علمی فناوری 13:59 - 30 اردیبهشت 1398
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد:
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به توجه این دانشگاه به کیفیت آموزش دانشجویان بین‌المللی گفت: برگزاری طرح حمایت تحصیلی با تشکیل کلاس‌های تقویتی، تعیین اساتید مشاور علمی مخصوص دانشجویان بین‌المللی در هر دانشکده، اختصاص خوابگاه‌های مجردی و متأهلی ویژه برای دانشجویان بین‌المللی، افزایش حق آموزانه اعضای هیئت علمی دانشگاه جهت تدریس برای دانشجویان بین‌المللی، تشکیل کلاس ویژه دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی و دوره‌های آموزش زبان فارسی تخصصی بر اساس رشته‌های تحصیلی در دانشگاه ازجمله برنامه‌های فردوسی مشهد برای افزایش کیفیت تحصیل دانشجویان بین‌المللی عنوان کرد.

آماده انتقال تجربیات جذب دانشجویان بین‌المللی به دیگر دانشگاه‌ها هستیم

به گزارش ایسنا، دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، درخصوص برنامه‌ها و اقدامات دانشگاه فردوسی در زمینهٔ کیفیت آموزش اظهار داشت: دانشگاه فردوسی به‌عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه شرق کشور از ۸۱۰ عضو هیئت‌علمی متخصص برخوردار بوده و در حال حاضر تعداد بیش از ۳۰ هزار دانشجو مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند. از این تعداد بیش از یک هزار و ۷۰۰ دانشجو، از میان دانشجویان بین‌المللی ما هستند. این دانشگاه طرح‌های مختلفی در راستای ارتقای کیفیت آموزش برای دانشجویان و دانش‌پذیران خارجی ازجمله برگزاری طرح حمایت تحصیلی با تشکیل رده‌های تقویتی، تعیین اساتید مشاور علمی مخصوص دانشجویان بین‌المللی در هر دانشکده، اختصاص خوابگاه‌های مجردی و متأهلی ویژه برای دانشجویان بین‌المللی، افزایش حق آموزانه اعضای هیئت‌علمی دانشگاه جهت تدریس برای دانشجویان بین‌المللی، ارتقای کمیت و کیفیت امکانات و تجهیزات آموزشی، تشکیل کلاس ویژه دانشجویان بین‌المللی به زبان انگلیسی و دوره‌های آموزش زبان فارسی تخصصی بر اساس رشته‌های تحصیلی در دانشگاه در نظر گرفته است.

امضای تفاهم‌نامه با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان

دکتر کافی درخصوص تعامل با دانشگاه‌های دنیا خاطرنشان کرد: امضای تفاهم‌نامه با بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان ازجمله دانشگاه‌های آمریکا، استرالیا، بنگلادش، برزیل، چین، کانادا، دانمارک، انگلستان، فرانسه، آلمان و هند، عراق، ایرلند، ایتالیا، لبنان، عمان و پاکستان و هلند و روسیه، کره جنوبی، اسپانیا، سوریه، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان و… نشان از رشد علمی و پژوهشی این دانشگاه دارد.

وی در خصوص تأمین زیرساخت‌های لازم برای جذب دانشجویان بین‌المللی گفت: ایجاد وب‌سایت فعال و پویا و کارآمد جهت جذب و پذیرش، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی دستاوردهای علمی تحقیقاتی دانشگاهی، توسعه دیپلماسی علمی با کشورهای همسایه و هم‌جوار، بهینه‌سازی زیرساخت‌های رفاهی دانشجویی متناسب با نیاز دانشجویان بین‌المللی، معرفی دانشگاه از طریق رسانه‌های بین‌المللی، حضور و تأسیس نمایندگی دانشگاه‌ها در کشورهای هدف، پیگیری انجام کلیه خدمات کنسولی دانشجویان بین‌المللی در سطح استان و تمرکززدایی امور و ایجاد دفاتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی کشورها در دانشگاه ازجمله این اقدامات هستند.

دکتر کافی در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات حوزه بین الملل می‌توان به تشکیل اداره مستقل و چابک تحت عنوان اداره دانشجویان بین‌المللی برای انجام کلیه فرایندهای پذیرش و ثبت‌نام و پیگیری موارد رفاهی و تحصیلی، جذب و تربیت نیروی انسانی ماهر و آموزش چند زبان خارجی به کارکنان، ایجاد زیرساخت‌های رفاهی دانشجویی متناسب با نیاز دانشجویان بین‌المللی، عقد قرارداد و انعقاد تفاهم با مؤسسات و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تأثیرگذار در جذب دانشجو و معرفی دانشگاه، ایجاد و استقرار دفتر خدمات کنسولی برای نیازهای دانشجویان اشاره کرد.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد درباره فرآیند پذیرش و ثبت‌نام متقاضیان تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: متقاضی از طریق وبگاه اداره دانشجویان بین‌المللی دانشگاه نسبت به انتخاب رشته و مقطع مورد تقاضای خود اقدام نموده و نسبت به بارگذاری مدارک و پر نمودن برگه‌های ثبت‌نام و مستندات لازم اقدام می‌نماید. همچنین می‌تواند از طریق پست الکترونیک مدارک خود را به اداره دانشجویان بین‌الملل ارسال نماید. مدارک برای کارشناسان مربوطه پذیرش و ثبت‌نام اداره دانشجویان بین‌المللی جهت بررسی صلاحیت به‌صورت سیستمی ارسال می‌گردد.

وی در ادامه افزود: مدارک پس از ارزیابی اولیه به‌صورت سیستمی از اداره دانشجویان بین‌المللی به معاونت آموزشی و سپس به دانشکده‌های مربوطه ارسال می‌گردد. پس از بررسی در کمیته‌های تخصصی و کارگروه‌های جذب هر دانشکده و گروه‌های آموزشی نتیجه به‌صورت سیستمی به اداره دانشجویان بین‌المللی بازگشت داده می‌شود. در صورت مثبت بودن پاسخ گروه آموزشی متقاضی باید در سامانه بررسی صلاحیت عمومی اطلاعات خود را وارد و بارگذاری نماید. پس از دریافت استعلام لازم و تائید صلاحیت‌های علمی و عمومی متقاضی نسبت به صدور پذیرش نهایی توسط اداره دانشجویان بین‌المللی اقدام و مراحل تقاضای صدور ویزای تحصیلی انجام و برای متقاضی ارسال می‌شود. سپس با حضور وی در دانشگاه نسبت به ثبت‌نام قطعی متقاضی اقدام می‌گردد.

ایجاد تسهیلات برای حضور اساتید و دانشجویان در مجامع و مراکز علمی بین‌المللی

دکتر کافی درخصوص برنامه‌های آتی دانشگاه خاطرنشان کرد: عقد تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌ها و مؤسسات خارج از کشور، ایجاد تسهیلات برای حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در مجامع و مراکز علمی بین‌المللی و همکاری با متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی خارج از کشور و دعوت از آنان برای حضور در دانشگاه فردوسی مشهد، توسعه زیرساخت‌های دانشگاه برای ایجاد محیطی خلاق و پویا برای جذب دانشجویان خارجی، برنامه‌ریزی جهت تسهیل فرایند پذیرش و تقویت دیپلماسی دانشگاه در توسعه همکاری‌های علمی پژوهشی به‌ویژه با کشورهای هدف ازجمله این برنامه‌هاست.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: ازآنجاکه دانشگاه فردوسی مشهد دانشگاهی پیشرو در حوزه توسعه دیپلماسی علمی بین‌المللی در کشور است، می‌توان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تجربیات اندوخته شده ازجمله موارد کنسولی، آموزشی، جذب و پذیرش و… در این حوزه را در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر کافی در پایان سخنان خود تصریح کرد: دانشگاه فردوسی مشهد با راه‌اندازی و فعال کردن سه واحد مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی، اداره امور دانشجویان بین‌المللی و مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در پذیرش دانشجویان خارجی موفق عمل کرده اینکه می‌تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی باشد.

انتهای پیام


10131823
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر علوم گفت: در سواحل مکران در حال برنامه ریزی برای مقدمات اجرایی و عملیاتی بخش علمی در این منطقه هستیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است