اقتصادی 15:10 - 17 آذر 1400

ترافیک دریایی در بنادر کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در نشست معاونان امور بندری و اقتصادی بنادر کشور با اشاره به افت شاخص‌های حمل و نقل دریایی در سطح بین‌الملل ناشی از شیوع کرونا، طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و رشد فزاینده حمل و نقل کانتینری در سال ۲۰۲۱ گفت: پیش‌بینی‌ها حاکی است با انجام واکسیناسیون جهانی و تداوم آن و به تبع آن رشد تولید ناخالص ملی در بیشتر کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه، طی سال‌های آتی با رشد ترافیک دریایی در بنادر کشور مواجه شویم.

صفایی با تاکید بر لزوم آمادگی بنادر کشور برای آینده نزدیک و افزایش ترافیک در بنادر بازرگانی کشور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در بنادر، ضرورت دارد معاونت بندری و اقتصادی برای دوره آتی و درخواست شرکت‌های کشتیرانی برای تردد در بنادر ایران، سناریوی کوتاه مدت و بلند مدت را پیش‌بینی کند.



کمبود تجهیزات تخلیه کالاهای اساسی داریم

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در بخش تجهیزات بندری به خصوص در حوزه کالاهای اساسی با کمبود تجهیزات مواجه هستیم لذا برای تأمین استراتژیک بندری باید اقدام اساسی صورت گیرد.

امکانات تخلیه و بارگیری مواد معدنی در خور شأن نداریم

وی با بیان اینکه در بخش کالاهای فله در سطح بین‌الملل، با تحول اساسی هم در تقاضا و هم در افزایش قیمت کشتی فله‌بر مواجه هستیم افزود: به جز چند بندر برای تخلیه و بارگیری مواد معدنی در بنادر کشور امکانات درخور شأنی نداریم.

صفایی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری برای توسعه ترمینال و تجهیزات بندری مواد معدنی، خاطر نشان کرد: در بخش کالاهای اساسی اتفاقات بسیار خوبی افتاده و ظرفیت‌های بسیار مناسبی در بنادر کشور ایجاد شده است.

۱۸ کشتی در بنادر کشور در حال تخلیه کالاهای اساسی اند

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۸ فروند کشتی به‌طور همزمان در بنادر کشور در حال تخلیه کالاهای اساسی هستند، گفت: تخلیه‌وبارگیری کالاهای اساسی در بنادر کشور و همچنین پشتیبانی این میزان کالای اساسی توسط حمل‌ونقل جاده‌ای، یکی از نقاط قوت نظام است که باید کمک کنیم این شرایط تدوام یابد.



تأمین نیروی انسانی متخصص بندری و دریایی

صفایی تأمین نیروی انسانی متخصص بندری و دریایی را یکی از جدی‌ترین اولویت‌های سازمان بنادر برشمرد و گفت: به جز رویکردهای آموزشی دوره‌ای کوتاه و بلندمدتی که در سازمان بنادر در دست اجرا است، باید تلاش کرد از طریق دانشگاه‌های سراسری و فراهم آوردن تمهیدات لازم در این راستا، زمینه‌های ورود نیروهای انسانی متخصص در حوزه‌های مختلف بندری و دریایی را ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر تولید و تجارت داخلی و کشورهای همسایه باید از راه بنادر کشور عبور کند تاکید کرد: در راستای سیاست‌های دولت، معاونان و مدیران بندری باید با بنادر کشورهای همسایه در ارتباط و مراوده کاری باشند.

لزوم کلان‌نگری به روند سرمایه‌گذاری در بنادر

صفایی با اشاره به اجرای سرمایه‌گذاری‌های مناسب و سازنده در بنادر کشور طی سال‌های گذشته، بر لزوم نگاه کلان به نحوه و روند انجام سرمایه‌گذاری در پسکرانه‌های بندری تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی موانع اعطای هرگونه مجوز در امور بندری را یکی از چالش‌های جدی سازمان برشمرد و خاطرنشان کرد: امیدوارم با صدور سریع و الکترونیکی مجوزها و مجموع سازوکارهایی که برای حوزه بندری اتخاذ می‌شود در نهایت به کاهش قیمت‌ها، رونق اقتصادی و اشتغال برای جوانان برسیم.


11356690
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر آمار‌های اعلامی سالانه ۲۰ درصد خروج ارز مربوط به واردات کالا‌های اساسی است که با ایجاد زیرساخت‌های لازم کشت قراردادی و خودکفایی محصولات اساسی، میزان واردات کاهش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: صدور پروانه های ساختمانی در متوسط مدت زمان ۶ماه صادر می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ گفت: ضعف در عرضه و پخش مویرگی منجر به فروش قارچ بالاتر از کیلویی ۱۰۰ هزارتومان در برخی مغازه‌ها شده که این امر کاملا گرانفروشی است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندم کاران گفت: با توجه به شرایط مساعد بارش و پیش بینی ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم انتظار می رود که هرچه سریع تر جایزه تحویل اعلام شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد گفت: ایران در راستای دستیابی به حفاظت، احیا و توسعه پایدار سرزمین، اقدامات بنیادین مختلفی در زمینه مدیریت پایدار مراتع، حفظ و صیانت از جنگل‌ها و به طور ویژه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را در دستور کار خود دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: انسداد محور‌های شریانی و غیر شریانی بر اثر سیل در شهر‌های جنوبی کشور به ۱۰ محور رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بانک مرکزی از صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی خبر داد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گاز‌های همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال مشعل‌های گازی واحد‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران، قرار است هفته آینده یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه برگزار شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است