گوناگون 17:58 - 09 شهریور 1394
هفتمین گردهمایی غواصان و خط شکنان آزاده عملیات های کربلای ۴ و ۵ با عنوان تکریت ۱۱ در تهران برگزار می شود.

دبیر فرهنگی هفتمین گردهمایی غواصان و خط شکنان آزاده عملیات‌های کربلای 4 و 5 روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این گردهمایی از 11 تا 13 شهریورماه سال جاری با شعار دیروز شهدای غواص امروز خط شکنان و غواصان آزاده، رهسپاریم با ولایت تا شهادت برگزار خواهد شد.

احمد چلداوی افزود: 175 شهدای غواص که خردادماه گذشته در تهران تشییع شدند، همرزمان ما بودند و این غواصان در عملیات به عنوان خط شکن بودند و ما نیز پس از آن مجروح و اسیر شدیم به همین دلیل برگزاری این گردهمایی در واقع یادآوری غواصان شهید و رشادت این مردان بزرگ است.

وی ادامه داد: از آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پس از تشییع غواصان شهید پیامی با عنوان چه به موقع آمدند، به همه ما دادند ما نیز با برگزاری این گردهمایی می خواهیم اعلام کنیم که ما آماده ایم تا رهبر را یاری کنیم.

چلداوی افزود: در راستای برگزاری این گردهمایی بیش از یک هزار نفر از آزادگان را دعوت کرده ایم اما 400 تا 500 نفر از آنان در سه روز برگزاری این گردهمایی شرکت خواهند کرد.

دبیر فرهنگی هفتمین گردهمایی غواصان و خط شکنان آزاده عملیات های کربلای 4 و 5 گفت: روز یازدهم مراسم روز ورود آزادگان به همراه خانواده های آنان است و مراسم اصلی آن روز پنجشنبه 12 شهریورماه در سالن کوثر صدا و سیما برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است پیام سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در این گردهمایی قرائت شود و یکی از فرماندهان لشکری نظیر سردار سرلشکر پاسدار محسن رضایی فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یا سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار محمدباقر قالیباف فرمانده سابق نیروی انتظامی حضور خواهند داشت.

چلدوای ادامه داد: این گردهمایی سه روزه در قالب برنامه های فرهنگی تفریحی شامل تجدید میثاق با رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، بازدید از برج میلاد، باغ موزه دفاع مقدس، اجرای تئاتر اسارت، سرود، تواشیح، بیان خاطرات آزادگان و تقدیر از خانواده های شهدای آزادگان اردوگاه تکریت 113 برگزار می شود.

به گفته وی، اردوگاه تکریت 11 به عنوان تنها اردوگاهی بود که به صلیب سرخ معرفی نشده بود و ما تا آخر اسارت به عنوان مفقود در این اردوگاه بودیم.

وی که خود در عملیات کربلای چهار به همراه همرزمانش در سال 1365 به اسارت در آمده بود، گفت: تا سال 1369 در این اردوگاه اسیر بودیم.


6987499
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است