ورزشی 05:00 - 10 شهریور 1394
" دوومیدانی ایران پسرفت داشته است"
دونده سرعتی تیم ملی دوومیدانی گفت: اگر مسئولان ما مسابقه‌های جهانی را از نزدیک می‌دیدند، متوجه می‌شدند که دوومیدانی در جهان به چه پیشرفتی رسیده اما ما نه تنها پیشرفت نکردیم بلکه پسرفت هم داشتیم.

رضا قاسمی: چون کنار بولت دویدم نظم دویدنم بر هم خورد

رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا درباره مسابقه‌های جهانی دوومیدانی اظهار کرد: شاهد برگزاری مسابقه‌هایی با سطح کیفی مناسب بودیم. این دومین دوره حضورم در مسابقه‌های جهانی بود. در مرحله مقدماتی با بولت هم‌گروه بودم و ششم شدم. عملکردم خوب بود اما راضی نبودم و باید به نیمه نهایی می‌رسیدم.

قاسمی دونده سرعتی تیم ملی دوومیدانی تصریح کرد: در 50 متر اول خوب دیدم و به دلیل اینکه کنار بولت می‌دویدم نظم دویدنم بر هم خورد و نتوانستم خوب آهنگ دویدنم را حفظ کنم. دلیل عدم صعودم به نیمه نهایی استرس نبود و حتی حضور کنار بولت انگیزه خوبی را نصیبم کرد. متاسفانه ما با بزرگان دو مسابقه‌ای نمی‌دهیم و به همین دلیل زمانی که کنار افرادی مانند بولت قرار می‌گیریم سیستم دویدنمان برهم می‌خورد.

دونده 100 متر ایران با تاکید بر اینکه دوومیدانی ایران از سطح جهانی عقب است، گفت: ما از دونده‌های سطح اول جهان عقب هستیم و اصلا پیشرفتی نداشتیم. حتی می‌توانم بگویم دچار پسرفت شده‌ایم. درست است که ورودی جهانی گرفته‌ایم اما در سطح بزرگان جهان نیستیم. برای ما اصلا کار نشده است و برای رسیدن به رده‌های بالا باید کار زیادی انجام بدهیم.

او افزود: اگر مسئولان ورزش برای دیدن مسابقه‌ها آمده بودند و از نزدیک شاهد این بودند که دوومیدانی چقدر پیشرفت کرده بسیار خوب بود. نمی‌دانم چرا در ایران روی این ورزش سرمایه‌گذاری نمی‌شود و این باعث شده که ما خیلی عقب بیفتیم. در مسابقه‌های جهانی 144 مدال توزیع شد اما ایران هیچ سهمی در این تعداد مدال نداشت. ما فقط 5 ورودی گرفتیم که این خیلی ضعف است. از لحاظ رسیدگی‌های مالی و بودجه‌ای و قراردادهای باشگاهی واقعا ضعیف هستیم.

او درباره بازگشت زودهنگام تیم ملی از چین اظهار کرد: تلاش زیادی کردیم تا با مربیان و دوندگان مطرح مشورت داشته باشیم اما در زمانی که ما چین بودیم تمرکزشان روی مسابقه‌ها بود و اینکه متاسفانه ما زود به ایران بازگشتیم و نتوانستیم رایزنی کنیم. آقای احمدپور مربی من با مربی فرانسه صحبت کرد و تلاش داشت با مربی آمریکا هم برای برگزاری کمپ صحبت کند اما به دلیل اینکه زود برگشتیم این اتفاق رخ نداد. ما باید در مسابقه‌های جهانی می‌ماندیم چون یک کلاس تمرینی خوب را از نزدیک می‌دیدیم.

قاسمی درباره برنامه‌های آینده خود گفت: در حال حاضر برای دومین مرحله لیگ آماده می‌شویم تا درآمدی برای تمرین‌های سال آینده داشته باشیم. مسابقه‌های داخل سالن قهرمانی آسیا را هم پیش رو داریم و این امکان هم وجود دارد که مهرماه به مسابقه‌های ارتش‌های جهان اعزام شوم.

او درباره قراردادهای لیگ دوومیدانی نیز تصریح کرد: من واقعا خجالت می‌کشم که مبلغ قراردادم را بگویم. وقتی به یک والیبالیست گفتم 10 میلیون می‌گیریم گفت واقعا با چه انگیزه‌ای کار می‌کنی. پارسال من مصدوم بودم اما به خاطر اینکه قرارداد ببندم در لیگ شرکت کردم. در واقع مجبور بودم چرا که به غیر از دوومیدانی شغل دیگری ندارم چرا که اگر شغل دیگری داشته باشم نمی‌توانم رکوردهایم را بهتر کنم. دوومیدانی‌کاران دنیا بدون دغدغه تمام تمرکزشان روی این رشته است اما ما باید پول دربیاوریم تا بتوانیم تمرین کنیم.

انتهای پیام


6988790
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: شک نکنید که اتفاقات خوبی می‌افتد و این تیم به جایگاه اصلی اش برمی گردد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است