استانی 19:10 - 01 مهر 1393
صبح و عصر امروز
با حضور دانش‌آموزان و اولیا آنان صبح و عصر امروز زنگ مهر در سراسر مدارس استان پهناور فارس به صدا درآمد.

زنگ مهر سراسر فارس را آهنگین کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، صبح و عصر امروز سراسر فارس رنگ و بوی مهر گرفت و صدای شور و شوق جای جای این استان را عاشقانه به‌ نمایش گذاشت.

در شهر مقدس شیراز، سومین حرم اهل‌بیت (ع)، نماینده ولی فقیه در فارس، معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش این استان نخستین زنگ فراگیری علم و اخلاق را در یک مدرسه عشایری به صدا درآوردند.

در لامرد نیز سید مهدی احمدی‌زاده معاون فرماندار این شهرستان در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که به‌صورت نمادین در آموزشگاه پسرانه 13 آبان برگزار شد با اشاره به اینکه مدرسه خانه دوم یک دانش‌آموز محسوب می‌شود اظهار داشت: همان‌طوری که دانش‌آموزان در خانه اول خود به پدر و مادر احترام فراوان می‌گذارند باید در مدرسه نیز که به‌عنوان خانه دوم محسوب می‌شود به معلمان خود احترام بگذارند.

در ادامه ابراهیم صفری مدیر اداره آموزش‌وپرورش لامرد نیز با اعلام اینکه در سال تحصیلی جدید بیش از 9 هزار و 250 دانش‌آموز در مدارس لامرد مشغول ادامه تحصیل می‌شوند گفت: بیش از 880 معلم در سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان لامردی را آموزش می‌دهند.

همچنین در آیین باشکوهی زنگ آغاز سال تحصیلی توسط فرماندار کازرون در قبور مطهر شهدای این شهر به صدا درآمد.

فرماندار کازرون در این آیین که با حضور مدیر آموزش‌وپرورش، رئیس ستاد مدارس شاهد، جمعی از مسئولان محلی و دانش‌آموزان دبیرستان شاهد در قبور مطهر شهدای این شهرستان صورت گرفت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی اظهار داشت: از مجموع 240 هزار شهید دفاع مقدس در کشور، 36 هزار شهید دانش‌آموز بوده که با احتساب شهدای فرهنگی بیانگر نقش محوری آموزش‌ و پرورش در دفاع مقدس است.

حمیدرضا گرامی خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما در موقعیتی حساس و با انواع هجمه‌های سنگین دشمنان، به‌نام جنگ نرم قرار دارید که تشخیص این جنگ و مقابله با آن نیاز به شناخت، بصیرت و آگاهی دارد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما فقط با یک طیف تهدید دشمن که همان تهدید جنگ سخت نام داشت روبه‌رو بودند اما امروزه با چهار طیف جنگ مستقیم قرار داریم که جنگیدن با آن نیاز به هوشیاری، نقوی و توکل است.

فرماندار کازرون، تقویت دین و باورهای دینی و احکام اسلامی، داشتن شناخت، بصیرت و آگاهی را از جمله راه‌های مهم مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان برشمرد و افزود: چنانچه در جنگ فرهنگی موفق شویم می‌توانیم با نگاه اقتصاد مقاومتی در عرصه اقتصاد به موفقیت دست یابیم.

گرامی به جایگاه بالای کشورمان در عرصه بین‌المللی به‌عنوان یک‌قطب برتر دنیا اشاره کرد و متذکر شد: امروزه به برکت خون شهدا، درایت مقام معظم رهبری و پایداری ملت ایران بدون حضور جمهوری اسلامی هیچ معاهده و توافقی در دنیا صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: کشورمان در عرصه بین‌المللی در یک جنگ سیاسی بسیار پیچیده قرار دارد که به لطف خدا و به برکت خون شهدا و درایت رهبری فرزانه تا به امروز موفق بوده‌ایم.

فرماندار کازرون تصریح کرد: در مباحث امنیتی، دشمنان به دنبال چالش برای کشور ما بوده و هستند اما به لطف خدا و با تفکر بسیجی که همان تفکر ولایی و الهی است آنان تا به امروز در این عرصه به موفقیتی دست نیافته‌اند.

گرامی از دانش‌آموزان خواست هرکدام شهیدی را برای خود انتخاب کنند و روش و منش، گفتار و رفتار آن شهید بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهند.

به گزارش فارس، در این آیین باشکوه دانش آموزان دبیرستان شاهد کازرون به همراه مسئولان این شهرستان قبور مطهر شهدا را گلباران کردند.

همچنین امروز توسط فرماندار فیروزآباد زنگ مهر در این شهرستان نواخته شد.

ابراهیم استوار میمندی در آیین بازگشایی مدارس در فیروزآباد با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانش‌آموزان اظهار داشت: شما آینده‌ساز مملکت هستید و امروز روزی فراموش‌نشدنی برای شماست چراکه یک گام دیگر برای کسب تعلیم و تربیت برمی‌دارید.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس و تقارن آن با ایام بازگشایی مدارس یادآور شد: امید است آینده‌سازان کشور در شرایطی که امروز به برکت رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس حاصل ‌شده است بتوانند مدارج علمی را یکی پس از دیگری کسب کنند و مانند سال‌های گذشته پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را بالاتر از سایر کشورهای دنیا برافراشته نگه ‌دارند.

فرماندار شهرستان فیروزآباد با اشاره به اینکه با آغاز بهار تعلیم و تربیت خونی تازه به رگ‌های کشور وارد می‌شود، تأکید کرد: در راه سازندگی کشور هیچ راهی مناسب‌تر از توجه عمیق به امر مهم تعلیم و تربیت وجود ندارد بنابراین باید تلاش کنیم زمینه و شرایط لازم را برای محقق ساختن آن بیش ‌از پیش فراهم کنیم.

استوار میمندی با اشاره به نقش تأثیرگذار معلم بر شخصیت فرزندان در دوران تحصیل بعد از والدین تصریح کرد: معلمان باید طوری دانش‌آموزان را تربیت کنند که کشور در آینده به وجود افراد عدالت‌طلب، مستقل و معتقد به انجام کارهای گروهی به‌دوراز هرگونه تعصب و پیش‌داوری افتخار کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد توسعه پایدار را در گروی توسعه نیروی انسانی کارآمد و تأثیرگذار دانست و گفت: تنها راه داشتن نیروی انسانی کارآمد، مفید و تأثیرگذار در جامعه توجه و هموار ساختن زیرساخت‌ها در آموزش‌وپرورش است

وی در پایان سخنان خود بیان داشت: مجموعه آموزش‌وپرورش باید در راستای کیفیت‌بخشی و فراهم کردن نیازهای فکری جوانان تلاش کند.

همچنین امروز بیش از 22 هزار دانش‌آموز دختر و پسر لارستانی در مقاطع مختلف علمی و در بیش از یک‌هزار کلاس درس به علم‌آموزی پرداختند.

در آیینی که با حضور علی‌اکبر نجیب‌زاده معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مجتبی نوربخش امام‌جمعه شهر لار، محمد فیاض‌پور معاون اداره‌کل و مدیر آموزش‌وپرورش لارستان، زنگ مهر بیش از 250 واحد آموزشی زیر پوشش حوزه معاونت اداره کل و مدیریت آموزش‌وپرورش لارستان به صدا درآمد.

مسئولان با حضور در مدارس هنرستان دخترانه حضرت سکینه (س) و طلایه‌داران تیزهوشان پسرانه به‌طور نمادین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را نواختند.

در این آیین امام‌جمعه لارستان در سخنانی با تبریک سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: شما دانش‌آموزان و همگی ما باید از خداوند تبارک‌وتعالی بخواهیم که توفیق قدم گذاشتن در مسیر اهل‌بیت و شهدا را نصیبمان فرماید و همیشه پیرو و رهرو راه شهدا باشیم.

حجت‌الاسلام سید مجتبی نوربخش افزود: اگر امروز در امنیت کامل، دانش‌آموزان در حال تحصیل هستند، مدیون خون مقدس شهدای گران‌قدر هستیم.

امام‌جمعه لارستان تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم، تأکید بر حفظ حجاب و عفاف است، پس زنان پاک‌دامن ما باید این مهم را دریابند و حجاب خود را رعایت کنند.

محمد فیاض‌پور معاون اداره کل و مدیر آموزش‌وپرورش لارستان نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی به فرهنگیان و دانش‌آموزان، گفت: در سال تحصیلی جاری، بیش از 22 هزار دانش‌آموز دختر و پسر لارستانی در مقاطع مختلف علمی و در بیش از یک‌هزار کلاس درس به علم‌آموزی خواهند پرداخت.

به گزارش فارس، خاطره‌گویی دوران دفاع مقدس توسط برادر شهید لاری، قرائت شعر و مقاله توسط دانش‌آموزان، پخش کلیپ بوی ماه مهر و دفاع مقدس، تجلیل از تعدادی از مادران شهدا و معلمان و دانش‌آموزان نمونه و آیین گل‌باران از دیگر برنامه‌های امروز در این شهرستان بود.

دانش آموزان نیز با دریافت یک شاخه گل به‌صورت منظم از زیر کلام‌الله مجید عبور کردند و هریک وارد کلاس‌های درس خود شدند.

آیین مشابهی نیز در مدارس بخش‌های اوز، بیرم، جویم، بنارویه، صحرای باغ و روستاهای بخش مرکزی لارستان باشکوه خاصی برگزار شد.


4783392
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ پنجشنبه ۳۰ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است