استانی 13:05 - 08 مرداد 1394
استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی در اولین روز از هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در جمع باستانی‌کاران و پیشکسوتان ورزش زورخانه‌ای تبریز حضور یافت و از زحمات آنان قدردانی کرد.

ورزش پهلوانی تجلی خصلت‌های شایسته در فرهنگ ایرانی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در مراسم گرامیداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی که در زورخانه علی ابن ابیطالب(ع) تبریز برگزار شد، ضمن تبریک این هفته، اظهارکرد: خوشحالم که امروز توفیق یافتم در جمع پهلوانان و پیشکسوتان ورزش باستانی استان حضور یابم.

وی با اشاره به اهمیت ورزش پهلوانی، خاطرنشان کرد: امروز یکی از راه‌های نجات نسل جوان، آشناکردن آنها با گذشته و فرهنگ ایرانی و اسلامی است و ترویج ورزش پهلوانی یکی از راه‌های این امر است.

جبارزاده با اشاره به اینکه نسل جوان از بیگانه بودن با فرهنگ اصیل ایرانی رنج می‌برد، افزود: فرهنگ ایرانی آمیخته با خصلت‌های شایسته و نیکویی مانند احترام به بزرگتر و دستگیری از فقرا و نیازمندان است که در گود زورخانه با تاسی از نام و یاد مولا امیرالمومنین علی(ع) آموزش داده می‌شود و ورزشکاران از درون این گود ارتقا می‌یابند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت از ورزش پهلوانی به خاطر اهمیت و تاثیرگذاری این ورزش بر جسم و روح انسان‌ها، افزود: حمایت از این ورزش را از جهت دیگری نیز وظیفه خود می‌دانیم و آن این که امروز هیات ورزش‌های پهلوانی استان توسط یکی از یادگاران شهدای هشت سال دفاع مقدس اداره می‌شود.

جبارزاده با بیان اینکه حمایت از ورزش پهلوانی یکی از اولویت‌های ورزش استان خواهد بود، افزود: خوشبختانه در سایه تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان، جایگاه ما در بسیاری از رشته‌های ورزشی قابل قبول است و امیدواریم در ورزش پهلوانی هم به جایگاه خوبی دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا تعداد زیادی از جوانان به سمت این ورزش بیایند و علاوه بر تن سالم، فرهنگ دلیرمردی، عزت و شرف را نیز بیاموزند.

جبارزاده گفت: اطمینان دارم که با همت ورزشکاران و پهلوانان استان روز به روز شاهد رونق ورزش پهلوانی خواهیم بود.

در این آیین تندیس یادبود ورزش پهلوانی از طرف مدیر کل ورزش و جوانان و رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان به استاندار آذربایجان شرقی اهدا شد و سپس ورزشکاران باستانی‌کار به اجرای ورزش باستانی پرداختند.

انتهای پیام


6835418
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است