فرهنگی‌هنری 10:57 - 06 مرداد 1395
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: احداث استودیوهای تخصصی ضبط آثار قرآنی به درآمدزایی و تولید محصولات قرآنی استاندارد کمک شایانی می‌کند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین استودیوی تخصصی ضبط آثار صوتی و تصویری قرآن با هدف توسعه کمی و کیفی تولید این آثار، عصر پنجم مردادماه در جامعه قاریان مشهد افتتاح شد.


در ابتدای مراسم طه حسینی، نفر اول مسابقات دانش‌آموزی کشور آیاتی از کلام‌الله مجید را قرائت کرد و سپس سیدسعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: رویداد مشهد ۲۰۱۷ فرصت مناسبی است تا ظرفیت‌های قرآنی مشهد به جهان اسلام معرفی شود که احداث استودیوی ضبط تلاوت از جمله فعالیت‌های مربوط به این رویداد به شمار می‌رود.


وی با بیان اینکه مشهد از دیرباز پایگاه فعالیت‌ها و رخداد‌های قرآنی در کشور و جهان اسلام بوده است، ادامه داد: مشهد با وجود بارگاه حضرت رضا(ع) و بهره‌مندی از حضور اساتید قرآنی می‌تواند به موقعیت قرآنی ممتاز تبدیل شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: جامعه قاریان در سال ۲۰۱۷ به عنوان باسابقه‌ترین و پرفعالیت‌ترین تشکل قرآنی در بخش مردمی معرفی خواهد شد.


محمدمهدی آقامحمدیان، مدیرعامل جامعه قاریان قرآن مشهد با اشاره به فعالیت نخستین استودیوی ضبط تلاوت بیان کرد: راه‌اندازی این استودیو در حالت معمول به شش ماه زمان احتیاج داشت اما با کار جهادی و با تلاش شبانه‌روزی عوامل در ماه مبارک رمضان، این استودیوی تخصصی در ۶۰ روز آماده شد.


آقامحمدیان با اشاره به اینکه دانش‌آموختگان مرکز تربیت مدرس جامعه قاریان نیاز به حمایت دارند، گفت: ویژگی این مرکز که از سال ۷۳ تشکیل شده، آن است که مهارت‌های ارائه شده در کلاس‌های آن، در دانشگاه‌ها ارائه نمی‌شود.


آقامحمدیان با بیان اینکه تأسیس صندوق قرض‌الحسنه فعالان قرآنی نیاز به سرمایه ابتدایی دارد، به آماده‌سازی جامعه قاریان برای سال ۲۰۱۷ و امکانات مورد نیاز آن اشاره کرد و گفت: تهیه و نصب آسانسور، تجهیز سیستم‌های گرمایشی و بالا بردن امکانات تالار از مواردی است که باید مسئولان و خیّران به آن توجه داشته باشند.


محمدمهدی عزیززاده، سرپرست دبیرخانه کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خصوص کمبود تولیدات صوتی قرآن در کشور اضافه کرد: به دلیل این کمبودها، راه‌اندازی استودیوی ضبط تخصصی قرآن به عنوان یک تکلیف برعهده وزارت ارشاد قرار گرفت.


عزیززاده با بیان اینکه این استودیو با متراژ ۱۰۰ متر راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: این استودیو با ۱۱ میکروفن، هم‌زمان امکان ضبط چندین صدا را دارد؛ همچنین از پیشرفته‌ترین سیستم رایانه‌ای برخوردار است.


حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نیز در این مراسم با طرح این سؤال که از چه راهی مؤسسات قرآنی توانمند خواهند شد، گفت: دولت باید به زیرساخت این مؤسسات توجه داشته باشد و از اعتبارات خود در این زمینه استفاده کند.


وی با اشاره به اینکه باید اجرای برنامه‌هایی همچون احداث استودیو که به درآمدزایی و تولید محصولات قرآنی استاندارد کمک شایانی می‌کند، بیشتر در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: برای تقویت سیستم آموزشی نیز باید تعداد نیروی انسانی را افزایش دهیم.












انتهای پیام/

8064769
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جامعه صنفی تهیه‌کنندگان علیه برخی سینمادارانی که بیشتر از قدرالسهم توافقی، عایدی دارند، بیانیه‌ای صادر کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «ایستاده با گرگ» نامزد دریافت جایزه جشنواره محیط زیستی آسیا CMS VATAVARAN در سال ۲۰۲۴ در دهلی نو هند شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صحرا اسدالهی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنواره بین‌المللی زنان بیروت دریافت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران گفت: حریم کوشک امیر سلیمانی واقع در منطقه ۱۵ تهران پس از مدت‌ها تعیین شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آمار فروش نمایش‌های مجموعه تئاترشهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ اعلام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون صدای رسانه ملی، برنامه‌های شبکه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برخی از هنرمندان موسیقی در نیمه اول اردیبهشت ماه کنسرت‌هایی را تدارک دیده‌اند که بیشتر آنها همچنان در گونه موسیقی پاپ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سعدی یکی از شاعران نامدار پارسی است که غزلیاتش شهرت فراوانی دارند و به باور بسیاری از استادان زبان و ادبیات پارسی، تصحیح آن‌ها کار ساده‌ای نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با برگزاری هزاران جلسه تاریخ شفاهی مجموعه کتب ثبت تجارب فرماندهان و مدیران جنگ را در قالب تاریخ شفاهی منتشر کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در گزارشی که پیش‌رو دارید پیامک‌هایی که مخاطبان در بازه زمانی هفته گذشته با سامانه ۱۶۲ تماس گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کردند، مشاهده می‌کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است