شد.

وی درباره اینکه چرا یک باره بحث انتقال تهیه کننده به شبکه ای دیگر مطرح شده است، توضیح داد: هر کسی مختار است که محیط کارش را تغییر دهد و آقای اشرف حدود یک و نیم ماه است درگیر امور اداری برای انتقال خود به یک شبکه دیگر است. بخشی از تغییرات در ۶ ماه گذشته در برنامه اتفاق افتاده بود از جمله اینکه نیاز بود آیتم ها کوتاه تر شوند و همین اتفاق هم رخ داد. همچنین نیاز است نمایش هایی که در برنامه اجرا می شود دور از زندگی عادی مردم نباشد بلکه به جامعه امروز نزدیک تر باشد.  اگر برنامه «کوی نشاط» خوب نبود تا الان تعطیل می شد اما برنامه نیاز به اصلاحاتی دارد و بعضی از آیتم های آن باید تغییر پیدا کنند که اجازه بدهید به این آیتم ها اشاره نکنم.

  • قرار نیست شخصیت هایی چون «آمیزعبدالطمع» داشته باشیم

افتخاری اضافه کرد: در پنج الی شش سال گذشته جنس طنز در جامعه ایرانی تغییر کرده است و به سمت کوتاه گویی رفته است. همچنین زمانی شخصیت ها و تیپ ها نقش بیشتری در طنزهای ما داشتند درحالیکه اکنون باید بیشتر به سمت طنزهای موقعیت برویم و قرار است «کوی نشاط» را با تیم جدید به این سمت ببریم.

وی درباره نمونه خود از طنز مورد نظرش و اینکه تا چه حد می تواند موفق باشد، عنوان کرد: ما قرار است با تیم جدید چنین الگویی را در دستور کار قرار دهیم و حالا اینکه تا چه حد می توانیم موفق باشیم بحث دیگری است. در تیم جدید فقط تهیه کننده تغییر می کند و برنامه هم بدون کارگردان تولید می شود. عوامل این برنامه تغییر دیگری نخواهند داشت اگرچه که هر برنامه شخصیت محوری در طول دوره ای که روی آنتن می رود بارها بازیگرانش تغییر می کنند همچنان که تاکنون تغییراتی در تیم بازیگران برنامه ها بوده است.

افتخاری ادامه داد: در ساختار جدید برنامه های طنز رویکرد ما این نیست که چند شخصیت بار اصلی برنامه را به دوش بکشند و یا به طور مثال قرار نیست ما شخصیتی چون «آمیزعبدالطمع» داشته باشیم که هر هفته بخواهیم برایش متن بنویسیم. آنچه می گویم براساس تغییر فضای طنز کشور است و باید به برنامه ها هم راه پیدا کند. بنابراین ساختار تغییر نمی کند و ما به عوامل برنامه هم هیچ سخنی مبنی بر اینکه برنامه باید تغییر کند بیان نکردیم تنها خواستیم برنامه را تقویت کنند و حالا این هنر ماست که ببینیم چگونه قرار است این تغییرات را با حفظ ساختار ارایه کنیم.

  • تلاشمان این است برنامه بعدی بهتر باشد

مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو ایران با اشاره به برنامه «رادیو جمعه» که پیش از این گفته شده بود جایگزین «جمعه ایرانی» می شود و هنوز به تولید نرسیده است و اینکه «کوی نشاط» هم سرنوشت مشابهی پیدا کند، توضیح داد: ما منتظر بودیم تا سعید توکل تهیه کننده برنامه «جمعه ایرانی» تصمیم نهایی خود را برای اعمال تغییرات بگیرد و بعد از آن برنامه ای را جایگزین کنیم. او اواخر مرداد به ما اعلام کرد که قرار نیست تغییرات مورد نظر را در موسیقی برنامه اعمال کند و ما هم برای طراحی «رادیو جمعه» اقدام کردیم. طراحی و تولید برنامه هم زمان می برد و حتی اگر هم می توانستیم برنامه را پخش کنیم به دلیل فاجعه منا تنها دو قسمت از آن می توانست روی آنتن برود و دوباره قبل از محرم پخش آن متوقف می شد و حالا قرار است این برنامه بعد از ایام محرم و صفر جمعه ها صبح روی آنتن رادیو ایران برود. همچنین «کوی نشاط» هم بعد از ایام محرم و صفر پنجشنبه ها روی آنتن خواهد رفت. ضمن اینکه باید گفت برنامه «جمعه ایرانی» را هم شبکه تعطیل نکرده بود بلکه تهیه کننده برنامه مرخصی خواسته بود.

افتخاری در پاسخ به سوالی درباره اینکه مهدی ساعی هم اکنون تهیه کنندگی چندین برنامه دیگر را در رادیو ایران بر عهده دارد و چگونه خواهد توانست برای «کوی نشاط» وقت صرف کند، اظهار کرد: مهم این است که یک نفر بتواند از پس کاری برآید. مذاکرات انجام شده است و اگر او نمی توانست این کار را انجام دهد همان ابتدا می گفت چون اکنون حدود سه روز است که اشرف تهیه کننده سابق «کوی نشاط» به شبکه دیگری منتقل شده است و ما هم با مهدی ساعی درباره این برنامه صحبت کردیم که به پیشنهاد خود آقای اشرف صورت گرفت.

وی در پایان بیان کرد: برنامه «کوی نشاط» نیاز به اصلاحات و تقویت دارد، بازیگری، نویسندگی و موسیقی این برنامه نیاز به ایده های جدیدی دارد و اگر برنامه ظرفیت لازم را نداشت تعطیل می شد. تلاش ما این است که برنامه بعدی با ریتم تند، شاد، طنز و فضایی مردم پسند روی آنتن برود و بهتر باشد.


7189006
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ساعت بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و محوطه‌های تاریخی به مناسبت شب‌های قدر کوتاه‌تر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، نمایشگاه قرآن تا ساعت ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مهدی نقویان رئیس سیمافیلم درباره ساخت چند سریال مهم در سال ۱۴۰۳، سرانجام سریال الف ویژه مسعود جعفری‌جوزانی در تلویزیون، تغییر در نظام پخش و رونق ساخت سریال‌های طنز توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است