استانی 13:44 - 06 تیر 1398
معاون وزیر کشور:
‌معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: اگر نیاز است که شهرها به شهرهای دانشی و دارای محور تبدیل شود، نگاه همه جانبه نیاز است.

‌توسعه شهرها نیاز به نگاه همه‌جانبه در برنامه‌ریزی‌ها دارد

‌به گزارش ایسنا، مهدی جمالی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پل امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه اگر دنبال توسعه شهری و توسعه پایدار هستیم، نیاز به نگاه عمیق و جدید داریم، اظهار کرد: اقدامات عمرانی باید در کنار اقدامات اجتماعی و فرهنگی قرار باشد تا تأثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: فرآیندمحوری در تدوین برنامه‌های شهری و نگاه همه جانبه‌نگر کلیدواژه موفقیت در شهرها است. در شهرها نیاز به حکیمان شهری داریم، نه صرف نگاه سازه‌ای و عمرانی. این نگاه می‌تواند عرصه را درمان و شهرها را رشد دهد و توسعه از نوع پایدار را به همراه داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اگر در برنامه‌ریزی شهری موضوعات اجتماعی و فرهنگی و خدماتی و زیست‌محیطی و معماری را توأم در نظر بگیریم پیشرفت مدنظر رخ خواهد داد، گفت: در گذشته‌های بسیار دور حکیمانی همچون شیخ بهایی و خواجه نصیر مهندس عمران صرف نبودند، بلکه در کنار این علم منجم و طبیب و فقیه و معمار نیز بودند و مشاهده می‌کنیم شهرهای باشکوهی در دوره آن‌ها احداث شده است. با نگاه به گذشته درمی‌یابیم که در این برهه تشنه آن نگاه و رویکرد هستیم. البته مدیران شهری اخیراً گام‌هایی در این مسیر برداشته‌اند و این روند باید ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر سه دسته آسیب را در شهرها و روستاها و سکونت‌گاه‌ها مشاهده می‌کنیم، افزود: در گام نخست شاهد آسیب‌های فیزیکی و بافت‌های فرسوده و ناکارآمد هستیم. دسته دوم آسیب‌های اجتماعی و دسته سوم فقر و تنگدستی و آسیب‌های اقتصادی است و برای مواجهه با این موارد برنامه‌ریزی بخشی نمی‌تواند مشکلات شهر را برطرف کند، بلکه باید نگاه‌مان همه‌جانبه و چند بعدی باشد.



انتهای پیام


10161683
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است