استانی 21:11 - 20 آذر 1398

دانشگاه جامع طب سنتی و مکمل در قم راه‌اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، سعید نمکی در نشست اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قم در ستاد این دانشگاه گفت: خوشبختانه در این زمینه مسئولان استانی هم اعلام آمادگی کرده‌اند و استاندار قم قول تأمین زمین مورد نیاز و یکی از نمایندگان مردم قم در مجلس نیز وعده کمک به تأمین بودجه مورد نیاز و جلب مشارکت خیرین را داد و انتظار داریم که این دانشگاه با الگوگیری از فرهنگ و معماری اصیل ایرانی و اسلامی ساخته شود و بنده نیز برای تاسیس  آن آن حتما کمک ویژه خواهم کرد.

وی گفت: خدمتگزاری در حوزه سلامت در شهرهایی مانند مشهد مقدس، قم و شیراز متفاوت است چون هم به مردم بومی این مناطق و هم به زائران اهل بیت، خدمات ارائه می شود و خدمتگزاری به زائران اهل بیت، یکی از شریف ترین خدماتی است که می توان تعریف کرد بنابراین خدمت رسانی به زائران حضرت معصومه(س) یک کار بزرگ خداپسندانه است و ما هم علاقمندیم در این امر، مشارکت کنیم.

وزیر بهداشت افزود: موضوع سلامت قم مجموعه‌ای از مشکلات خاص خود و متفاوت از سایر مناطق کشور را دارد و باید قم به شکل ویژه دیده شود. دانشگاه علوم پزشکی قم باید به طور ویژه و خاص بر روی پدیده حاشیه نشینی کار کند چون حاشیه شهر، منفک از هسته مرکزی شهر نیست و تقاضا دارم که همکاران ما در این دانشگاه، نقشه راهی به ما بدهند که چه اقداماتی باید در حوزه کنترل بیماری های واگیر، غیرواگیر، مسائل اجتماعی و مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در حاشیه شهر قم انجام دهیم و باید مشکلات قم، ریشه یابی و رفع شود.

وی تأکید کرد: شاید سال‌های زیادی مسائل و مشکلات قم رها و موجب عقب ماندگی‌هایی در این منطقه شده، هیچ مدیر ارشدی در حوزه سلامت در این شهر به دلایل مختلف، ثبات و دوام نداشته و نتوانسته برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشد بنابراین اگر در نظام سلامت خردورزی، منطق، استدلال درست و نگاه و برنامه بلند مدت وجود نداشته باشد، به نتایج درخشان نمی‌رسیم و تقاضا داریم که رئیس دانشگاه برنامه و نقشه راه ۵ ساله‌ای را در تمام حوزه‌ها از جمله بیماری‌های واگیر، غیر واگیر، توسعه زیرساخت‌ها، تخت‌های بیمارستانی و توسعه توریسم سلامت آماده کند.

نمکی افزود: خیلی افراد علاقه‌مند هستند که در شهرهایی مانند مشهد مقدس، قم و شیراز درمان شوند و باید تعدادی از تخت‌های بیمارستانی در قم، برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه طرح «هرخانه یک پایگاه سلامت» با هدف جامعه محور کردن نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی اجرایی شده و امیدواریم که در استان قم نیز این طرح آغاز شود و بنده نیز از نزدیک بر روند اجرای آن نظارت خواهم کرد.

وزیر بهداشت یادآور شد: می‌توان از زائران حضرت معصومه(س) برای توسعه زیرساخت‌ها، کمک گرفت و از نذورات و موقوفات بر مبنای اولویت‌ها مانند ساخت خوابگاه‌های دانشجویی استفاده کرد.


10317021
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است