استانی 10:31 - 03 بهمن 1397

مردم منتظراجرای مصوبات سفرهای استاندار تهران/مسئولین:اجرا شده است

خبرگزاری مهر – گروه استانها: استاندار سابق تهران، دوم مهرماه ۹۶ به عنوان استاندار پایتخت معرفی شد و تا آبان ماه ۹۷، یعنی ۱۳ ماه عهده دار این سمت بود و در این مدت ۳ دور سفر با رویکردهای شورای برنامه ریزی استان تهران، اقتصادی و فرهنگی- اجتماعی به شهرستان های استان تهران ترتیب داد.

از این سفرها به عنوان یکی از نقاط قوت دوره مدیریتی محمدحسین مقیمی، به عنوان استاندار سابق تهران یاد می شود و واقعا نیز این سفرها مزایایی داشت، که از جمله آن ها می توان به دیدارهای مردمی استاندار سابق، دیدار با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان، فرهنگیان و ... اشاره کرد.

ضعف سفرهای قبلی استاندار تهران برطرف شود

استاندار فعلی تهران نیز گویا قصد ادامه روند قبل را دارد و می خواهد سفرهای شهرستانی را ادامه دهد، که این تصمیم از سفر دوشنبه های وی به پاکدشت و پردیس و بازدید از ظرفیت های کشاورزی و صنعتی و مراکز پرورش گل و گیاه در پاکدشت و نیز جلسات فرهنگی و اجتماعی در پردیس پیدا است.

اگر این چنین است، باید استاندار فعلی ضعف های سفرهای قبلی را رفع کند.

یکی از این ضعف ها، اجرایی نشدن تصمیمات گرفته شده و مطالبات مردمی در سفرهای شهرستانی استاندار سابق است، تا جایی که این وعده های بی عمل انتقاد احمد قمی، رییس شورای اسلامی شهر پیشوا را نیز در پی داشت، وی گفته بود: در سفر استاندار سابق تهران به پیشوا ۲۳ مصوبه داشتیم، اما هیچ یک از این مصوبات اجرایی نشده است.

از این دست انتقادات می توان در اظهار نظرهای مسئولین غیردولتی شهرستان های استان تهران به وضوح دید، مردم نیز نظراتی شبیه به این موارد دارند، که در این خصوص با چند نفر از مردم شهرستان های استان تهران به گفتگو پرداختیم، محمد مویدی که در یکی از واحدهای صنفی شهریار کار می کند، می گوید: مهم ترین مطالبه ما در سفر استاندار سابق به شهریار، حل مشکل اشتغال بود، مشکلی که پایخ آن تنها وعده های بی عمل بود و نه تنها وضعیت اشتغال بهتر نشد، که بسیاری از کارکنان در این مدت تعدیل شدند.

وی افزود: اغلب صاحبان مشاغل چه در واحدهای صنفی و چه در واحدهای صنعتی از وضعیت بد اقتصادی نالان هستند.

اجرایی شدن مطالبات اصلی سفرهای استاندار را نمی بینیم

علی محمدپور یک شهروند ورامینی است که می گوید: راه اندازی قطار شهری تهران- ورامین مطالبه اصلی مردم ورامین در سفر استاندار سابق تهران بود، که استاندار تهران وعده داد، از طریق آقای نوبخت و مدیرکل راه آهن جمهوری اسلامی پیگیر حل این مشکل باشد، اما امروز و پس از گذشت یک سال نه تنها مشکل حل نشده که شاهد کاهش تعداد ترددهای قطارهای موجود، افزایش جمعیت مسافران و نارضایتی ها هستیم.

وی افزود: هزینه های تردد با خودرو به تهران بسیار بالاست و مسئولان مرتبا وعده حمایت از حمل و نقل عمومی را می دهند، اما عملا در اجرا شاهد اقدامی نیستیم، می آیند، وعده می دهند و می روند.

ترکی: بالای ۷۸ درصد مصوبات اقتصادی اجرایی شده است

هر چند استاندار سابق تهران تاکید بسیاری بر عملیاتی کردن مصوبات داشت و حتی برای بسیاری از آن ها مهلت خاصی معین می کرد، اما عملا شاهد اجرای درصد پایینی از آن ها هستیم، که تداوم این روند می تواند، سبب از بین رفتن اعتماد مردمی به وعده های مسئولین شود، چرا که مردم خروجی کار را می بینند و مشکلات اداری برای آن ها جذابیت ندارد، وقتی معضل ۲۰ ساله زمین های فرهنگیان ورامین به استاندار سابق تهران طی یک طومار با امضای تعداد زیادی از فرهنگیان ارائه می شود و وعده حل آن داده می شود، اما پس از گذشت حدود یک سال خبری از حل آن نیست، حاصلی جز بی اعتمادی مردم نخواهد داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، که پیگیر اجرایی شدن مصوبات کمیته برنامه ریزی استان تهران در شهرستان ها را برعهده دارد، در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: این مصوبات در نیمه دوم سال ۹۶ بوده است و پروژه هایی که قرار بوده در سال ۹۷ اجرایی شود، یک بار در حوزه های اقتصادی توسط کمیته های تخصصی در شهرستان ها پیگیری شده است و در حوزه اقتصادی بالای ۷۸ درصد مصوبات به ثمر نشسته است.

نعمت اله ترکی گفت: در حوزه های فرهنگی و اجتماعی پردیس سومین شهرستانی است، که سفر مجدد برای پیگیری نحوه اجرای مصوبات به آن داشتیم و جدولی را که ارزیابان ما بررسی کردند، بالای ۸۰ درصد مصوبات فرهنگی و اجتماعی در شهرستان ها اجرایی شده و به نتیجه رسیده است، اما ۴ الی ۵ پروژه اثرگذار در حوزه آموزش و پرورش و بهداشت و درمان و سلامت مردم است، که امروز مصوب شد و در بخش احداث بیمارستان خیری پردیس بود، که قرار شد، نسبت به تکمیل، تجهیز و چیدمان نیروهای آن تا نیمه اول سال ۹۸ اقدام شود.

برنامه های ۵ ساله مقابله با آسیب های اجتماعی در استان تهران

وی به بیمارستان ۱۶۴ تختخوابی پردیس به عنوان تعهد استان تهران اشاره کرد و گفت: قرار شد، شرکت عمران پردیس زمین این بیمارستان را ظرف هفته آینده در اختیار قرار دهد، در مورد مترو پردیس نیز نهایی شد، که در دهه فجر کلنگ آن به زمین می خورد.

ترکی از مقابله با آسیب های اجتماعی در استان تهران خبر داد و گفت: برنامه های ۵ ساله برای این امر ریخته شده که شروع آن از سال ۹۷ بوده است، در حوزه نوسازی مدارس نیز ما نوسازی ۱۶ هزار کلاس در سطح استان تهران را مصوب کردیم، که تا سال ۱۴۰۰ تراکم دانش آموزی بر این اساس کاهش می یابد.

وی در خصوص این که سفرهای استاندار تهران به شهرستان ها را به چه میزان موفق می دانید، گفت: ایجاد هماهنگی بیشتر بین مسئولان در شهرستان ها با حضور استاندار فراهم می شود و کارها بهتر جلو می رود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: سفرهای شهرستانی تداوم می یابد و کنترل و دقت بیشتری بر روی اجرایی شدن مصوبات خواهیم داشت، تا مردم بیش از پیش حاصل این سفرها را درک کنند.

باید منتظر ماند و دید حاصل اجرایی شدن مصوبات در عمل چطور خواهد بود و آیا مردم، خروجی عملی سفرهای نماینده عالی دولت در استان تهران به شهرستان خود را حس خواهند کرد، یا خیر.


10035927
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است