اجتماعی 14:54 - 25 بهمن 1394
معاون بهداشت وزارت بهداشت آمار مصرف قلیان و سیگار میان دانش آموزان تهرانی را به ترتیب 51.2 و 31 درصد اعلام کرد و بر آسیب‌رسان بودن این موضوع تاکید کرد.

آمار نگران‌کننده از مصرف قلیان دانش‌آموزان

به گزارش فرهنگ نیوز، دکتر علی اکبر سیاری در نشست معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ضمن اشاره به بررسی درباره میزان شیوع مصرف دخانیات میان دانش آموزان تهران گفت: طبق این بررسی 51.2 درصد دانش آموزان تهرانی قلیان مصرف کرده‌اند و 31 درصد نیز سیگار کشیده‌اند. این آسیب جدی است.

90 درصد کسانی که معتاد به سیگار هستند نیز مصرف آن را از سنین کمتر از 18 سال شروع کرده‌اند.

مواد روانگردان در قلیان‌ها

وی همچنین به همکاری وزارت بهداشت و اماکن و اصناف در خصوص پیگیری عدم صدور مجوز قلیان اشاره کرد و گفت: ما با مراکزی که بدون مجوز قلیان عرضه می‌کنند، برخورد خواهیم کرد. همچنین برنامه‌هایی در خصوص اطلاع‌رسانی به مردم و دانش‌آموزان طراحی شده است. در برخی مراکز عرضه قلیان مواد روان‌گردان در قلیان‌ها دیده شده که ما گزارش آن را به قوه قضاییه داده‌ایم و منتظر پیگیری آن هستیم.

غنی‌سازی شیر مدارس

سیاری، از غنی سازی شیر مدارس با همکاری صنایع لبنی در 11 دانشگاه علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: این شیرها در حال توزیع است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در خصوص برنامه این وزارتخانه در ایام نوروز برای نظارت بر مراکز فروش مواد غذایی گفت: در ایام نوروز سامانه 190 در سراسر کشور پاسخگوی شکایت‌های مردمی خواهد بود. همچنین 1000 نفر نیز بر اماکن عمومی و فروشگاه‌های مواد غذایی نظارت خواهند کرد. در این خصوص نیز ستادی در وزارت بهداشت تشکیل شده که مسئولیت ساماندهی این نظارت‌ها را بر عهده دارد.


7683350
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فردین رحمان‌نژاد از بهره‌برداری از فاز دوم مرکز خرید و فروش پرندگان زینتی خلیج فارس در غرب پایتخت خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است