بین‌الملل 11:42 - 30 بهمن 1397
چند روز پس از آنکه رهبران تجاری از دولت نیکاراگوئه درخواست کردند تا زندانیان سیاسی را آزاد کند، یکی از رهبران کشاورزان که به برگزاری اعتراضات سال گذشته علیه رییس جمهور نیکاراگوئه کمک کرده بود، به ۲۱۶ سال حبس محکوم شد.

کشاورز نیکاراگوئه‌ای معترض به اورتگا به ۲۱۶ سال حبس محکوم شد

به گزارش ایسنا، یکی از قضات نیکاراگوئه "مداردو مایرنا" را در دسامبر سال گذشته میلادی به تروریسم، قتل و جرائم سازمان یافته متهم کرد؛ اتهاماتی که این کشاورز همه آنها را رد می‌کند.

مایرنا پیش از آنکه در ژوییه سال گذشته میلادی بازداشت شود، یکی از اعضای اپوزسیون نیکاراگوئه بود که در مذاکرات ناکام با دولت این کشور شرکت داشت.

در اعتراضات سال گذشته علیه دانیل اورتگا، رییس جمهور نیکاراگوئه پس از آنکه طرفداران دولت و نیروهای پلیس به طرف جمعیت شلیک کردند، بیش از ۳۲۰ تن از مردم در اعتراضات جان باختند. از آن زمان به بعد راهپیمایی‌های خیابانی متوقف شده و دولت، سازمان‌ها و رسانه‌های اپوزیسیون را که به عنوان حامیان این اعتراضات تلقی می‌کرد، سرکوب کرده است.

گروه‌های دولتی و تجاری در چند روز گذشته در اقدامی برای از سرگیری مذاکرات برای پایان دادن به این بحران که به شدت به این کشور فقیر آمریکای مرکزی لطمه وارد کرده، نشستی برگزار کردند. گروه‌های تجاری در جریان این نشست آزادی بیش از ۶۰۰ زندانی که آنها را جزو زندانیان سیاسی می‌دانند، خواستار شده‌اند.

مایرنا یکی از رهبران جنبشی است که با پروژه تحت حمایت چین برای ساخت یک راه آبی که اقیانوس‌های آرام و اطلس را به یکدیگر مرتبط می‌سازد و چیزی شبیه به کانال پاناما است، مخالف است.

علی‌رغم این حکم، قانون اساسی نیکاراگوئه تاکید دارد که هیچیک از شهروندان این کشور نمی‌توانند بیش از ۳۰ سال را در زندان سپری کنند.

وکیل مایرنا در کنفرانسی خبری گفت: این یک حکم سیاسی مضحک و اغراق‌آمیز است، ما قطعاً درخواست تجدیدنظر خواهیم داد و پرونده را به دادگاه‌های بین‌المللی خواهیم برد.

ادگارد آیتامیرانو، قاضی این پرونده در حکم خود گفت: مایرنا مغز متفکر قتل پنج افسر پلیس که در جریان اعتراضاتی در جنوب کشور کشته شدند و همچنین ربودن دو افسر پلیس دیگر بوده است.

سازمان‌های بسیاری از جمله سازمان ملل از استفاده افراطی از زور برای کنترل این اعتراضات انتقاد کرده و دولت اورتگا را مقصر اکثر این مرگ‌های گزارش شده می‌دانند.

این در حالی است که اورتگای چپ‌گرا تاکید دارد که وی قربانی یک کودتای نافرجام است.

در همین حال "پدرو منا"، دیگر رهبر اپوزیسیون این کشور نیز به اتهام تروریسم و جرم‌های دیگر به ۲۱۰ سال حبس محکوم شد.

خولیو مونته‌نگرو، وکیل این دو رهبر اپوزیسیون این احکام را "بی سابقه و بسیار زیاد" توصیف کرده است.

این دو رهبر اپوزیسیون با وجود حکم حبسی که برایشان صادر شده تنها ۳۰ سال در زندان خواهند ماند زیرا قانون نیکاراگوئه تنها اجازه ۳۰ سال حبس را می‌دهد.

انتهای پیام


10058721
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل طی دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک پیرامون همکاری‌های نزدیک دو کشور برادر گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت که وزیر امنیت داخلی این رژیم تنها با یک کلمه «اسرائیل را مضحکه دنیا کرد.»
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» توئیت یک‌کلمه‌ای بن‌گویر وزیر امنیت ملی صهیونیست‌ها که نوشته بود؛ דרדל׳ה! در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد شمار شهدا از زمان آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه به ۳۴ هزار و ۱۲ تن افزایش یافته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اتحادیه اروپا امروز اعلام کرد که چهار فرد و دو نهاد صهیونیست را به دلیل اعمال خشونت علیه فلسطینیان کرانه باختری تحریم کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کشور‌های گروه هفت به اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که با روسیه همکاری می‌کنند، تهدید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» مقام‌های اروپایی در واکنش به گزارش‌های منتشر شده پیرامون شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان، بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه تاکید کردند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پیرو اخبار منتشر شده درباره فعالیت پدافند هوایی در اصفهان و شنیده شدن صدای انفجار، عنوان شد که این اقدام ناشی از مقابله با چند ریزپرنده بوده و خسارتی در پی نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر خارجه آمریکا درباره حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران تاکید کرد که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه روسیه گفت تهدیدات ادعایی که به ایران نسبت داده می‌شوند به قصد منحرف کردن توجهات از جنگ غزه است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است