فرهنگی‌هنری 09:04 - 29 آذر 1393
گالری ساربان اولین نمایشگاه زمستانی خود را با آثار نقاشی محمد مهدی رسولی با عنوان «احضاریه» برگزار می کند.

اولین نمایشگاه زمستانی ساربان «احضاریه» را به نمایش می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس، این نمایشگاه که 5 دی ماه 1393 از ساعت 16 تا 20 افتتاح می شود شامل 35 اثر نقاشی از «محمد مهدی رسولی» است. به گفته هنرمند 35 اثری که در این نمایشگاه می‌بینید، از بین ده‌ها اثری انتخاب شده است که از سال 1363 شکل گرفت. این انتخاب که نه بهترین آنهاست و نه بدترینشان، حکایت از جستجوی ناتمامی دارد که همه این سال‌ها، بخشی از فعالیت نقاشانه‌ مرا شکل می‌دهد.

3 اثر از این مجموعه، در نمایشگاه‌های پیشین به نمایش در آمده و باقی تاکنون دیده نشده‌اند. 19 اثر مربوط به سال 90 تا 93 است. 5 اثر مربوط به دهه‌ی هشتاد، 7 اثر دهه‌ی هفتاد، و 4 اثر در دهه 60 نقاشی شده‌اند.

کاغذ، مقوا، بوم و چوب؛ مداد و گواش، رنگ روغن و آبرنگ، در نگاه اول، آثار را متنوع و متعدد جلوه می‌دهد و البته شاید در نگاه‌های بعدی، منظره پنهان مشترک ِ اثر، نقاش و بیننده، بازخوانی شود.

محمد مهدی رسولی متولد دی ماه 1342 در منطقه شیرازی تهران است. برگزاری بیش از 10 نمایشگاه انفرادی در گالری‌های آفتاب، سبز، رسولی، آب و فرهنگسرای نیاوران، حضور در 19 نمایشگاه گروهی داخلی،7 نمایشگاه نقاشی در کشورهای چین، هامبورگ، بنگلادش، مکزیک، ژاپن،ایتالیا را در کارنامه هنری خود داشته است.

انتشار مجموعه طراحی «جنگِ جنگ» 1362، انتشار کتاب انارستان 1371، تصویرگری جزء سی ام قرآن کریم 1373، انتشار آلبوم نقاشی پری دریایی 1376، انتشار آلبوم نقاشی روزی پرنده‌ای 1381، انتشار کتاب شوق شرقی 1385 و انتشار برگزیده آثار نقاشی (نشر نظر) 1392 از دیگر فعالیت های هنری این هنرمند محسوب می شود.

محمد مهدی رسولی درباره انتخاب عنوان نمایشگاه و سوژه آثار گفت: احضاریه، در این زمان، معنای حضور خواستن و نظاره بر لحظه‌ای است که سی سال بر من گذشته است. شهادت سی ساله‌ای که ترش و شیرین و گاه گس، بر من تابیده و من بر او تابیده ام؛ و آن که باید حاضر شود، قبل از هر کس، نقاش است.

حضور، به معنای باز خاستن در خود و بازخواست از خود است. فراخوان دیگران نیز در این معرکه، به معنی حضور داور و دلیل و ناظر است.

نمایشگاه احضاریه 5 دی ماه از ساعت 16 تا 20 افتتاح می شود. در افتتاحیه این نمایشگاه، از کتاب «برگزیده نقاشی‌های محمد مهدی رسولی» از انتشارات «نشر نظر» رونمایی خواهد شد.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این آثار از 5 تا 15 دی ماه همه روزه به جز سه‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی،خیابان صابونچی،کوچه مهماندوست،شماره 8 مراجعه کرده یا با شماره 88504226 تماس بگیرند.


5451313
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است