گوناگون 20:39 - 11 فروردین 1394
دم توت فرنگی ها را بگیرید ، سپس آنها را شسته و از وسط نصف کنید ؛ شکر را لابلای توت فرنگی ها بریزید و بگذارید 24 ساعت در یخچال بمانند.

طرز تهیه مربای توت فرنگی
امام صادق علیه ‏السلام : اگر دوست داری که خداوند عمرت را زیاد کند، پدر و مادرت را شاد کن.

 

به گزارش سرویس خانواده جام نیوز، توت فرنگی یکی از میوه های پرطرفدار است برای درست کردن مربای آن با ما همراه باشید.

 

مواد مورد نیاز:

 

توت فرنگی 1 کیلوگرم  .  شکر 1 کیلوگرم  .  ابلیمو 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه :

 

روش اول : دم توت فرنگی ها را بگیرید ، سپس آنها را شسته و از وسط نصف کنید ؛ شکر را لابلای توت فرنگی ها بریزید و بگذارید 24 ساعت در یخچال بمانند تا توت فرنگی ها آب بیندازند سپس درون قابلمه بریزید و روی حرارت زیاد قرار دهید.

 

 

هنگام جوشیدن کفی روی سطح مربا ایجاد میشود که بهتر است آن را یکی دو بار بگیرید ، وقتی که شربت مربا قوام آمد قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید.

 

 

 

برای آماده شدن مربای توت‌فرنگی به حدود نیم‌ساعت زمان نیاز است و هر چه این مدت طولانی‌تر باشد مربا تیره تر میشود ؛ در پایان کار ابلیمو را برای جلوگیری از شکرک زدن اضافه کنید و این کار را حتما در انتهای پخت انجام دهید تا مربا تیره نشود ، در قابلمه را در زمان پخت باز بگذارید تا مربای توت فرنگی سیاه و تیره نشود.

 

 روش دوم : برخی ها مربای توت فرنگی را به روش دیگری اماده میکنند ، در  این روش پس از شستشوی توت فرنگی‌ها مقداری شکر را در یک لیوان آببریزید و روی شعله اجاق بگذارید تا بجوشد.

 

در مدت زمان جوشیدن آب و شکر ، کف روی آب را بگیرید و پس از آنکه شربت کمی غلیظ شد توت فرنگی‌ها را به آرامی داخل شربت بریزید و بگذارید روی شعله اجاق گاز چند دقیقه بجوشند تا پخته شوند.

 

نکته : هیچگاه از قاشقی که خوب تمیز نشده برای هم زدن مربا استفاده نکنید چون موجب میشود مربا زود کپک بزند.

 

نشانه قوام آمدن مربا : مقداری از شربت را در قاشقی بریزد ، اگر شیره پس از خنک شدن سریع از قاشق نریخت یعنی که شربتش قوام آمده است.

دلیل کپک زدن مربا : شکر آن کم باشد ، قوام نیامده باشد ، کاملا پخته نشده باشد.

 

دلیل شکرک زدن مربا : این حالت معمولاً در مرباها و شیره ها دیده می‌شود ، وقتی مربا یا شیره بیش از حد بجوشد یا آنکه شیرینی آن کم باشد شکرک می‌زند و برای رفع آن باید در شربت یا مربا کمی آب جوش و مقداری آبلیمو اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند تا شکرک ان از بین برود.

 

ایران کوک/ 2022


6120124
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است