سیاسی 23:27 - 04 خرداد 1394
برخلاف ادعای "دیلی کالر" درباره رفتار غیرخصمانه آمریکا، در جریان جنگ جهانی دوم، آمریکا با دو بمب اتمی دو شهر ژاپن را به تلی از خاکستر تبدیل کرد و هزاران ژاپنی بیگناه را ذوب کرد.

چرا بمب‌اتم برای آمریکا جایز است؟/ ایران نمی‌تواند انرژی‌هسته‌ای داشته باشد!

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، پایگاه آمریکایی دیلی کالر (DailyCaller) در مطلبی با عنوان "جنگ یک کلمه چهار حرفی است: ا-ی-ر-ا-ن" به قلم "کِن بلکوِل" با نگاهی آمریکایی‌ می‌خواهد به این نتیجه برسد که آمریکا می تواند بمب اتمی داشته باشد اما ایران نمی تواند انرژی هسته ای داشته باشد.

 



دیلی کالر با اشاره به پاسخ کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا به سؤالی درباره علت اجازه آمریکا برای داشتن بمب اتمی و نبود همین اجازه برای شوروی سابق می نویسد، او گفته است: «رفتار علت این مسئله است.»

 

 

بمب اتم آمریکا

 

 

این پایگاه آمریکایی با تأیید این مطلب می نویسد: «رفتار، دقیقاً درست است. رفتار ایالات متحده رفتاری سلطه جویانه و خصومت طلبانه نیست، درحالی که رفتار شوروی بی تردید این گونه بوده است.»

 

 

دیلی کالر در ادامه با مقایسه این مطلب با ایران می نویسد در مورد ایران نیز دقیقاً همین مطلب صادق است. ایران نمی تواند انرژی هسته‌ای داشته باشد چون سلطه جو و تعرض کننده به کشورهای دیگر است، اما آمریکا می تواند بمب اتمی داشته باشد چون به هیچ وجه این گونه نیست.

 

 

هیروشیما در تلی از خاکستر

 

 

تنها یک کشور در جهان است که دو بار از بمب اتمی استفاده کرده است. آمریکا در سال 1945 و در جریان جنگ جهانی دوم به فاصله سه روز با دو بمب اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی را به خاکستر تبدیل کرد. این دو بمب اتمی بیش از دویست هزار نفر انسان بیگناه را ذوب کرد. البته پایگاه آمریکایی در نوشته‌اش به این حقیقت توجهی نکرد.

 

 

این پایگاه خبری با چشم پوشی بر پرونده سیاه آمریکا در جهان و ایران و بدون آنکه اشاره‌ای به کشف ابزار و ادوات جاسوسی از سفارت سابق آمریکا در ایران داشته باشد، نوشت: «ایران از زمان گرفتن سفارت ما در تهران با آمریکا در حال جنگ است. محلی که قلمرو مستقل آمریکا بود و هنوز هم هست. در اختیار داشتن سفارت ما [تا همین اکنون] اثبات کننده چیست؟ اثبات کننده رفتار آن ها.»

 



دیلی کالر مدعی شد که رفتار خصومت آمیز و سلطه‌گرانه ایرانی‌ها دلیل صلاحیت نداشتن ایران برای در اختیار داشتن انرژی هسته‌ای است، حال آن که از نگاه این پایگاه آمریکایی آمریکا به خوبی ثابت کرده صلاحیت در اختیار داشتن بمب های اتمی را داراست.

 

 

 

 

این پایگاه آمریکایی به نکته مهم و اساسی در روابط ایران و آمریکا اشاره کرده است: رفتار. البته تلاش کرده حقیقت ماجرا را معکوس جلوه دهد.

 

 

وقتی از مردم ایران درباره رفتار دولت‌های مختلف آمریکا پرسیده شود یا پژوهشگران مستقل، اسناد منتشر شده خود آمریکایی‌ها را بررسی می‌کنند نمونه‌هایی از رفتار خصمانه و استعماری دولت‌های آمریکا را بازگو می‌کنند: کودتای 28مرداد و ساقط کردن دولت مصدق، روی کار آوردن و حمایت از رضا و محمدرضا پهلوی، چپاول نفت و دیگر ثروت‌های ملی ایرانیان، بلوکه کردن ثروت ملی و اموال ایران، حمایت از صدام دیکتاتور و به شهادت رساندن هزاران ایرانی، تجهیز صدام به زرادخانه شیمیایی، حمله موشکی به هواپیمای مسافربری ایران و....

 

 

505

 


6443833
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه توضیحاتی را درباره حادثه امنیتی امروز در محل کنسولگری کشورمان در پاریس ارائه داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» بروجردی گفت: ‌نکته مهم این است که الگو انتخاب شده در عملیات وعده صادق الگوی ابر قدرتی بود. ما اعلام کردیم که در بالاترین سطح می‌زنیم و همین کار را هم کردیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در دیدار با همتای الجزایری خود بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمام سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌ما‌بین تاکید داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است