استانی 15:43 - 15 تیر 1394
تبریز؛
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: امکانپذیر شدن بهره برداری متعادل از منابع پایه با بهینه سازی الگوی کشت و در نهایت توجه به شرایط اقلیم کشور و اجرای الگوی کشت مناسب و پایداری تولید تضمین می‌شود.

تضمین پایداری تولید در سایه توجه به شرایط اقلیم کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران از کامران یوسفی راد افزود: افزایش میزان استحصال آب و به حداقل رساندن ضایعات طبیعی و غیرطبیعی در کشور از هر طریق ممکن را باید از مزایای تعیین الگوی بهینه کشت بدانیم.


وی تصریح کرد: بهره بردن از الگوی کشت ارتقاء بهره وری و توجه به ارزش اقتصادی آب در استحصال، عرضه و نگهداری و مصرف آّب را موجب می شود.


یوسفی راد ادامه داد: منابع و عوامل و نهاده های بخش کشاورزی را باید در راستای الگوی کشت مناسب به کار بگیریم.


مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: کارشناسان تامین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی را با بهره بردن بهره برداران ار الگوی کشت محقق می دانند.


وی افزود: اصلاح نظام بازار محصولات کشاورزی با هدف بهبود مبادله بخش کشاورزی با سایر بخش ها را با اجرایی شدن الگوی کشت قابل پیش بینی است.


یوسفی راد تاکید کرد: ارتقای ضریب بهره وری از آب در تولید محصولات کشاورزی و استفاده علمی و بهره برداری بهینه از سایر نهاده های تولیدی با الگوی کشت ملموس خواهد بود.
 
انتهای پیام/ح

6705934
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است