استانی 14:22 - 01 آبان 1393
فرهمند پور:
قزوین- خبرگزاری مهر: مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به حضور گسترده دختران در دانشگاه ها گفت: این مسئله با توجه به برهم خوردن تعادل می تواند در آینده مسائلی را ایجاد کند اما راه حل آن نیز مسائلی چون کاهش دادن نامحسوس دختران در دانشگاه ها نیست.

کاهش سهمیه دختران در دانشگاه ها اوضاع را وخیم تر می کند/ سن اعتیاد در زنان به 27 سال رسیده است
به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اداری استان با حضور مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده، استاندار و مسئولان دستگاه های اجرایی پیش از ظهر پنج شنبه در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.
 
فهیمه فرهمند در این جلسه با اشاره به آخرین وضعیت مسائل زنان در کشور بیان کرد: شرایط و مسائل زنان از منظرهای گوناگون در مناطق مختلف  جهان و حتی در جغرافیای ایران یکسان نیست و برخلاف تصور رایج در این حیطه این شرایط متفاوت ارتباط چندانی با سطح امکانات و منابع مالی ندارد.
 
وی ادامه داد: آنچه که این تفاوت ها را در وضعیت زنان ایجاد می کند تفاوت هایی است که در نگرش ها به ویژه نگرش و دیدگاه مردان جامعه وجود دارد است. چنانکه برای نمونه زنان عربستانی ثروتمندترین زنان جهان هستند اما حقی در استفاده از این ثروت و سایر حقوق خود ندارند.
 
نیازمند به کارگیری وحدت نگرش در مسائل زنان هستیم
 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده اظهار کرد: نیازمند به کار گیری وحدت نگرش در مورد مسائل مربوط به زنان در کشور به ویژه در سطح مدیران هستیم، چرا که برخی از مدیران مدعی هستند که می توانند ابتدا مسائل جامعه و خانواده را حل کنند در صورتی که حل مسائل و مشکلات این دو در گرو حل مسائل زنان است.
 
این مسئول گفت: یکی دیگر از مشکلات و موانع مهم در جریان حل مسائل زنان القای این تصور است که حل مشکلات زنان لزوماً مسئله ای زنانه است در صورتی که حل مسائلی چون: بهداشت، امنیت جسمی و روحی، ارتقاء جایگاه و... از مواردی نیستند که تنها متوجه زنان باشد و باید همه افراد جامعه در حل و مرتفع کردن آنها مشارکت داشته باشند.
 
فرهمند بیان کرد: عمده مشکلات مربوط به زنان، معلول هایی هستند که باید علت های آنرا در حیطه ای غیر از قشر زنان و به ویژه در میان مردان و نوع نگاه های آنان جست و جو کرد.
 
وی ادامه داد: اگر می خواهیم مشکلات زنان را حل کنیم باید به عارضه های فرهنگی که در میان مردان وجود دارد نیز توجه کنیم و بار همه مسئولیت ها را متوجه زنان جامعه ندانیم.
 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده افزود: مثالی عینی که در این مورد وجود دارد این است که برای حل مشکل بدحجابی و ترویج عفاف در جامعه تمام آموزش ها معطوف به دبیرستانهای دخترانه خوابگاه های دانشجویی دخترانه و سایر مراکز زنانه است. حال آنکه در این رابطه نیاز است که مردان جامعه نیز تحت آموزش قرار بگیرند.
 
وی با اشاره به ضرورت تغییر برخی معیارهای ارزش گذاری در آقایان گفت: باید به آقایان بیاموزانیم که ظاهر و زیبایی های ناهنجار در یک زن ارزش محسوب نمی شود تا با از بین رفتن این معیار کاذب، یک زن مجبور نباشد برای دیده شدن روی به پوشش ناهنجار بیاورند.
 
کاهش سهمیه دختران در دانشگاه ها اوضاع را وخیم تر می کند
 
این مسئول با اشاره به حضور گسترده دختران در دانشگاه ها گفت: این مسئله با توجه به برهم خوردن تعادل می تواند در آینده مسائلی را ایجاد کند اما راه حل آن نیز مسائلی چون کاهش دادن نامحسوس دختران در دانشگاه ها نیست.
 
وی ادامه داد: گذشته از کسانی که با برنامه  و علاقه وارد دانشگاه می شوند، همانگونه که برخی از آقایان برای فرار از خدمت سربازی وارد دانشگاه می شوند، دخترانی نیز برای دیده شدن و یا بیکار نماندن  به تحصیلات عالیه روی می آورند.
 
فرهمند اظهارداشت: باید سازوکارهای متعددی برای حضور زنان در عرصه های غیردانشگاهی داشته باشیم به عنوان مثال فضا را برای ورزش حرفه ای زنان حضور در عرصه های هنری و مشاغلی که نیاز به تحصیلات دانشگاهی ندارد هم فراهم شود تا دختران جامعه محبور نشوند صرفا برای دیده شدن و نه برحسب علاقه و تخصص به دانشگاه ها روی آورند.
 
قرآن در فرهنگ عفاف کنترل تقاضا را بر کنترل عرضه مقدم می داند
 
فرهمند بیان کرد: قرآن در رابطه با مسئله عفاف و حیا کنترل تقاضا را بر کنترل عرضه مقدم می داند و در همین رابطه ابتدا به مردها توصیه می کند که چشم ها را کنترل و حیا را رعایت کنند.
 
این مسئول ادامه داد: همین مثال نمایانگر این مسئله است که باید به نگرش های فرنگی در میان آقایان بیش ازپیش توجه شود و در مواردی نیز این نگرش ها  را اصلاح کرد.
 
مشاور وزیر کشور در امور زنان و بانوان افزود: ضمن تغییر نگرش مردان جامعه به زنان باید کاری کرد که نگرش زنان نیز به خودشان تغییر کند.
 
وی در رابطه با برخی نظرات متفاوت در مورد زنان در میان علمای کشور گفت: ما با احترام و عرض تواضع خدمت نظرات همه علما و بزرگان، طبق قانون ولایت فقیه نظرات رهبری معظم انقلاب را در این زمینه اجرایی می کنیم که ایشان نیز با مواردی چون مدال آوران خانم از این افراد تشکر و قدردانی کردند که همین مسئله نشان از نوع نگاه متعالی و روشن ایشان دارد.
 
سن اعتیاد در زنان به 27 سال رسیده است
 
فرهمند با اشاره به شیوع اعتیاد در میان زنان گفت: متاسفانه سن اعتیاد در زنان ما در حال حاضر به 27 سال رسیده است و مواد مخدر شایع در میان این افراد نیز مخدرات صنعتی است.
 
وی ادامه داد: حال آنکه در گذشته معدود موارد اعتیاد زنان در سنین بالا و غالبا با مصرف مخدرات سنتی صورت می گرفت.
 
این مسئول گفت: مجموعاً 9 درصد از تمام معتادان را قشر زنان تشکیل می دهند که متاسفانه بزه کاری ناشی از آن می تواند پیامدهای بدی برای جامعه داشته باشد.
 

5021953
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است