استانی 18:21 - 01 بهمن 1397

ظرفیت قانونی اتاق اصناف اردبیل در کاهش تخلفات بازار استفاده شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی آذر بعد از ظهر دوشنبه در جلسه نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی استان اردبیل توضیح داد: برای کنترل مناسب بازار چنانچه اصناف دارای انبار هستند اعلام موجودی نمایند تا بررسی و رسیدگی‌های لازم به منظور جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و رعایت تعرفه‌های مصوب انجام پذیرد.

وی به مشکلاتی که در حوزه نظارت بر فروش اقلام اساسی مشاهده می‌شود اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از عرضه‌کنندگان عمده کالاها از صادر کردن فاکتور فروش خودداری می‌کنند تا به خوبی رصد نشده و ردپایی از خود برجای نگذارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل یادآور شد: بر اساس قانون فروشندگان کالاهای عمده مکلف به صدور صورتحساب دقیق هستند تا در گشت‌های بازرسی نیز میزان سود متعارف و مصوب فروشندگان مشخص شده و از تخطی در فروش با قیمت‌های نامتعارف جلوگیری به عمل آید.

رحیمی آذر با اشاره به اینکه فروشندگان ملزم به نصب برچسب‌ قیمت بر روی کالاهای مورد عرضه خود هستند، ادامه داد: می‌بایست از سوی اتحادیه‌های فعال استان بر رعایت الزامات قانونی تاکید شده و تداوم همکاری‌های مضاعف با گشت‌های بازرسی انجام پذیرد.

وی از فعال‌سازی گشت‌های مشترک بازرسی در تمامی ساعات شبانه‌روز خبر داد و اضافه کرد: این گشت‌ها با حضور نمایندگان سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت و معدن و وزارت بهداشت و درمان به وظایف نظارتی خود عمل می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل به فعال بودن گشت‌های مشترک بازرسی در تمامی روزهای تعطیل اشاره کرد و افزود: برای جلوگیری ازبروکراسی اداری پرونده‌ها و شکایات درج شده در سازمان تعزیرات حکومتی طی کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی می‌شوند.


10034510
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است