استانی 09:54 - 03 بهمن 1397
استاندار تاکید کرد:
استاندار خراسان رضوی گفت: از ورود سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی نامدار و توانمند به عرصه توسعه اقتصادی در استان استقبال و با همه امکانات از آنها حمایت می‌کنیم.

حمایت از ورود سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های اقتصادی توانمند به خراسان رضوی

به گزارش ایسنا، علیرضا رزم حسینی در دیدار با محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، اظهار کرد: طرح توسعه اقتصادی استان را با تقسیم بندی خراسان رضوی به 12 منطقه کلید زدیم و تاکنون برای هفت منطقه معین اقتصادی تعیین شده است.

وی عنوان کرد: در واقع در این طرح، توانمندسازی جوامع محلی با ظرفیت و پول‌های خرد مردم منطقه و ورود سرمایه‌گذاران و بخش‌های اقتصادی قوی دنبال می‌کند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت و توان خراسان رضوی از جمله سپرده‌های بانکی قابل توجه، نیروی انسانی دانش آموخته و منابع و سرمایه‌های خرد قابل توجه در کنار ظرفیت‌های وسیع مناطق مختلف اعم از گردشگری، کشاورزی، صنعتی و معدنی، افزود: نمی‌توان بویژه در شرایط کنونی با تنگناهای دولت و منابع محدود مالی کار و اقدامی موثر انجام داد باید از ظرفیت و توان بخش مردمی و بنگاه های نامدار و توانمند در سطح استانی و ملی بهره گرفت.

رزم حسینی در ادامه به اشاره به منابع تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی و سهم اولیه خراسان رضوی از این منابع که 610 میلیارد تومان تعیین شده بود، اضافه کرد: با تغییر نرخ ارز این رقم به حدود یک هزار میلیارد تومان می‌رسد که می‌توان از آن در ترکیب با طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای توسعه مناطق محروم و روستایی و ارتقا معیشت و اشتغال آن‌ها بهره برد.

وی با بیان اینکه از این تسهیلات تاکنون حدود 320 میلیارد آن تخصیص و توسط بانک‌ها با متقاضیان عقد قرارداد و توزیع شده، اظهار کرد: باید بخش باقیمانده را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که به اجرای طرح توسعه اقتصادی استان کمک کند.

 استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این طرح فرصتی مغتنم برای تقویت و توسعه مناطق روستایی و جلوگیری از رشد بی‌رویه مهاجرت و حتی معاجرت معکوس به روستاهاست و امید است از این منابع بتوانیم در این راستا با جهت دهی درست به خوبی بهره گیریم.

در حال توسعه الگوی قلعه گنج کرمان به نقاط مختلف کشور هستیم 

در ادامه محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، گفت: هم اکنون در حال توسعه طرح قلعه گنج کرمان که امروز تبدیل به یک الگوی کشوری شده در نقاط مختلف هستیم.

وی تاکید کرد: هم اکنون در حال شناسایی بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور هستیم تا ظرفیت و توان آن‌ها را در خدمت توسعه مناطق مختلف به کار گیریم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری ادامه داد: از سویی موضوع خیرین توسعه را نیز با جدیت دنبال می‌کنیم، زیرا با شرایط کنونی با منابع دولتی نمی‌توان انتظار کار موثری داشت و در این راستا تلاش می‌کنیم از توان نهادهای نیمه دولتی و دولتی و مجموعه‌هایی چون بنیاد برکت و آستان قدس رضوی و مانند آن و نیز ظرفیت مردم بهره گیریم .

امید بیان کرد: امروز مشکل جدی ما عدم انسجام در بین این بخش‌هاست که اگر این‌ها در کنار هم قرار گیرند خود توان قابل توجهی می‌شود که می‌توانند با تمرکز بر مناطق مختلف اقتصادی زمینه توسعه و تحول در آن‌ها را فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی، گفت: در این حوزه خط قرمز ما آن است که این منابع فقط باید در حیطه مناطق محروم و روستاها صرف شود و اشتغال ایجاد کند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: با جدیت انحرافات را رصد و جلوی آن‌ها را می‌گیریم و باید بدانید که این منابع یک فرصت خوب برای مناطق روستایی و توسعه آن‌هاست و خلا اشتغال روستایی را می‌تواند تا حدی جبران کند.

امید با بیان اینکه در خراسان رضوی نتیجه و اثر این منابع مطلوب بوده است، تاکید کرد: با این حال تجدید نظر مجددی در طرح‌ها و هدف‌گذاری‌ها می‌تواند به رشد و جهش استان کمک مطلوبی نماید.

انتهای پیام


10035863
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است