اجتماعی 16:27 - 02 آذر 1393
تهران - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برگزاری سمپوزیوم «سپسیس» روز 18 آذر ماه جاری در محل این دانشگاه خبرداد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر «داود یادگاری نیا» اظهار داشت: مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری دانشگاه به منظور اطلاع رسانی در خصوص سپسیس با همکاری مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت و معاونت امور بهداشتی دانشگاه، این سمپوزیوم یک روزه را برگزار می کند.



دبیر علمی سمپوزیوم سپسیس گفت: سپسیس؛ پاسخ سیستمیک بدن و شامل طیفی از علایم است که در این ارتباط مداخله زودرس به منظور جلوگیری از پیشرفت بیماری به سمت شوک سپتیک و عوارض آن دربدن، امری ضروری است.



این استاد دانشگاه با اشاره به علایم این بیماری اظهار داشت: حدود 750 هزار مورد سپسیس در هر سال رخ می دهد که از این تعداد ، 250 هزار تن فوت می کنند.



یادگاری نیا گفت: در سپسیس شدید ممکن است شاهد بروز علایمی نظیر نارسایی پرارگان(Preorgan)، سیستم تنفسی، کاردیوواسکولار، کلیوی، کبدی، هماتولوژی،CNS باشیم.



وی هدف از برگزاری این سمپوزیوم را مروری بر تعاریف سپسیس و سپسیس شدید، نحوه برخورد سیستماتیک با بیمار سپسیس شامل نوع و زمان مناسب مایع درمانی و تجویز آنتی بیوتیک های مناسب ذکر کرد.



وی افزود: با تشخیص سریع و انجام به موقع این اقدامات از پیشرفت بیماری به سمت سندرم دیس فانکشن چندین ارگان (MODS)جلوگیری می شود و مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش می یابد.



این سمپوزیوم یک روزه دارای امتیاز بازآموزی برای مشمولان قانون آموزش مداوم است و ثبت نام آن به صورت رایگان انجام می شود.



ضمن اینکه پیش نیاز ثبت نام در سمپوزیوم یاد شده ، ثبت نام اولیه در سایت آموزش مداوم به نشانی www.ircme.ir است که برای مشموولان الزامی است.



اجتمام(1)**1776

انتهای پیام /*


5251106
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جوانی که به طرز دلخراشی همسرش هدف شلیک گلوله قرار داده و به تهرن متواری شده بود به دام افتاد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از ۳۰۰ ثوب البسه قاچاق خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است