استانی 14:20 - 14 فروردین 1399
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان خبرداد
ایسنا/همدان مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان همدان از افزایش ۱۷ درصدی بیماران مراجعه کننده به درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند در سال ۹۸ خبرداد وگفت: در سال گذشته بیش از ۱۱۱هزار بیمار به درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ که بیش از ۹۵ هزار نفر بوده افزایش ۱۷ درصدی دارد.

افزایش ۱۷ درصدی مراجعه بیماران به درمانگاه تأمین اجتماعی نهاوند

 دکتر علیرضا صفری در گفت و گو با ایسنا، درباره میزان مصرف دارو در این مرکز اظهارکرد: بیماران مراجعه کننده به درمانگاه تامین اجتماعی نهاوند  ۳۶۴هزار و۸۵۲ قلم دارو به ارزش بیش از ۱۸میلیارد و ۹۰۵ میلیون ریال از داروخانه این مرکز به‌صورت رایگان دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۸ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ در این مرکز ۳۰۲ هزار و ۳۵۱ قلم دارو به ارزش بیش از ۱۲میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال دارو تحویل بیماران شده بود، تصریح کرد:  با راه اندازی پرونده الکترونیک بیماران مزمن این افراد به‌صورت ماهانه داروهای خود را به‌صورت کامل دریافت کرده‌اند.

 وی با اشاره به مراجعه ۹۲۸۲ نفر به آزمایشگاه تأمین اجتماعی این شهرستان، ادامه داد: برای این افراد تعداد ۴۵هزار و۷۷۸ مورد انواع آزمایش انجام شده است همچنین حدود ۸۰۰۰ مورد خدمت شامل ترمیم دندان، کشیدن، جرم گیری و سایر خدمات دندانپزشکی برای بیماران انجام پذیرفته است.

صفری با اشاره به ارائه خدمات در قسمت پاراکلینیک، یادآور شد: در قسمت رادیولوژی تعداد دریافت‌کنندگان خدمت ۵۵۷۱ نفر بوده که انواع خدمات گرافی شامل اندام و دندان بوده، ۵۹۵۵ مورد خدمت انجام شده است.

مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان همدان اظهار کرد: در حوزه زنان و خدمات مامایی تعداد ۶۴۴۸ نفر در این مدت از خدمات معاینه و درمان این بخش بهره‌مند بوده‌اند ضمن اینکه در سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۸۱۹ میلیون ریال تجهیزات مصرفی پزشکی خریداری و در اختیار بیمه شدگان قرار داده شده است.

وی از دیگر اقدامات مثبت این مرکز همگام با سایر مراکز درمان تامین اجتماعی کشور را نظام ارجاع ایجاد شده دانست و افزود: بیماران نیازمند دریافت خدمات تخصصی به مراکز درمانی استان از جمله بیمارستانهای آتیه همدان، دکتر غرضی ملایر و پلی کلینیک شهید شهبازی همدان ارجاع و برای آنان نوبت اخذ می‌شود.

صفری درباره بکارگیری نیروی انسانی پزشک نیز گفت: از ابتدای دیماه با جذب یک پزشک عمومی تعداد پزشکان این واحد به پنج نفر رسیده است همچنین از اسفند ماه ۹۸ و همزمان با شیوع کرونا داروهای بیماران مزمن به‌صورت دو ماهه تحویل شده تا از تردد بیماران بمنظور حفظ سلامت آنان جلوگیری شود.

مدیردرمان تأمین اجتماعی استان همدان در پایان یادآور شد: تمامی معاینات متقاضیان قبل از استخدام، بررسی انواع استراحتهای پزشکی و تایید پروتز بیماران در این مرکز انجام می‌شود تا از ارجاع مراجعان به سایر مراکز درمانی خارج از شهر و اتلاف وقت مراجعان جلوگیری شود.

انتهای پیام


10466341
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است