اجتماعی 13:53 - 07 شهریور 1394
محمدباقر قالیباف و مسعود نصرتی شهرداران تهران و قزوین، به مناسبت پنجمین نشست مجمع شهرداران آسیایی پیام مشترکی را صادر کردند.

پیام شهرداران میزبان پنجمین نشست مجمع شهرداران آسیایی

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در متن این پیام آمده است: در هزاره سوم شهرنشینی پا به عرصه ارتباطات نوینی گذاشته‌ایم که در آن پیوندهای بین‌المللی، قاره‌ای و منطقه‌ای نقش مهمی ایفا می‌کند و در این میان با توجه به نقش کم‌نظیر اقتصاد کشورهای آسیایی و کشورهای غرب آسیا و خاورمیانه، ایجاد و توسعه و تقویت این پیوندها می‌تواند در ثبات و شکوفایی اقتصادهای محلی، منطقه‌ای و جهانی نقش موثری داشته و آسیا را به عنوان محور توسعه فردای جهان، در مناسبات و معادلات آینده بین‌المللی بسیار تاثیرگذار و نقش‌آفرین سازد.

همکاری‌های شهر با شهر در سطح قاره آسیا در جهت رویارویی با چالش‌های پیش‌رو، ترسیم چشم‌انداز مشترک و تبادل تجربیات در حوزه مدیریت شهری برای دستیابی به یک حکمرانی خوب و انسان‌مدار از طریق مشارکت فعال شهروندان از یک سو و رقابت‌پذیرکردن شهرهای آسیایی از سوی دیگر زمینه و فرصت بسیار خوبی برای رشد و تعالی و فرهنگ ارتقای سطح کمی و کیفی زندگی در این شهرها به شمار می‌آید.

به گزارش ایسنا، در ادامه پیام مشترک شهرداران میزبان پنجمین نشست مجمع شهرداران آسیایی آمده است: به نمایندگی از شهروندان تهرانی و قزوینی به همه افرادی که در این همایش مهم و تاثیرگذار با هدف همفکری تبادل‌نظر و همکاری در مسیر تقویت پیوندهای مشترک و ارتقای کیفیت لیست شهرهایمان گرد آمده‌ایم شهرهای تهران و قزوین به عنوان پایتخت‌های قدیم و جدید ایران میزبان اعضای مجمع شهرداران آسیایی خواهند بود. امیدواریم با فرصت ایجاد شده، تجارب و دیدگاه‌ها و تلاش برای یافتن پاسخ‌های مناسب برای چالش‌های مشترک، جدید و روزافزون که شهرهایمان با آنها روبه‌رو می‌شوند بتوانیم بهبود کیفیت زندگی شهروندان و غنای پیوندها و ارتباطات دیرپا میان شهروندان آسیا و منطقه بیافزاییم و فضای نوینی را برای فردای بهتر ملت‌هایمان فراهم سازیم.

انتهای پیام


6974075
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز امسال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل انتظامی کشور می‌گوید که با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال در مصلی برگزار خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفتم اردیبهشت ماه، برگزاری رویداد
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: امسال ۵۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های شهری اورهال خواهند شد و ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس نیز در خطوطی که مسافران کمی دارند، به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: کارکرد این شورا نگاه درون سازمانی و فرهنگ سازی است، حوزه فرهنگ در محیط زیست از اهمیت بسزایی برخوردار است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از ورود ۵ هزار اتوبوس فعال و نوسازی شده به چرخه حمل و نقل عمومی تا پایان سال خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» اولین دادگاه‌های علنی برخط دادگستری استان تهران در سال ۱۴۰۳ در شعبه اول بخش قضایی قلعه نو برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران از اختصاص ۱۳۲ شعبه اخذ رای سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه (تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس) خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است