سیاسی 02:15 - 23 آبان 1398
قاضی‌زاده هاشمی:
یک عضو شورای نظارت بر صدا و سیما با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در این سازمان گفت که طبق قانون کاندیداهای تایید صلاحیت شده در انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان در ایام تبلیغات فرصتی برای استفاده از صدا و سیما ندارند.

کاندیداهای مجلس حق استفاده از برنامه‌های صدا و سیما برای تبلیغ را ندارند

سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، در توضیح اقدامات صدا و سیما برای انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: چندی پیش ستاد انتخابات در سازمان صدا و سیما تشکیل شد. صدا و سیما باید به سمت تهیه برنامه‌های تبلیغاتی برای تهییج مردم جهت حضور و مشارکت بیشتر در انتخابات باشد.

وی افزود: طبق قانون موجود کاندیداهای انتخابات مجلس حق استفاده از برنامه‌های سازمان برای تبلیغ خود را ندارند. در ایام تبلیغات تنها افراد و اشخاص می‌توانند با هدف تشویق مردم برای حضور در انتخابات حضور پیدا کنند. البته مجلس در اصلاح قانون انتخابات موضوعات تبلیغات انتخابات مجلس را تغییر داده که کلیت اصلاح قانون انتخابات مجلس در شورای نگهبان تایید شد به همین دلیل در این دوره همان قانون قبلی ملاک است.

این عضو ناظر مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما تاکید کرد که تبلیغ افراد و اشخاص از رادیو و تلویزیون مطرح نیست البته احزاب و گروه‌های مختلف می‌توانند به طور کلی برنامه‌های خود را مطرح کنند که این کار هم در راستای افزایش مشارکت حداکثری و نه بحث تبلیغ لیست و گروه خاصی است.

قاضی زاده هاشمی مجددا تاکید کرد: کاندیداهای تایید صلاحیت شده شورای نگهبان در انتخابات مجلس فرصتی برای استفاده از برنامه‌های صدا و سیما در ایام انتخابات مجلس را ندارند.

وی در پایان گفت: شورای نظارت بر صدا و سیما بر کار ستاد انتخابات نظارت دارد و از لیست این ستاد برای توضیح درباره برنامه‌هایشان دعوت خواهد کرد.

انتهای پیام


10293219
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است