سیاسی 10:06 - 10 مرداد 1394
ایران بازگشت تحریم ها را به عنوان بخشی از تعهداتش نمی داند. توافق تمام شده است و اگر ما آنها را به خاطر تروریسم [یا هر چیز دیگری حتی غیر از مسئله هسته ای تحریم کنیم] آنها می توانند از این توافق نامه به طور کلی خارج شوند.

نماینده جمهوری خواه کنگره: ایرانی های ملت محکمی هستند

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، بعد از اعلام جمع‌بندی توافق، مراکز قانونی در ایران و آمریکا وارد مرحله بررسی و بازبینی این توافق شده‌اند.

 

 

در آمریکا، وزرای خارجه، انرژی، خزانه‌داری و دیگر مقامات ارشد دولت اوباما تلاش می‌کنند نمایندگان ناراضی و عصبانی کنگره را با این حقیقت آشنا کنند که "راه دیگری جز این توافق وجود ندارد."

 

 

در گفتگوهایی که بین مقامات کنگره و دولتمردان آمریکایی در جریان است و مستقیما هم از شبکه های تلویزیونی در جهان پخش شد بعضا جملاتی از سوی نمایندگان کنگره و یا وزرای آمریکایی گفته می شود که برای ایرانی ها بسیار جالب و گاه از پیروزی های ما در مقابل دشمنی های آمریکا در 35 سال گذشته حکایت دارد.

 

 

به طور مثال وقتی که یکی از نمایندگان کنگره که مخالف توافق وین است در حال صحبت درباره تحریم ها است، اعتراف جالبی می‌کند که باعث غرور هر ایرانی وطن پرستی می شود. وی خطاب به جان کری می گوید: «همانطور که می دانید آقای وزیر خارجه، ما در دولت بوش تلاش های زیادی کردیم تا بتوانیم ایران را از لحاظ اقتصادی ایزوله کنیم. ما در آن زمان خیلی اهرم های قوی‌ای داشتیم و ساز و کارهای خوبی در اختیارمان بود ولی اگر الان بخواهیم [بعد از تصویب توافق نامه در کنگره] تحریم ها را برگردانیم دیگر امکان پذیر نیست چون باعث می شود سال ها طول بکشد تا آنهایی که سرمایه گذاری کرده اند در ایران، از این کشور خارج شوند.»

 

 

این گفته نماینده کنگره آمریکا نشانگر آن است که مذاکره کنندگان ایرانی با درایت خود توانسته اند توافقی را به امضای طرف‌های غربی برسانند که در عمل بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را برای آمریکا مشکل کرده است.

 

 

لینک دانلود

 

 

همین نماینده در جای دیگری از صحبت هایش به بخش 26 توافق نامه اشاره می کند و می گوید: «ایران بازگشت تحریم ها را به عنوان بخشی از تعهداتش نمی داند. توافق تمام شده است و اگر ما آنها را به خاطر تروریسم [یا هر چیز دیگری حتی غیر از مسئله هسته ای تحریم کنیم] آنها می توانند از این توافق نامه به طور کلی خارج شوند.»

 

 

بنا بر گفته سناتور آمریکایی از بند 26 توافق نامه این برداشت می شود که آمریکا بعد از امضا و اجرایی شدن این توافق نامه و در صورت پایبندی ایران به موارد مندرج در توافق نامه هسته ای، دیگر حق وضع هیچگونه تحریم جدیدی را علیه ایران نخواهد داشت، چه در مورد مسائل هسته ای و چه غیر از مسائل هسته ای مثل موشک های بالستیک یا حقوق بشر و غیره و این یعنی بسته شدن دست آمریکا برای وضع تحریم های جدید علیه ایران و اگر آمریکا به هر دلیلی تحریم جدیدی را حتی در مورد غیر از مسائل هسته ای علیه ایران وضع کند، این بند به ایران اجازه داده تا به صورت یک طرفه کل توافق نامه را ملغی کرده و تمام فعالیت های هسته ای خود را از سر بگیرد.

 

 

لینک دانلود

 

 

در ادامه این جلسه یکی دیگر از نمایندگان کنگره خطاب به ارنست مونیز می گوید: «بین نوامبر 2013 تا 2014 ما گلوی ایرانی ها را محکم گرفته بودیم ولی آنها همچنان 6000 سانتریفیوژ تولید کردند.»

 

 

وی ادامه می دهد: «آنها [ایرانی ها] خیلی ملت محکمی هستند و در صدد پیشروی های علمی می باشند و آیا این درست است که آنها می توانند دوباره این کار را [تولید سانتریفیوژ در تحریم] انجام بدهند؟»

 

 

ارنست مونیز در جواب می گوید: «بله آنها می توانند توان هسته ای خود را به صدها هزار سو افزایش دهند.»

 

 

لینک دانلود

 

 

این چند جمله کوتاه نمایندگان کنگره و وزیر انرژی آمریکا یک نکته را که بسیار حائز اهمیت است ثابت می کند و آن ترس آمریکایی هاست از پیشرفت های ایران و اینجا است که به همه ثابت می شود که این آمریکا بود که به مذاکرات هسته ای نیاز داشت نه ایران.

 

 

 

202

 


6838235
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای برزیلی خود گفت: اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در چهارچوب دفاع مشروع و وفق حقوق بین‌الملل صورت گرفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نشست امیرعبداللهیان با سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل متحد برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیرعبداللهیان در واکنش به ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان، گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند؛ در حالی که ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارت مالی و جانی در بر ن...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایمن الصفدی گفت: اردن مصمم است که در تحولات غزه، آسمان این کشور مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نگیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در اتریش با اشاره به تحریم‌های اخیر علیه کشورمان گفت که اعتیاد به تحریم و تحقیر قوانین بین‌المللی، معرفی کننده آن را مستعد ابتلا به زوال عقل می‌کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر سابق امور خارجه گفت: رهبران جهان توجه خود را به پایان جنایات اسرائیل در غزه متمرکز کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حسین امیرعبداللهیان و هاکان فیدان درباره تحولات اخیر منطقه گفت‌وگو کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است