بین‌الملل 16:32 - 01 اردیبهشت 1393
اختصاصی
جنوب لبنان – ایرنا – رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی از زندان های صهیونیستی تاکید کرد که رژیم صهیونیستی از سال 1967 تاکنون بیش از 800 هزار فلسطینی را زندانی کرده و امروز حدود 5 هزار فلسطینی در زندان های این رژیم بسر می برند.

« مهنا کساب» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رژیم صهیونیستی، فلسطینیان را در 17 زندان و حدود 50 بازداشتگاه که در داخل سرزمین های اشغالی فلسطین ایجاد کرده است، زندانی و یا بازداشت می کند.



وی در این گفت وگو که به مناسبت « روز اسیر فلسطینی و عربی» انجام شد، تاکید کرد که اسیران فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی شکنجه می شوند.







** شکل گیری انجمن و برنامه های آن



کساب گفت : بعداز اینکه در سال 1991 از زندان دشمن صهیونیستی آزاد شدم تمام تلاش خود را برای انتقال رنج ها و شکنجه هایی که اسیران فلسطینی در این زندان ها تحمل می کنند، متمرکز کردم و براین اساس نجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی از زندان های صهیونیستی شکل گرفت.



وی افزود: برگزاری اجلاس ها و کنگره ها، اعتصاب ها و راهپیمایی ، ارسال نامه ها به سازمان های بین المللی و حقوق بشری از جمله فعالیت های این انجمن است و تاکنون و در برخی موارد موجب فشارهایی بر رژیم صهیونیستی و در نتیجه کاهش هرچند جزئی رنج ها و آلام اسرای فلسطینی و رعایت برخی از حقوق آنها شده است.



این فعال فلسطینی خاطرنشان کرد : امکانات ناچیز انجمن ما با حجم بزرگ اسرای فلسطینی دربند زندان های صهیونیستی متناسب نیست اما ناچار هستیم برای آنکه قضیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی فراموش نشود و وجدان های بشری و سازمان های بین المللی و منطقه ای را حساس کنیم ، به تلاش های خود ادامه دهیم.



کساب تاکید کرد که کمیته ها و نهادهای حقوق بشری جهانی و منطقه ای باید در قبال رنج های اسرای فلسطینی بویژه شکنجه آنها توسط صهیونیست ها احساس مسئولیت و اقدام کنند.







** شمار زندانیان فلسطینی دربند



رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی در باره شمار زندانیان فلسطینی گفت که از سال 1967 تاکنون بیش از800 هزار فلسطینی وارد زندان ها و بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی شده اند و معنای آن این است که تقریبا هیچ خانواده فلسطینی وجود ندارد که مزه تلخ این جنایت صهیونیست ها را نچشیده باشد.



وی با بیان اینکه امروز حدود 5 هزار فلسطینی بطور دایم در زندان های صهیونیستی بسر می برند و بسته به شرایط گاهی کم و زیاد می شوند، شرایط زندانیان و اسرای فلسطینی را سخت و طاقت فرسا و رفتار صهیونیست ها را غیرانسانی خواند و گفت که کلمات قادر نیستند این رفتار صهیونیست ها را که گسترش بیماری های جسمی و روحی و روانی از پیامدهای آنها است، توصیف کنند.



کساب از وجود 20 زن و200 کودک اسیر فلسطینی در زندان های مخوف صهیونیستی خبر داد و افزود: صهیونیست ها 180 زندانی را بدون اتهام در بازداشتگاه ها محبوس کرده اند و آنها را « بازداشت شدگان موقت» می خوانند.



رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی با بیان اینکه « برخی از کودکان فلسطینی اسیر اکنون به سن جوانی و میانسالی رسیده اند و هنوز در زندان های صهیونیستی بسر می برند»، تصریح کرد: بیش از 30 اسیر فلسطینی از سال 1983 تاکنون در زندان های صهیونیستی هستند و این رژیم از آنها به عنوان ابزاری برای فشار بر فلسطینی ها استفاده می کند.



کساب خاطرنشان کرد: « کریم یونس» در زمان حاضر قدیمی ترین زندانی فلسطینی در زندان های صهیونیستی است که از بیش از 31 سال قبل تا امروز در این زندان ها بسر می برد.



وی اظهارداشت : به نظر من وضعیت و شرایط بازداشت شدگان موقت به مراتب اسف بارتر و سخت تر از بازداشت شدگانی است که قاضی نطامی و یا افسران امنیتی اسراییل برای آنها حکم صادر کرده اند و دست کم می دانند که باید خود را با این شرایط تطبیق دهد و انتظار آزادی را بکشند.



این فعال فلسطینی گفت: بازداشت موقت در زندان های صهیونیستی یعنی ناامیدی و بازیچه تصمیم لحظه ای افسران امنیتی و زندانبانان بودن و ماهها بدون محاکمه در این زندان ها و بازداشت گاه های مخوف بسربردن.







** شرایط اسرای فلسطینی



کساب در ادامه گفت وگو با ایرنا در باره وضعیت زندان های صهیونیستی و شرایط اسیران و بازداشت شدگان فلسطینی گفت: رنج ها و شکنجه ها به محض بازداشت شروع و با ورود به زندان رفتارهای غیرانسانی تشدید می شود.



رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی افزود: صهیونیست ها با ددمنشی و وحشیانه برای بازداشت فلسطینی ها به منزل آنها یورش می برند و همزمان با فحاشی مبادرت به زدن زنان و کودکان با قنداق تفنگ می کنند و در مقابل اعضای خانواده دست های اسیر فلسطینی را غل و زنجیر و او را به باد کتک می گیرند و آنها را به تعرض به اعضای خانواده تهدید می کنند.



وی با بیان اینکه « انواع شکنجه و با وسایل جدید و قدیم در زندان های صهیونیستی برای شکستن اراده اسرای فلسطینی رایج است»، اظهارداشت: بازجویان امنیتی و نظامی صهیونیست، زندانیان را برهنه و سپس آب بسیار داغ و سرد را به تناوب روی آنها می ریزند و ساعت ها اجازه نمی دهند بخوابند.



کساب اضافه کرد که پخش صداهای زجر آور، شلاق زدن تا زمانی که خون از بدن زندانی سرازیر شود و نگهداری طولانی مدت در داخل یخچال های مخصوص و دستشویی ها از دیگر روش های صهیونیست ها برای شکنجه جسمی و روحی و روانی اسرای فلسطینی است.



این فعال فلسطینی با بیان اینکه شکنجه ها موجب ایجاد بیماری های مزمن و عوارض روحی و روانی شده است، گفت که بیش از 300 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی به شهادت رسیده اند و این بجز اسرایی هستند که در نتیجه این شکنجه ها بعداز آزادی درگذشته اند.



وی با بیان اینکه صهیونیست ها ، پیکر بسیاری از زندانیان فلسطینی را از بین می برند، تصریح کرد: شهید « انیس لوله» که در سال 1980 در زندان صهیونیست ها شهید شده همچنان رژیم صهیونیستی از تحویل پیکر او خودداری می کند و او را را مفقود الجسد خوانده است.







** تعداد زندان ها و بازداشت گاه ها



کساب در بخش دیگری از مصاحبه با ایرنا، خاطرنشان کرد که دشمن صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین 17 زندان ساخته است که تاکنون شناخته شده اند و همچنین از حدود 50 مکان نیز به عنوان بازداشت گاه موقت برای دربند کشیدن اسرای فلسطینی استفاده می کند.



رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی بیشترین اسرای فلسطینی را در زندان های الشطه ، النفحه ، عسقلان ، الرمله ، بئر السع و زندان جدید الاحداث اشارون محبوس می کند.







** اهداف صهیونیست ها



این فعال فلسطینی با تاکید به اینکه رژیم صهیونیستی هر کسی را که پرچم مبارزه در دست بگیرد، خطری برای وجود خود احساس می کند ، گفت که این رژیم با همه آنها اعم از کودک ، زن و مرد و سالخورده با یک چشم نگاه می کند.



وی با بیان اینکه به نظر من صهیونیست ها براساس توصیه های سال 1967« موشه دایان» عمل می کنند، افزود: دایان در پاسخ به سئوالی در باره برخورد با اسرای فلسطینی گفته بود که اینها آفت و بلا هستند.







** ارزیابی نقش تشکیلات خودگردان و اتحادیه عرب



کساب با تاکید به اینکه فلسطینی ها از ایفای نقش تشکیلات خودگردان و سازمان های بین المللی و اتحادیه عرب در قبال اسرا و زندانیان فلسطینی محبوس در زندان های صهیونیستی راضی نیستند ، گفت که کوتاهی آنها در وظایفشان غیرقابل انکار و تردید است.



رییس انجمن امور اسرا و آزادشدگان فلسطینی تصریح کرد: براساس توافقنامه شرم الشیخ که دهه 90 بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی امضا شده است این رژیم باید همه زندانیان فلسطینی را آزاد کند اما مگر این رژیم به کدام توافقنامه پایبند بوده است و تشکیلات خودگردان و جامعه جهانی هم از وادار کردن آن به اجرای توافقنامه ها ناتوان هستند و حتی برخی اوقات با سکوت خود با این رژیم همراهی می کنند.



خاورم ** 1324

انتهای پیام /*


3540765
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سازمان همکاری اسلامی وتوی آمریکا علیه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد در خصوص آمار بالای شهدای کودک در غزه هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به دنبال وتوی پیش نویس عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توسط آمریکا، الجزایر متعهد شد این پیش نویس را بار دیگر در شورای امنیت مطرح کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده در حال بررسی فروش یک میلیارد دلاری تسلیحات به اسرائیل است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سیا آمریکا درباره کاهش مهمات اوکراین و شکست آن تا پایان سال ۲۰۲۴ هشدار داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت خارجه سوریه وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایتالیا از اسرائیل و ایران دعوت کرد محتاط باشند تا از تشدید تنش جلوگیری کنند.  
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» شهرداری غزه درباره حجم گسترده تخریب خانه‌ها و ساختمان‌های اداری در غزه گزارش داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است