استانی 10:39 - 09 مهر 1399

دست زمین‌خواران از ۲۳۰ هزار هکتار اراضی ملی دامغان قطع شد

سید حسین میرعماد در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه دست زمین‌خواران از ۲۳۰ هزار هکتار اراضی ملی دامغان قطع شد، ابراز داشت: این مقدار از اراضی ملی تثبیت مالکیت به صورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان دامغان به انجام رسید که اخذ سند مالکیت تک‌برگی آن‌ها در دست اجرا است.

وی ضمن بیان اینکه خاطر با تهیه نقشه کاداستر سودجویی از اراضی ملی به حداقل می‌رسد، افزود: اولین گام برای مبارزه با زمین خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است که تهیه و تکمیل این طرح به حمایت مالی و تأمین اعتبار لازم نیاز دارد که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی دامغان با اشاره به همکاری و تعامل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در صدور اسناد تک‌برگی، ابراز داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز رفع می‌شود.

میرعماد در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای هفت هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی هشت پلاک ثبتی در جنوب شهرستان دامغان سند مالکیت تک‌برگی اخذشده است.

وی افزود: نقشه‌های کاداستری می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند و بر اساس موقعیت جغرافیایی و غیره از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد و این از مزایای مهم طرح محسوب می‌شود.


10741402
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است