فرهنگی‌هنری 11:12 - 29 مهر 1393
«یوز» فیلم پویانمایی 45 دقیقه‌ای است که به کارگردانی علیرضا کاویان‌راد و به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا تولید و امروز از شبکه پویا پخش می‌شود.

پخش انیمیشن «یوز» از شبکه پویا

«علیرضا کاویان‌راد» کارگردان انیمیشن «یوز» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس گفت: در سال گذشته پروژه ساخت انیمیشن یوز در یک (تریلوژی  یا سه گانه ) هر کدام به مدت 45 دقیقه به صورت داستانی به پیشنهاد مرکز پویانمایی صبا و به نویسندگی علی مینایی آغاز شد.

وی افزود:با شروع این پروژه همراه با دوستانم در انجمن یوز و انتشارات ایرانشناسی سفری به منطقه خراسان شمالی داشتم و موفق به تماشای یوز ایرانی و جبیرها و دیگر حیوانات موجود در منطقه شدم. این جدای از جمع آوری اطلاعات نقش زیادی در انتقال احساسم به گروه هنرمندان تولید داشت.

 

این کارگردان ادامه داد: داستان‌های مینایی بسیار جذاب و پر کشش از آب درآمده است. در اولین قسمت در شرایطی خاص و به طور اتفاقی بچه یوز سر از گله آهوها در می‌آورد و با بچه آهو دوست می‌شود. محور اولین قسمت روح جوانمردی و مروت است. در داستان سوم هم چهارپایان که متوجه نزدیک شدن زمان زلزله شده‌اند با کمک یکدیگر خبر آن را به گوش محیط بان‌ها می‌رسانند .

کاویان راد در باره تکنیک یوز گفت: تکنیک کار دو بعدی به شیوه دستی است که در این تکنیک کلیه فریم‌ها توسط دست طراحی می‌شود. زمان تولید این پروژه با توجه به کیفیت بالاتر و تعدد شخصیت‌های آن نسبت به پروژه‌های قبلی بیشتر بوده و به همین نسبت حرکات نیز نرم تر و داستان ریتم تندتری دارد.

کاویان راد نیز در باره موسیقی یوز گفت: موسیقی یوز را مهرداد جنابی براساس سازها و نواهای خراسان و ترکیب آن با موسیقی امروزی ساخته برای تاکید بر ایرانی بودن کار و معرفی منطقه از لهجه ی خراسانی از زبان یکی از محیط بان ها استفاده شده که البته راهی بوده که از این زحمتکشان بی منت تشکر کنم . لوکیشن ها و فضا ها اغلب همان است که از نزدیک دیدم مثل پاسگاه‌های منطقه که شب ها در آن خوابیدم.

کاویان‌راد ادامه داد: پنجاه سال پیش ما در دشت‌های خوزستان شیر داشتیم و حالا نداریم. در مازندران ببر داشتیم و حالا نداریم. حالا نوبت یوز پلنگ ایرانی است. هرساله جمعیت آنها کم تر و کم تر می‌شود و اینک در آستانه انقراض هستند. جانوران در حیات وحش به هم وابسته‌اند. این ما هستیم که آن‌ها را تهدید می‌کنیم. محدوده زندگی آن‌ها را تنگ‌تر و تنگ‌تر می‌کنیم. شاید روزی عکس گرفتن یک شکارچی با یک قلاده یوز پلنگ شکار شده برایش با احساس غرور همراه بود. اما حالا این تصویر دردناک و منزجر کننده است.

وی اظهارداشت:چندی پیش توله‌های یوزی در جاده‌های خراسان در اثر تصادف کشته شدند. روز بعد در همان محل ماده یوز پلنگ که به دنبال توله‌هایش می‌گشت باز بر اثر تصادف کشته شد. بسیاری از یوزها بر اثر ناآگاهی اهالی و ترس بی‌موردشان کشته شده‌اند و این در حالی است که نسل یوز آسیایی تنها در ایران باقی مانده است.

انیمیشن «یوز» امروز ساعت 20 از شبکه پویا پخش می‌شود.

انتهای پیام/


5001510
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کانون خدمت رضوی تهران در جلسه‌ای که ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، با معرفی دبیر آغاز به کار کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزارشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است