استانی 20:29 - 29 مرداد 1397

۷ خانه بهداشت در تنگستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عادل مقدس عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به رویکرد و نگاه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و در راستای ایجاد فضایی ایمن و ارائه خدمات با کیفیت، هفت خانه بهداشت در هفته دولت افتتاح و تقدیم مردم خواهد شد.

وی همکاری خیرین سلامت در بخش بهداشت را قابل توجه و مثبت ارزیابی کرد و افزود: این خانه های بهداشت با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال با همکاری خیرین و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و از محل اعتبارات عمرانی فرمانداری شهرستان احداث شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد و ۹ هزار و ۷۵۰ نفر از ساکنین این روستاها می‌توانند خدمات مطلوب‌تری را دریافت کنند.

مقدس با اشاره به عمر خانه های بهداشت در شهرستان تنگستان بیان کرد: در حال حاضر سه خانه بهداشت در شهرستان تنگستان باید بازسازی شود و احداث ساختمان ۲ پایگاه اورژانس و هشت واحد پانسیون در مراکز خدمات جامع سلامت از نیاز های بهداشت و درمان تنگستان است.

مسئول بهداشت و درمان در شهرستان تنگستان خاطر نشان کرد: در دوره ای که انواع بیماری‌ها در کشور بیداد می‌کرد تاسیس خانه‌های بهداشت و در کنار آن تلاش بهورزان به عنوان ارائه دهندگان خدمت در خانه بهداشت باعث شد تا بسیاری از بیماری ها و مشکلات محیطی در کشور از بین برود تا جایی که امروز تنها نامی از این بیماری ها باقی مانده است در صورتی که قبل از آن به دلیل بیماری های مسری بسیاری از هموطنامان را از دست می دادیم.

وی افزود: در خانه‌های بهداشت مردم خدماتی همجون مراقبت های پیش از بارداری، مراقبت‌های بارداری و پس از زایمان، مراقبت و واکسیناسیون کودکان، پابش های سلامتی برای سنین مختلف، مراقبت از بیماران مبتلا به بیماری های غیر واگیر مانند دیابت و فشار خون و ...، بیمار یابی در زمینه بیماری های واگیر، معاینات ابتدایی دهان و دندان و ... توسط بهورزان دریافت می کنند.

شهرستان تنگستان با دارا بودن ۱۰۶ روستا و ۳۹ خانه بهداشت با جمعیت روستایی ۵۲ هزار و ۲۷۰ نفر به عنوان دومین شهرستان با بیشترین تعداد خانه بهداشت در استان بوشهر است.


9881003
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است