استانی 13:47 - 09 شهریور 1393
پیش‌ از ظهر امروز صورت گرفت
پیش از ظهر امروز تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک ما بین دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی آذریایجان غربی منعقد گردیده است.

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک ما بین دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی آذریایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه پیش از ظهر تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و نیروی انتظامی آذربایجان غربی منعقد گردید.

موضوع این تفاهم‌نامه، برنامه‌ریزی، هماهنگی و اجرای مشترک سیاست‌ها، برنامه‌ها و قوانین و مقررات متضمن تامین، حفظ و ارتقای سلامتی آحاد جامعه است.

محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه در خصوص برنامه‌ریزی در راستای ارتقای دانش و مهارت کارکنان ستادی و محیطی دو دستگاه با مشارکت فی‌مابین، مشارکت و همکاری در تهیه، تدوین و انتشار منابع آموزش همگانی جهت ساخت رفتار سالم در جامعه در چارچوب موضوع تفاهم‌نامه از جمله فرهنگ ترافیک و پیشگیری از حوادث و سایر مخاطرات رفتاری است.

سومین محور این تفاهم‌نامه، همکاری مشترک در اجرای پروژه‌ها، طرح‌های اجرایی و تحقیقاتی ملی و استانی همچون سوء مصرف مواد وحوادث ترافیکی و برگزاری مشترک همایش‌ها، نشست‌ها، کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌ها با رویکرد سلامت همگانی به عنوان چهارمین مفاد تفاهم‌نامه است.

در مفاد این تفاهم‌نامه مشارکت و همکاری بین‌بخشی در واحدهای محیطی با تاکید بر تشکیل کمیته‌های مشترک و مشارکت واحدهای محیطی و عملیاتی نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در قالب کمیته مشترک (نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و دامپزشکی) در مبادی ورودی به کشور و میادین دواب آمده است.

در فرآیند اجرایی این تفاهم‌نامه سه مورد ذکر شده، از جمله تشکیل کمیته مشترک استانی و برنامه‌ریزی و هماهنگی اجرایی در خصوص بندهای تفاهم‌نامه به منظور تسهیل زمینه‌های اجرا با مسئولیت معاونت‌های اجتماعی و راهور و معاونت امور بهداشتی دانشگاه به عنوان دبیرخانه کمیته مشترک بوده است.

همچنین در فرآیند اجرایی این تفاهم‌نامه آمده است که هر کدام از دستگاه‌های نیروی انتظامی استان و دانشگاه علوم پزشکی استان موظف به تهیه و ارائه گزارش عملکرد از روند اجرا توسط واحدهای شهرستانی بهداشتی و انتظامی و جمع‌بندی و ارائه آن به بالاترین مقام عنوان شده است.

این تفاهم‌نامه به امضای رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی و فرمانده انتظامی آذربایجان رسید، همچنین در این جلسه زنگ تعامل بین این دو دستگاه نواخته شد.


4609977
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است