استانی 00:10 - 31 مرداد 1393
رئیس خانه کارگر بروجرد خبر داد
رئیس خانه کارگر شهرستان بروجرد از عضویت بیش از 6 هزار کارگر در خانه کارگر شهرستان بروجرد خبر داد.

عضویت بیش از 6 هزار کارگر در خانه کارگر بروجرد

محمد گودرزی امشب در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد افزود: اغلب کارگران عضو این نهاد فصلی و ساختمانی بوده که درصدی از آنان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند.

گودرزی  با اشاره به مشکلات پیش‏روی این سازمان مردم‌نهاد اظهار داشت: در سال‏های اخیر هدف اصلی خانه کارگر در بروجرد رفع مشکلات کارگران بوده که به خاطر عدم مدیریت و همکاری مسئولان مربوطه مشکلات همچنان پا برجا بوده و آن‌گونه که از قبل برنامه‌‏ریزی شده بود، نتوانسته‏‌ایم به خواسته‏‌های آنها رسیدگی کنیم.

وی مهمترین مشکلات کارگران تحت عضو خانه کارگری بروجرد را نبود فروشگاه و تعاونی مصرف برشمرد و عنوان داشت: در حال حاضر آنچه که نیاز است برای انجام امور رفاهی کارگران مشغول به کار و بازنشستگان در این شهرستان وجود ندارد و هر روز که به جلوتر می‏رویم بر مشکلات این کارگران در سطح شهرستان اضافه می‏‌شود و اگر پیگیری‏‌های خانه کارگر هم نباشد، هیچ کس حتی مسئولان شهرستان هم پیگیر نمی‌شوند.

رئیس خانه کارگر شهرستان بروجرد بی‏‌ثباتی و عدم مدیریت را از دیگر مشکلات کارگران جهت دریافت کارت مهارت کارگری برشمرد و یادآور شد: بی‏‌ثباتی و عدم مدیریت باعث هرج و مرج در دریافت کارت مهارت در سطح شهرستان بروجرد شده است.

گودرزی تعداد اعضای بیمه شده، کارگران ساختمانی حال حاضر در بروجرد را 4 هزار و 100 نفر خواند و اظهار داشت: از این تعداد حدود 50 درصد کارگران فصلی هستند.

وی حذف قراردادهای موقت را یکی از مهم‏ترین راه‏‌حل‏های رفع مشکلات کارگران دانست و گفت: نسبت دستمزد کارگران در مقابل تورم سه به یک بوده که این خود یک معضل بزرگ برای کارگران است.

وی متذکر شد: در حال حاضر خانه کارگر شهرستان بروجرد با ارائه خدمات آموزشی رایگان و به صورت آزاد به کارگران این امکان را فراهم می‏کند که آنها بتوانند با دریافت گواهی تخصصی در رشته‏‌های کاری خود در آینده نزدیک به راحتی به مشاغل مورد علاقه خود بپردازند و امید بر این داشته باشیم تا با اخذ مجوز بتوانند با ایجاد یک مرکز آموزش علمی کاربردی در سطح شهرستان بروجرد کارگران را به صورت تخصصی‏‌تر آموزش بدهند.


4531622
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است