ورزشی 08:52 - 05 بهمن 1399

حمایت مربی سابق تیم ملی کشتی از بازگشت دو آزادکار عنوان‌دار

به گزارش خبرنگار مهر، بازگشت کمیل قاسمی و حسن رحیمی دو آزادکار عنوان دار جهان و المپیک به میدان و آغاز تمرینات آنها برای حضور در المپیک با واکنش‌های مختلفی از سوی اهالی کشتی مواجه شد. در همین راستا امیر توکلیان مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد که در کنار این دو آزادکار در میادین مختلف بین المللی حضور داشت به خبرنگار مهر گفت: بی تردید متولیان ورزش و به ویژه فدراسیون کشتی باید قهرمانان ملی را حفظ کرده و تلاش کنند تا از تجربیات ارزشمند این ورزشکاران موفق به بهترین شکل استفاده شود. در این خصوص باید به بازگشت دوباره کمیل قاسمی و حسن رحیمی اشاره کنم که این دو قهرمان ملی جزو سرمایه‌های ورزش ایران هستند و به نظر من فدراسیون کشتی باید از تصمیم آنها حمایت و استقبال کند.

وی افزود: به عنوان کسی که به عنوان کشتی گیر و مربی، رده‌های مختلف تیم‌های ملی را تجربه کردم معتقدم نباید قهرمان ملی را رها کرد، چراکه با چنین کاری این ذهنیت به آنها دست می‌دهد که بعد از دوران جوانی و استفاده از استعداد و افتخارات‌شان، فراموش و طرد شده‌اند. اینجاست که نقش متولیان ورزش و فدراسیون کشتی عیان می‌شود تا چگونه از قهرمانانش حمایت کرده و بهترین استفاده را از آنها بکند.

توکلیان ادامه داد: مطمئناً استفاده از تجربیات قهرمانانی همچون کمیل قاسمی، حسن رحیمی، احسان لشگری، مسعود اسماعیل‌پور و… می‌تواند انگیزه‌ای خوبی برای جوانان باشد. به نظر من باید از پتانسیل قهرمانان باتجربه و عنوان دار در هر بخشی از ورزش استفاده شود، به ویژه قهرمانان گوش‌شکسته که به واقع نمی‌توانند از کشتی جدا باشند.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در پایان خاطر نشان کرد: واقعاً سخت است یک قهرمان که سال‌ها عمر و انرژی و جوانی خود را در سالن‌های تمرین و ترکیب تیم‌های ملی گذرانده و در واقع با کشتی زندگی کرده، جدا شده از این رشته دانست. به همین دلیل معتقدم متولیان ورزش و فدراسیون‌های مختلف ورزشی باید از پتانسیل قهرمانان ملی و باتجربه خود استفاده کنند تا حس فراموش شدن به آنها دست ندهد.

به گزارش خبرنگار مهر، چندی پیش کمیل قاسمی و حسن رحیمی با حضور در تمرینات شاگردان اکبر فلاح، آمادگی خود را برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو اعلام کردند.


10917817
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است