فرهنگی‌هنری 22:28 - 10 اردیبهشت 1395
خبر تولید فیلمی براساس زندگی جورج واشنگتن نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده در شرایطی رسانه‌ای شده که روایت سینمایی دیدار باراک اوباما با میشل در ۱۹۸۹ پیش از خروج نخستین رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا از کاخ سفید روی پرده سینماها می‌رود.

به گزارش همشهری، «ساوث‌ساید با تو» نخستین تجربه کارگردانی ریچارد ‌تان فیلمساز 31ساله آمریکایی است که نخستین نمایش جهانی آن در جشنواره ساندنس امسال با استقبال خوب تماشاگران، منتقدان و رسانه‌ها مواجه شد. فیلم داستان دیدار باراک اوباما کارآموز وکالت را با میشل رابینسن موکل جوان در یک بعد از ظهر گرم تابستان 1989 در منطقه ساوث‌ساید شیکاگو به تصویر می‌کشد؛ روزی که آنها به دیدن مؤسسه هنری شهر می‌روند و «کار درست را انجام بده» اسپایک لی فیلمساز سیاهپوست را تماشا می‌کنند.

پارکر سایرز در ساوث‌ساید با تو در نقش باراک ظاهر شده و تیکا سومپتر هم ایفاگر نقش میشل بوده است. آنچه تماشاگران در این فیلم می‌بینند، روایت 19سال پیش از تغییر تاریخ ایالات متحده با ورود نخستین خانواده سیاهپوست به کاخ سفید است. حالا هم که کمتر از 6 ‌ماه به پایان دوران ریاست‌جمهوری اوباما باقی مانده، فیلم زندگی او روز 26 اوت روانه پرده سینماها می‌شود. انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا 8 نوامبر برگزار می‌شود و تا آن زمان تقریبا تمام دنیا داستان زندگی نخستین و تنها رئیس‌جمهور ایالات متحده را روی پرده دیده‌اند.

از سوی دیگر، تازه‌ترین خبرها از درگیر شدن مارتین اسکورسیزی با پروژه سینمایی «ژنرال» با موضوع زندگی جورج واشنگتن نخستین رئیس‌جمهور آمریکا حکایت دارد. این فیلم که پیش‌تر قرار بود دارن آرونوفسکی روی صندلی کارگردانی آن بنشیند، پس از «ویرجینیایی» دومین فیلم با این موضوع است که گفته می‌شود بردلی کوپر در آن نقش اصلی را ایفا می‌کند. اسکورسیزی فعلا در حال بررسی فیلمنامه است و ظاهرا قصد دارد دوران فرماندهی واشنگتن را در جنگ‌های انقلاب آمریکا به تصویر بکشد. آرونوفسکی فیلمنامه ژنرال را با وسترن «نابخشوده» کلینت ایستوود مقایسه کرده بود.

  • هجویه شگفت‌انگیز سیاسی

ویل فرل کمدین سرشناس آمریکایی که پیش از این در چند برنامه تلویزیونی به نقش جورج دبلیو بوش ظاهر شده بود، در اقتباس سینمایی از داستان زندگی رونالد ریگان نقش رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را ایفا می‌کند. کارشناسان فیلمنامه «ریگان» را یک «هجویه شگفت‌انگیز سیاسی» توصیف کرده‌اند و انتظار می‌رود تصویری که فرل از ریگان در دوران دوم ریاست‌جمهوری او ارائه می‌دهد، توجه مخاطبان را جلب کند. فیلمنامه را مارک روزولیو نوشته و هنوز جز حضور بازیگر 48ساله، تکلیف کارگردان و هزینه تولید مشخص نشده است.


7854102
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است