اقتصادی 10:31 - 06 مرداد 1394
معاون سازمان امورمالیاتی کشور مطرح کرد
معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور گفت : اصناف در چهارماهه اول امسال ۶ درصد کل مالیاتهای کشور را پرداخت کردند.

مالیات اصناف شفاف نیست

به گزارش ایسنا، حسین وکیلی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود : این درحالی است که در همین مدت اشخاص حقوقی 41 درصد و حقوق بگیران 11 درصد کل مالیاتهای کشور را پرداخت کرده‌اند.

وی افزود : 10 سال گذشته مالیات مشاغل دو برابر حقوق بود در حالیکه رشد مالیاتی در بخش حقوق بگیران دو برابر شده است .

وکیلی گفت: در سال 1381 سهم مالیات حقوق و دستمزد 0.9 بود که در سال 92 به 2.3 درصد رسید.

افزایش 20 درصدی مالیات در سال 93

معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور همچنین افزود: در سال 1392 مالیات دریافتی از مشاغل 2130 میلیارد تومان بود که در سال 93 با 20 درصد افزایش به 2650 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد : در سالهای گذشته به علت نبود شفافیت مجبور به توافق با اصناف شدیم.

وکیلی افزود: مالیات بر حقوق همواره بر اساس واقعیت و شفاف بوده و رشد بالاتری داشته است، اما مالیات اصناف با عدم شفافیت همراه و به این خاطر افزایش درستی نداشته است.

سازمان امور مالیاتی کشور مجبور به توافق با اصناف است

وی خاطر نشان کرد : سازمان امور مالیاتی کشور مجبور به توافق با اصناف است زیر در غیر این صورت مالیات این بخش بیش از پیش کاهش می یابد.

معاون مالیاتهای مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور با بیان اینکه طبق قانون اصناف ذیل بند الف و ب برای اظهارنامه های مالیاتیشان باید دفاترشان را ارائه بدهند، افزود : کمتر از یک درصد از اصناف در این دو بخش اقدام به این کار می کنند.

وکیلی با بیان اینکه طبق قانون باید اصناف از چهارسال پیش صندوقهای فروش نصب می کردند افزود: با اینکه آئین نامه اجرایی سخت افزاری و نرم افزاری این کار در اتاق اصناف ایران تدوین و تصویب شده تا کنون چنین امری اتفاق نیافتاده است.

رد نبود شفافیت در فروش و مالیات اصناف

در ادامه این برنامه رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به فعالیت یک میلیون و 400 هزار واحد توزیع ، یکصد هزار بنگاه خدمات فنی و 650 هزار واحد صنفی کوچک و متوسط در کشور گفت: از سال 1388 تاکنون مالیات اصناف همواره رو به رشد بوده است و مقایسه آن با افزایش مالیات حقوق پذیرفتنی نیست.

علی فاضلی افزود : 6 و نیم میلیون شغل در اصناف ایجاد شده است و بخشی از مالیاتی که سازمان امور مالیاتی کشور معتقد است مالیات حقوق بگیران بشمار می رود، از این بخش است.

وی نبود شفافیت در فروش و مالیات اصناف را رد کرد و گفت: سازمان امور مالیاتی بیشتر اظهارنامه های مالیاتی اصناف را قبول ندارد و در سال 1393، 80 درصد از آن را رد کرد.

فاضلی با اشاره به اینکه از سال 1390 تاکنون روند واردات کالا و همچنین تولید در کشور سیر نزولی داشته و رکود بازار حاکم بوده است، افزایش فروش اصناف را قابل قبول ندانست.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود : خود سازمان امور مالیاتی کشور معتقد است که 80 درصد اصناف کشور جزو اقشار کم درآمد جامعه هستند.

فاضلی همچنین با بیان اینکه 29 اتحادیه تا کنون در اولویت نصب صندوق های فروش قرار گرفته اند و بخش اعظمی از آنها انجام شده است گفت: با این حال سازمان امور مالیاتی کشور نظام درست سخت افزاری و نرم افزاری برای آنها ارائه نکرده و هیچ گونه آموزشی هم در این زمینه به اصناف نداده است.

انتهای پیام


6821713
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی صنعت آب گفت: با بارش‌های اخیر در نقاط مختلف بلوچستان جنوبی و مرکزی، برای این مناطق ۲ تا ۴ سال تامین آب مطمئن خواهیم داشت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای تامین کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی خود زمینه ساز تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن می شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سامانه جامع تجارت در اطلاعیه‌ای ضوابط جدید تأمین ارز از محل واردات در مقابل صادرات برخی کالاهای حوزه‌ جهاد کشاورزی را اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به کاهش جمعیت دامی در سال‌های گذشته بدلیل شرایط خشکسالی، مسئولان وزارت جهاد با اجرای سیاست‌های تولید قراردادی دام و واردات دام پایه پروار بدنبال رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۸۸۷ نقطه پرحادثه، ۴۰۰ نقطه در سال گذشته رفع و ۴۸۷ نقطه باقی‌مانده دیگر نیز امسال ایمن‌سازی خواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در ابتدای معاملات امروز پنجم اردیبهشت، شاخص کل بورس ۸۱۸ واحد افزایش یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت: اردیبهشت‌ امسال با اتمام برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور رکورد جدیدی در زمینه تعمیر و افزایش آمادگی این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان به ثبت خواهد رسید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است