علمی فناوری 12:08 - 30 فروردین 1400
مدیر مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کرد
مدیر مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی دانشگاه تربیت مدرس از ارزیابی عملکرد این دانشگاه بر اساس شاخص های مسئولیت اجتماعی خبر داد و گفت: دانشگاه بدون مشارکت موثر اعضای هیات علمی خود نمی تواند مسئولیت اجتماعی را انجام دهد و هدف اصلی، جهت دهی و هدایت فعالیت های اعضای هیات علمی دانشکده ها به سمت مسئولیت های اجتماعی در راستای نیل به دانشگاه نسل چهارم است.

جهت دهی و هدایت فعالیت اعضای هیات علمی به سمت مسئولیت های اجتماعی

به گزارش ایسنا، دکتر نهاوندی در نشست بررسی عملکرد دانشکده های دانشگاه تربیت مدرس گزارشی از عملکرد دانشکده ها ارائه داد و گفت: از سال ۱۳۹۹ وزارت علوم فعالیت های دانشگاه را در مسئولیت های اجتماعی، رصد می کند و از این به بعد ارزیابی عملکرد دانشگاه ها بر اساس شاخص های اجتماعی انجام خواهد شد.

مدیر مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی دانشگاه تربیت مدرس حرکت به سوی ایفای نقشی فعال در حل مسایل جامعه و پاسخگویی به نیازها، توجه بیشتر به نیازهای جامعه در برنامه درسی و هدایت برنامه پژوهشی به سمت رفع نیازهای واقعی جامعه، توجه بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه به اهداف توسعه پایدار (یعنی توجه به فقر، گرسنگی، سلامتی وتندرستی، آموزش، برابری جنسیتی، آب تمیز، انرژی پاک و مقرون به صرفه، شغل شایسته و رشد اقتصادی، صنعت، کاهش نابرابری ها، جوامع و شهرهای پایدار، تولید و مصرف با مسئولیت ، اقدامات اقلیمی، اکوسیستم های آبی، اکوسیستم های زمینی، صلح و عدالت( را از اهداف ارزیابی دانشکده ها بر مبنای شاخص های اثرات اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، وی با اشاره به شاخص های ارزیابی دانشکده ها خاطر نشان ساخت: بر این اساس، فعالیت های بالقوه دانشکده ها بر اساس اهداف توسعه پایدار (SDGs )در نظام رتبه بندی THE و مسئولیت های اجتماعی ابلاغ شده از وزارت علوم استخراج شده است. فعالیت ها در پنج دسته کلی تحقیقات انجام شده، مشارکت در سیاستگذاری در سطح محلی منطقه ای و بین المللی، برگزاری دوره های آموزشی با هدف انتقال دانش به جامعه، ایجاد استارت آپ یا شرکت های دانش بنیان و همکاری با سازمان ها تعریف شده است. در این راستا باید فعالیت های پژوهشی اساتید با توجه به نیازهای جامعه و مردم انجام شود و اهداف مطرح شده مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه دکتر محمد تقی احمدی رییس دانشگاه تربیت مدرس تاکید کرد: پردیس ها و دانشکدها، شاخص های اعلام شده را مد نظر قرار دهند زیرا این شاخص ها در ارزیابی و رصد دانشگاه و نیز رتبه بندی بین المللی و ارزیابی در حوزه مدیریت سبز، موثر خواهند بود و لازم است در اقدامات اجرایی، آموزشی و تحقیقاتی اساتید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام


11031926
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از فردا ۲۹ فروردین خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، از افزایش دو برابری بسیاری از شاخص‌های بازرسی‌های بهداشت محیط در طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمند سازی سازمان بیمه سلامت گفت: ارتقاء سامانه نسخه نویسی الکترونیکی منجر به پاسخگویی سریعتر فرآیند‌ها می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتیجه آزمایش جدید دانشگاه «لافبورو» نشان می‌دهد کاهش حساسیت بصری می‌تواند زوال عقل را تا ۱۲ سال قبل از ابتلا به آن پیش‌بینی کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» زمان انتشار کارنامه نتایج اولیه و زمان انتخاب رشته‌های تحصیلی آزمون ورودی دوره دکتری «P.h.D» سال ۱۴۰۳ اعلام شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قطع پای جوان ۱۹ ساله بالگرد اورژانس هوایی استان تهران را به پرواز درآورد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از راه اندازی ۴۴ خط جدید تولیدی و ورود ۹۶ داروی جدید به بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۲ خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره گفت: دومین دوره آزمون صلاحیت حرفه‌ای در تیر سال جاری برگزار می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است