فرهنگی‌هنری 16:41 - 11 تیر 1394
در هفته‌ی دوم روزهای گرم تابستان، گالری‌ها و نگارخانه‌ها طبق سنت دیرینه‌ای با آثار جدید فرصت‌های تازه‌ای را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ جمعه‌ی این هفته 12 تیر‌ماه، گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر مثل همیشه میزبان آثار جدیدی از هنرمندان در عرصه‌های مختلف می‌شوند و به بازدیدکنندگان خود فرصت‌های تازه‌ای برای دیدن کارهایی  نو ارائه می‌دهند، از جمله‌ی این گالری‌ها می‌توان به گالری زیر زمین دستان اشاره کرد که از 12 تا 25 تیر، میزبان نمایشگاه گروهی با عنوان «سپید» است.


قالب آثار این نمایشگاه که توسط فرهاد گاوزن جمع‌آوری شده، طراحی است کارهای 6 هنرمند این حوزه را، یعنی شیوا شهلا، امین تیار، مهیده ابولحسن، امیر محمدزاده، رضوان رسولی و حسین طاهری در برمی‌گیرد.


این نمایشگاه همه روزه به جز  یکشنبه‌ها از ساعت 16 تا 20 واقع در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک6، پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.


کوچه‌ها در گالری 
نمایشگاه گروهی نقاشی چاپ دستی، با عنوان کوچه‌ها، از 12 تیر در گالری اُ افتتاح می‌شود.


این نمایشگاه که شامل آثار مهدی چیستاز، ساره قره‌خانی و حمید امامی است، تا 24 تیر بر پا است.


علاقه‌مندان می‌توانند جهت دیدن این آثار، همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 12 تا 20 به محل این گالری، واقع در خیابان ویلا (نجات‌الهی) کوچه خسرو، پلاک 46 مراجعه کنند.


نگارخانه‌ راه ابریشم
این گالری از 18 تیر میزبان عکس‌های «روزف پولروس» با عنوان سه گانه‌ها است.


ماریا مولند در متن راجع به وی گفته است: پولروس از سال 2007 در حال تحقیق و بررسی نوعی از سبک سنتی تاریخ هنری اروپا در سری‌های سه گانه است. نمایش عکس‌ها در گروه‌های سه گانه که فارغ از هرگونه موضوعات مذهبی هستند، وسعت دید را گسترش و فضای جدیدی را برای تخیلات فراهم سازد. از طریق چشم دوربین پولروس، اشیاء روزمره، شرایط و پدیده‌های طبیعی همانند نور ساده یک آشپزخانه ، گذرگاه‌ها، درختانی درگذر از تغییر فصول و سنگی در بستر یک رودخانه به واقعیت‌های جدید بصری تبدیل می‌گردند.


از زمینه اصلی جدا و تفکیک شده، بی‌اراده به سوی انتزاع رفته و فراتر از ریشه‌های خود می‌رود، جوزف پولروس در فوتو پینتینگ‌های خود به گونه‌ای کلامی،‌ معنای اصلی عکاسی در یونان باستانی را توصیف می‌کند: نقاشی با  نور.


با استفاده از حرکات دقیق دوربین،‌هنرمند موضوعات خود رتا به دور از وجود اصلی آن به کرات و انتزاعات سوق می‌دهد، بازی ترکیبی او با نور، حالت‌ها و ساختار‌ها، دریچه‌ای از نگاهی نوین را به طبیعت باز می‌کند.


چه تصاویری از برگ ریزان سرخ و درخشان باشد که نقاشی‌های رنگ پاشی «هرمان نتیش» را به یاد می‌آورد، چه ردیفی از تنه‌های درختان لخت که نمادی از انتزاع هندسی را تداعی می‌کند.
این نمایشگاه انفرادی با همکاری بخش فرهنگی سفارت اندیش در تهران برگزار می‌شود و تا 22 تیر در گالری راه ابریشم واقع در خیابان لواسان غربی، بین خیابان آبکو و آقایی، پلاک 103 بر پا است.
علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 11 تا 19 به این محل مراجعه کنند.


«زمین از روی زمین»
گالری کارگاه هنر میزبان آثار نقاشی‌ لی‌لی فرهادی با عنوان زمین از روی زمین است.
آثار وی شامل کارهای حجمی و تابلوهای نقاشی و چیدمان با عنوان «مطلق» است که روز جمعه از ساعت 8 شب با حضور جمعی از استادان،‌ پیشکسوتان، هنرمندان و مقامات فرهنگی و هنری افتتاح می‌شود.


این نمایشگاه تا 16 مرداد،‌از ساعت 10 صبح تا 7 بعد از ظهر، در محل موزه هنرهای معاصر میزبان علاقه‌منان خواهد بود.


«پرواز خاموش»
این عنوان نمایشگاه گروهی کاریکاتور است که از 12 تیر‌ماه همزمان با سالروز حمله ناو نظامی آمریکا به هواپیمای مسافربری ایوان، با حضور جمعی از هنرمندان افتتاح می‌شود.


در این نمایشگاه آثار افرادی چون کامبیز درم‌بخش، بهمن عبدی، علیرضا واکری، جواد علیزاده، محمود نظری و... به نمایش در می‌آید.


علاقه‌مندان به این آثار می‌توانند از 12 تا 25 تیر‌ماه به نگارگذر چهار‌راه ولیعصر و خانه کاریکاتور ایران به نشانی تقاطع همت، خیابان شریعتی، خیابان گل‌نبی غربی، بعد از میدان شهید احمدی روشن (کتابی سابق) پلاک 44 مراجعه کنند.


انتهای پیام/

6681998
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مراسم تجلیل از خادمان قرآنی به رسم هر ساله در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس جمهور شنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «اعتبار» با هنرنمایی رضا توکلی، نیما شاهرخ شاهی، افسانه ناصری، غلامرضا اوصانلو از جمعه ساعت ۱۹ پخش و روز بعد ساعت ۱۰:۴۰ بازپخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از آن مساجدی که به دستور امام زمان (عجّ) ساخته شده، مسجد مقدس جمکران است که دارای اهمیت و جایگاهی بزرگ در میان مردم است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دختر سعید راد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، آخرین وضعیت این هنرمند در بیمارستان را تشریح کرد و از ادامه بستری او در بیمارستان خبر داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است