سیاسی 23:22 - 15 آذر 1395
مسکو - ایرنا - وزارت خارجه روسیه با اشاره به مذاکرات امروز (دوشنبه) میخائیل بوگدانف و حسین جابری انصاری معاونان وزارت خارجه ایران و روسیه اعلام کرد: مواضع تهران و مسکو برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه یکسان است.

روسیه: مواضع تهران و مسکو در باره سوریه یکسان است

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود افزوده است: بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و جابری انصاری معاون امور عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران در تهران طیف وسیعی از مسائل خاورمیانه با محوریت سوریه را بررسی کردند.

«در این دیدار تاکید شد، مناقشه مسلحانه و خونریزی در سوریه راه حل نظامی ندارد و فقط از راههای سیاسی و مذاکرات سوری-سوری بدون پیش شرط بر مبنای توافق 30 ژوئن سال 2012 ژنو، قطعنامه های شورای امنیت و تصمیم های گروه بین المللی حامیان سوریه می تواند حل و فصل شود.

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه می افزاید: در مذاکرات تهران بر تغییر ناپذیر بودن مواضع اصولی دو کشور برای تقویت نظام آتش بس و حل مسائل انسانی به موازات ادامه مبارزه بی امان با داعش، جبهه النصره و سایر گروههای تروریستی فعال در سوریه تاکید شد.

بنا به اعلام این وزارتخانه در دیدار بوگدانف و جابری انصاری همچنین برخی مسائل مهم منطقه ای و نگران کننده از جمله اوضاع عراق، یمن و مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی بررسی شد.

در بیانیه تاکید شده است: رایزنی تهران، اهمیت و ضرورت گفت وگوهای سیاسی ایران و روسیه در باره مسائل خاورمیانه برای کمک و مساعدت به حل و فصل مسائل بحرانی و تثبیت اوضاع منطقه راهبردی و مهم خاورمیانه را برای جامعه جهانی نشان داد.

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه که امروز سفر خود به تهران را آغاز کرده است، پیش از این نیز با جابری انصاری در باره پیشبرد همگرایی های دو کشور برای مبارزه با تروریسم بین المللی، حل سیاسی بحران سوریه و اوضاع عراق، لیبی و یمن مذاکره کرده است.

از سوی دیگر، دیدارها و مذاکرات تلفنی پیاپی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سرگئی لاوروف همتای روسی وی در باره اوضاع خاورمیانه و همچنین همکاری های نظامی ضدتروریستی روسیه و سوریه سبب شده، آتش بس در سوریه از اسفند ماه سال 94 تاکنون پایدار بماند و مذاکرات سوری-سوری برای حل سیاسی این بحران نیز پایه و اساس تصمیم گیری ها قرار گیرد.

اروپام*391* انتشار دهنده: هادی مولوی نیا


8456787
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور پارلمانی رئیس جمهور درباره تعطیلی پنجشنبه ها توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ملازهی گفت: ایران و پاکستان در قبال مسائل منطقه‌ای در خاورمیانه دیدگاه‌های مشترکی دارند که در سیاست منطقه‌ای می‌توانیم با یکدیگر هم مسیر باشم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر دیدار مقام معظم رهبری با جمعی از کارگران و گسترش اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا پرداخته اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت در انتخابات دور دوم مجلس را بسیار مهم تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور قدرتمندی است که هم می‌تواند از جایگاه اقتدار و عزت سخن خود را با دشمنان بیان کند و هم ارتباط خود را با دوستان تداوم و تحکیم بخشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قائم مقام حزب موتلفه توطئه‌های جدید دشمنان علیه جمهوری اسلامی را شکست خورده تلقی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور پس از سفر رسمی و پرکار یک روزه به سریلانکا، دقایقی پیش کلمبو پایتخت این کشور را به مقصد ایران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور به استانداران سراسر کشور دستور داد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد اهتمام ویژه داشته باشند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ۹۰ داوطلب در سطح کشور در دور دوم انتخابات برای تصاحب ۴۵ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است