استانی 20:01 - 12 تیر 1394
ساری؛
رئیس انجمن پهلوانی بسیج کشوردرآمل بیان کرد: زورخانه ورزشی برمداراخلاق است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از ساری ، رئیس انجمن پهلوانی بسیج کشور گفت: جوانمردی و گذشت یکی از اصول پایه ای زورخانه است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باستانی فقط یک ورزش نیست.

نور الله هدایتی ورزش های زورخانه ای را نماد تمدن ایرانی ها دانست و افزود: ورزش های زورخانه ای ریشه در تاریخ و فرهنگ غنی ما ایرانیان دارد؛ نهاد زورخانه دارای مفاهیم فلسفی، دینی، آئینی، سنتی، اخلاقی و پهلوانی است که محور عمده در این ورزش ترویج خداشناسی و ولایت مداری، احترام به یکدیگر، مخصوصا احترام به سادات است.

وی اخلاق مداری را محور اصلی این ورزش بیان کرد و یادآور شد: جوانمردی و گذشت یکی از اصول پایه ای زورخانه است و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب باستانی فقط یک ورزش نیست، یک فرهنگ و یک تاریخ است.

به گفته رئیس انجمن پهلوانی بسیج کشور این ورزش با توجه به خصوصیات اخلاقی و فرهنگی که دارد امروز در ورزش دنیا و ورزش هایی که وارد کشور ما شده، حرف اول را در دنیا می زند و جالب این که رهبر معظم انقلاب بر ترویج و گسترش این ورزش تاکید کردند.

هدایتی وضعیت ورزشکاران آملی را خوب ارزیابی کرد و تصریح کرد: آمل پنج جوان عضو تیم ملی و عضو تیم های لیگ برتر در رشته های مختلف زورخانه ای را دارد؛ بسیجی پهلوان علیرضا ارجین هم که اخیرا قهرمان میل زورخانه جهان و رکورد دار این رشته شد.

انتهای پیام/ز


6687048
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است