سیاسی 08:55 - 01 اردیبهشت 1397
سرلشکر موسوی در مراسم تجلیل از مدافعان حرم:
فرمانده کل ارتش گفت: سقف ٢٥ سال برای نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است اما ما باید به سمت آن حرکت کنیم که این موضوع نیز جزو ماموریت های سپاه پاسداران است.

نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال دیگر از مأموریت‌های سپاه است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (شنبه) در مراسم تجلیل از مدافعان حرم که در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد با بیان اینکه سال ها است عضو بسیج هستیم، اظهار داشت: قبل از اینکه مسئولیت ارتش به بنده واگذار شود، چندین بار به سردار شیرازی گفته ام که دوست دارم جانشین سازمان بسیج شوم و بارها گفته ام که اگر روزی لباس خدمت را از تن در بیاورم به پایگاه بسیج خواهم رفت.

وی افزود: انسجام و همدلی نیروهای مسلح با فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر هم افزایی آنها، تودهنی به دشمنان انقلاب اسلامی است که گاهی در ذهنشان جدایی هایی را تصور می کنند.

سرلشکر موسوی ادامه داد: دشمنان فکر می کنند می توانند به دژ مستحکم انقلاب اسلامی که از نیروهای مسلح تشکیل شده است خللی وارد کنند.

وی با بیان اینکه این تلاش سال ها است انجام میشود و همواره با شکست مواجه می شود، گفت: حضور بنده در این مراسم پاسخی است به دشمنان و کسانی که دنباله رو آنان هستند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: دشمنی ها و قضاوت های ناصحیح تازگی ندارد. از روز اول تاسیس سپاه قضاوت ها و مواضع خصمانه در مورد سپاه وجود داشته و امروز هم وجود دارد.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه هرچقدر دشمن از طرف مقابل ضربه بیشتری بخورد دشمنی خود را بیشتر می کند، اظهار داشت: در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی خط مقدم مبارزه با دشمنان سپاه بوده است. هرجا که همه سازمان ها و مسئولین کارشان به گره خورده، آنجا بسیج وارد عمل شد و گره را باز کرد. بنابراین دشمنی در قبال بسیج طبیعی است.

وی افزود: قضاوت اشتباه دیگری که صورت می پذیرد، ناشی از مقایسه سپاه با ارتش های معمول دنیا است که این نگاه سرآغاز اشتباه است.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه امام بزرگوار ریشه ابرقدرتی مانند آمریکا را در این کشور خشکاند و رشته های وابستگی را قطع کرد، تصریح کرد: چندکار تاسیسی را هم امام(ره) انجام داد که از سخت ترین کارهای ممکن است. تاسیس نظام جمهوری اسلامی و تاسیس سپاه پاسداران از جمله این اقدامات بود.

وی افزود: امروز سپاه با این قدرت و جایگاه جهانی، نشانگر عظمت آن رهبر بزرگ است چرا که نهالی را غرس کرد که شاخ و برگ ان در سراسر جهان گسترده است.

سرلشکر موسوی تصور اینکه عدم اعتماد به ارتش دلیل تاسیس سپاه بود را اشتباه برشمرد و خاطرنشان کرد: امام به ارتش اعتماد داشت و بزرگ ترین عامل حفظ ارتش امام(ره) بود. سپاه پاسداران برای پاسداری از اصل انقلاب و برای پیشبرد آرمان های انقلاب تاسیس شده است.

فرمانده کل ارتش ادمه داد: انقلاب های زیادی در دنیا به وقوع پیوست اما آرمانی از آنها باقی نمانده است و تقریبا همه آنها مستهلک شدند و بعضا از صفحه تاریخ هم محو شدند.

وی با اشاره به مبنای تشکیل سپاه، اظهار داشت: برای اینکه انقلاب مستهلک و از نفس افتاده نشود و به دست نا اهلان و نا محرمان نیافتد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت.

سرلشکر موسوی گفت: سپاه در دوران دفاع مقدس در حالی که هیچ سابقه نظامی نداشت، اما در قامت یک ارتش قدرتمند نظامی ظاهر شد.

وی ادامه داد: بعد از جنگ صحبت هایی بر اساس اشتباه محاسباتی مبنی بر ادغام ارتش و سپاه مطرح شد، اما در اینجا تدبیر رهبر معظم انقلاب به کار آمد و فرمودند که اگر ما امروز ارتش و سپاه نداشتیم باید آن را ایجاد می کردیم و هرکس حرف از ادغام بزند منافق است.

فرمانده کل ارتش انقلاب اسلامی را در مواجهه با تهدیدات ترکیبی برشمرد و خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران بنا بر وظیفه اش باید در برابر تهدیدات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره دفاع کند. اینکه بعضی می گویند چرا سپاه در آنجا دخالت می کند ناشی از این است که متوجه این تهدیدات نیستند و یا به دلایلی نمی خواهند متوجه شوند.

وی افزود: در مقابل بسیاری از تهدیدات نظامی نمی توان نشست تا دشمن به پشت در خانه ما بیاید و بعد با او بجنگیم بلکه برای تحقق آرمان های انقلاب باید به طرف آنها حرکت کرد و از کار انفعالی پرهیز کرد.

سرلشکر موسوی ادامه داد: نظام سلطه به سرکردگی امریکای جنایتکار برای رژیم صهیونیستی حریم امن ایجاد می کنند و ما نباید بگذاریم این اتفاق بیافتد. سقف ٢٥ سال برای نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است اما ما باید به سمت آن حرکت کنیم که این موضوع نیز جزو ماموریت های سپاه پاسداران است.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد هجمه دشمن از یک طرف و وادادگی عده دیگری سبب شود تن آسایی و عافیت طلبی فرهنگ عمومی شود، معنای اضمحلال دارد.سپاه و بسیج وظیفه اش جلوگیری از این اضمحلال و استهلاک است.

وی در پایان با بیان اینکه وظیفه سپاه و بسیج نگه داشتن مردم در صحنه انقلاب و دفاع از کشور است، تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بر پیمان خود استوار است که دست از دست سپاه در نخواهد اورد تا رژیم سلطه فرو ریزد و عمر رژیم صهیونیستی به سر آید.


9752905
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است