فرهنگی‌هنری 13:10 - 23 آبان 1397
همایش ملی «حقوق نشر» همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود.

همایش ملی «حقوق نشر» برگزار می‌شود

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، این همایش با مشارکت انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی و پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات در روز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه در سالن اجتماعات پژوهشگاه واقع در خیابان دمشق برگزار می‌شود.

مهمترین هدف این همایش، ارتقای آگاهی و جلب نظر مسئولان اداری، تقنینی و قضایی و همچنین پدیدآورندگان، ناشران و عموم مردم به حقوق نشر اعلام شده است. حقوق آفرینش‌های فکری و رابطه حقوقی بین ناشر و پدیدآورنده (حقوق پیشینی) و حقوق مربوط به انتشار کتاب و رابطه حقوقی بین ناشر و دولت (حقوق پسینی) از اجزای حقوق نشر بوده که  این همایش به آن می‌پردازد.

محور های اصلی همایش:

-  لایحه حقوق مالکیت ادبی و هنری و سرنوشت آن

-  قوانین جاری در حوزه حقوق نظری و آسیب‌شناسی آن‌ها

-  حقوق نشر الکترونیک و فضای مجازی

-  تحلیل حقوقی قراردادهای نشر

-  ضوابط نشر و راهکارهای اجرایی

-  رابطه حقوق نشر داخلی و کپی‌رایت بین المللی.

جلسات همایش:

الف: جلسه اصلی و عمومی که در سالن همایش‌ها با سخنرانی مسئولان، حقوقدانان، پدیدآورندگان و ناشران برگزار خواهد شد. موضوع سخنرانی‌ها با توجه به محورهای یادشده خواهد بود. این جلسه از صبح ساعت ۹ تا ۱۲ و بعدازظهر از ۱۴ تا ۱۷ برگزار می‌شود.

ب: جلسات تخصصی در سالن کنفرانس

پژوهشگاه، بخش نخست: صبح از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ و بخش دوم بعدازظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود.

وضوع جلسه تخصصی صبح:

نقد و بررسی لایحه حقوق مالکیت ادبی و هنری که همزمان با جلسه اصلی از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۲ در سالن کنفرانس پژوهشگاه برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این جلسه، همفکری و هم‌اندیشی مخاطبان قانون جدید با قانونگذاران و حقوقدانان است.

موضوع جلسه تخصصی بعدازظهر:

نقد و بررسی قوانین موجود در حوزه حقوق نشر. این جلسه با حضور حقوقدانان، قضات، وکلا و همچنین پدیدآورندگان و ناشران از ساعت ۱۴ تا ۱۶:۳۰ در سالن کنفرانس پژوهشگاه و با هدف ارائه برداشت‌ها و راهکارهای حقوقی با توجه به وضعیت تخلفات و تکثیرهای غیرقانونی کتاب برگزار خواهد شد.

از علاقه‌مندان به شرکت در "جلسات اصلی و عمومی" درخواست می‌شود برای ثبت نام به سایت انجمن به آدرس www.abup.ir و لینک مربوطه مراجعه کنند.

شرکت در این همایش رایگان بوده و برای شرکت‌کنندگانی  که ثبت نام کنند، گواهی حضور صادر می‌شود.

همایش ملی حقوق نشر

زمان: روز سه‌شنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر

مکان: سالن شهید آوینی واقع در ساختمان پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، به نشانی پایین‌تر از میدان ولیعصر، ابتدای خیابان دمشق ، پلاک ۹

دبیرخانه همایش: ۶۶۹۷۹۸۱۴ - ۶۶۹۷۹۸۱۰

انتهای پیام


9973205
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه بازار کتاب برای حضور در بخش مجازی سی وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۸ اردیبهشت فرصت دارد نسبت به ثبت‌نام در این بخش اقدام کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است