استانی 05:53 - 02 مرداد 1393
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم:
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: آنچه تأسیس، استحکام و تکامل خانواده را تهدید می‌کند، تمدن غرب است.

تمدن غرب استحکام و تکامل خانواده را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمدمهدی میرباقری شامگاه چهارشنبه در همایش خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی که در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از جنبه‌های اسلام و مکتب اهل بیت (ع) که مورد غفلت قرار گرفته در حالی که بخش عمده‌ای از معارف اسلام مربوط به آن بوده، جامعه‌پردازی بر حول خداوند و امام است.

میرباقری تصریح کرد: جامعه مؤمنان جامعه‌ای است که افراد با همدلی برای اقامه و رشد خداپرستی و حول پرچم‌داران ائمه نور گردهم می‌آیند و تعامل در این جامعه بر محور امام قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه نخستین هسته مرکزی و سلول جامعه، خانواده است، گفت: نقطه آغاز جامعه (خانواده) باید بر اساس قواعد و دین نبی‌اکرم (ص) باشد و اگر چنین بود تمام اعمال در آن عبادت محسوب می‌شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم تصریح کرد: خانواده نخستین جامعه‌ای محسوب می‌شود که برای پرستش مشاع، تکامل جمعی و مأموریت‌های خاص شکل می‌گیرد و در آن هر لحظه ارتباط محبت‌آمیز افراد با یکدیگر دارای ثواب است و خانواده به تکامل می‌رسد.

وی با بیان اینکه نقطه مقابل خانواده مذکور، خانواده غربی است زیرا تمدن مادی و به عبارتی تمدن غرب، خانواده را تهدید می‌کند، گفت: متأسفانه آن‌چه ما را اکنون تهدید می‌کند، بسترهای ظلمانی تجدد است که تأسیس، استحکام و تکامل خانواده را مورد تهاجم قرار داده است.

میرباقری خاطرنشان کرد: آنچه به عنوان بسترهای ظلمانی تجدد، تأسیس خانواده را تهدید می‌کند، افزایش خانه‌های مجردی و بالا رفتن سن ازدواج از 15 تا 25 سال و در برخی از 25 سال به 40 سال است که به عنوان نخستین پیشنهاد الگوی غربی در رابطه با زنان از اشتغال و تحصیل سخن به میان می‌آید و منجر به تأخیر در فرزند‌آوری نیز می‌شود در حالی که تربیت نسل یکی از مأموریت‌های یک خانواده است.

وی با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج و فاصله‌ها و خلأها در این میان، در فرهنگ غربی طبق فیلم‌ها و سریال‌های غرب، با دوست‌یابی پر می‌شود، افزود: هنگامی که حقوق جامعه و خانواده محل تنازع اقشار شود بنیان و استحکام خانه و جامعه از میان می‌رود و به اندک چیزی سخن از طلاق و جدایی پیش می‌آید.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم ادامه داد: در مقابله با طرح تمدن غربی نیازمند طرح جامعی هستیم تا به حفظ تأسیس، تحکیم و تکامل خانواده بینجامد و در این راستا مؤمنان و افراد مذهبی باید برای گسترش موحد، مؤمن و نسل معتقد به خدا اقدام کنند و از الگوهای غربی دوری گزینند.

وی گفت: دفاع از حقوق زنان صحیح است اما در چارچوب حقوق غربی غلط است و ما باید در پی الگوی سبک اسلامی باشیم.


4312678
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است