استانی 22:14 - 02 اسفند 1397

استاندار خوزستان آگهی های استخدام غیربومی را ابطال کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریعتمداری پنجشنبه شب در جلسه شورای اشتغال خوزستان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به اهمیت خوزستان برای کشور اظهار کرد: مهمترین سرمایه های هر منطقه ای نیروی انسانی است که با تغییر مأمن نیروی انسانی کارآمد خوزستان به خارج از این استان شاهد تأخیر در توسعه این استان هستیم.

وی افزود: تا مدت ها پس از جنگ بنا به دلیل برگشت خطرات احتمالی، سرمایه گذاری های خوبی انجام نشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه کمک مسجدسلیمان به توسعه ایران قابل توجه است، تصریح کرد: منابع نفت از زمان دور در شهرستان مسجدسلیمان بوده که به توسعه ایران کمک کرده و امروز باید بخشی از توسعه کشور به نحو دیگری برای توسعه مسجدسلیمان به کار گرفته شود.

شریعتمداری بیان کرد: باید خط روشنی را در تقسیم بندی رقابت ها و مزیت های ذاتی مناطق مختلف داشته باشیم. مزیت اصلی، پایدار، ماندگار و قابل رقابت که می تواند منجر به توسعه و تغییر در هر منطقه ای شود نیز باید شناسایی و به کارگرفته شود.

وی عنوان کرد: در اولین سفر رئیس جمهور به استان خوزستان اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که مغفول بود، مصوب و تاکنون رشد خوبی داشته است که باید تا بیش از ۷۰۰ هزار هکتار نیز افزایش پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مواهب الهی بسیار خوزستان و طبیعت بکر و بی نظیر آن یادآور شد: از این ظرفیت های خوب خوزستان باید به نحو احسن در حوزه های مختلف علی الخصوص کشاورزی بهره مند شد.

شریعتمداری با تأکید بر اولویت داشتن صیانت از اشتغال موجود در حوزه اشتغالزایی ادامه داد: مسئله مالیات یکی از مشکلات مطرح شده از سوی صنایع مختلف است که باید با بالا بردن پایه های مالیاتی و افزایش تعداد واحدهای مالیات دهنده تمهیداتی فراهم شود که به این واحدهای تولیدکننده فشار وارد نشود.

وی اظهار کرد: میزان درآمد مالیاتی استان از مؤدیان مالیاتی است و وقتی نمی توانند افزایشی برای آنها اعمال کنند به واحدهای تولیدکننده فشار وارد می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به لزوم بهره مندی از معافیت مالیاتی برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدکننده گفت: نرخ سود تسهیلات اعطایی برای صیانت از وضعیت اشتغال موجود متناسب نیست و شورای پول و اعتبار باید برای این شرایط تصمیم گیری کند و اگر نه هم نمایندگان مجلس مصوبه ای را ارائه کنند تا مابعدالتفاوت نرخ سودهای تسهیلات اعطایی در خوزستان که پیشانی جنگ است برای واحدهای تولیدی کاهش پیدا کند.

شریعتمداری تصریح کرد: دومین پرداخت صندوق توسعه ملی به خوزستان است ولی برای استانی که پیشانی جنگ بوده و بیش از ۹۰ بار بمباران شده هنوز هم کافی نیست.

وی عنوان کرد: استفاده اهرمی از بودجه عمومی برای حل مشکلات اقتصادی ایران باید مورد توجه بیشتری باشد تا از تجارب قبلی در این زمینه استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استاندار خوزستان باید هر مدیری که در زمینه  جهاد اقتصادی، اشتغالزایی و توسعه به نفع استان کار نکرد آن را پشت درهای استان بگذار؛ مدیران بانک ها نیز از این مسئله مستثنی نیستند.

شریعتمداری بیان کرد: عدم تطابق فارغ التحصیلان با نیاز بازار در خوزستان باید بررسی شود و در عین حال آموزش های فنی و حرفه ای در استان نیز باید تقویت شود.

وی با اشاره به لزوم تطابق بین مهارت های موجود در استان با نیازهای بازار کار افزود: باید نیازهای بازار کار و اشتغالزایی خوزستان احصاء و مهارت های مورد نیاز برای فارغ التحصیلان ایجاد شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مدیران استان باید مدیریت جهادی داشته باشند و وارد عرصه شوند.

شریعتمداری با اشاره به اینکه سامانه ملی اشتغال ایرانیان طی چند ماه آینده نهایی می شود، یادآور شد: صنایع مختلف بر اساس مبانی استاندارد در استان مستقر شود. همچنین ۴۰۰ طرح نیمه کاره که در استان وجود دارد نیز باید مورد توجه جدی مدیران استان قرار گیرد و شورای اشتغال استان باید به محلی برای حساب کشی از مدیران متعهد برای اشتغالزایی باشد.

وی با تأکید بر بومی گزینی در اشتغالزایی استان خطاب به استاندار خوزستان گفت: از اختیارات قانونی خود استفاده کرده و آگهی های استخدامی که به بومی گزینی در شرایط برابر توجه نکرده اند را ابطال کنید.

شریعتمداری در پایان گفت: تمام آگهی های استخدامی منتشر شده که در آن اولویت داشتن با نیروهای بومی ذکر نشده و یا اینکه تفاوت جنسیتی قائل شده بودند را باطل کردم تا دوباره با اصلاح این دو مورد منتشر شوند.


10060833
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است