بین‌الملل 17:18 - 07 فروردین 1394
یک منبع میدانی سوری در گفتگو با فارس:
یک منبع میدانی سوری تاکید کرد که تمام حملات گروه های مسلح برای نفوذ به شهر «ادلب» ناکام مانده و این شهر همچنان چون سدی سخت در برابر گروه های تروریستی است.

«ادلب» همچنان چون سدی سخت در برابر گروه های تروریستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، شهر «ادلب»، مرکز استان ادلب در شمال غربی سوریه برای سومین روز متوالی شاهد درگیری نیروهای ارتش سوریه با گروه های مسلحی بود که تلاش داشتند، نفوذهایی را داخل شهر ادلب محقق کنند، اما شکست و ناکامی مواجه شدند.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص تاکید کرد که پس از بدست آمدن اطلاعات امنیتی مبنی بر تجمع گروه های مسلح در مناطقی اطراف شهر ادلب، ارتش سوریه با عملیاتی پیشگیرانه تلاش این گروه ها برای انجام بزرگترین و مهمترین حمله خود به شهر ادلب را ناکام گذاشتند.

این منبع میدانی سوری توضیح داد که این حمله قرار بود، از محورهای شرقی و شمال شرقی شهر ادلب روی نقاط تجمع و تمرکز ارتش سوریه در نزدیکی مناطق کارخانه ریسندگی و بافندگی، مدیریة ساکوب و پالایشگاه گاز در منطقه صنعتی و کوی الشیخ سلس و مکتب الدور در شهر ادلب صورت گیرد که ارتش سوریه این حمله گسترده را ناکام گذاشت.

منبع مذکور افزود: هم اکنون ارتش سوریه در استان ادلب از تاکتیک کمین پیشرفته استفاده می کند و طی آن اقدام به عقب نشینی از نقطه جغرافیایی خاص و دادن اجازه ورود گروه های مسلح به منطقه مورد نظر و سپس به تروریست ها حمله می کند، یا آنها را در دام کمین های خود می اندازد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل خبرهایی که توسط گروه های مسلح مبنی بر تصرف منطقه ای خاص در استان ادلب منتشر می شود، خبرهای اولیه بوده و فاقد صحت و اعتبار است و انتشار چنین خبرهایی صد در صد در راستای جنگ تبلیغاتی و رسانه ای گروه های مسلح و حامیان آنها صورت می گیرد و برای دولت، مردم و ارتش سوریه اهمیتی ندارد.

اما در خصوص مرکز شهر این منبع میدانی سوری توضیح داد که مرکز شهر ادلب شاهد آرامش نسبی است که هر از چندگاهی صدای شلیک های گروه های تروریستی این آرامش را برهم می زند، اما گروه های مسلح همچنان به حملات خمپاره ای خود علیه دو شهرک فوعه و کفریا ادامه می دهند.

وی تاکید کرد که نیروی هوایی ارتش سوریه بطور مستمر به حملات خود علیه گروه های مسلح ادامه و مواضع آنها را در مناطق سرمین، سراقب، تفتناز، قمیناس، معرتصمرین، فیلون، بکفلون، التمانعة و سلقین در استان ادلب هدف قرار می دهد.

این منبع میدانی سوری همچنین از رسیدن تجهیزات و استحکامات جدید نظامی و زرهی به شهر ادلب جهت تقویت و استحکام مواضع ارتش سوریه در این شهر خبر داد.

منبع مذکور خاطر نشان کرد که محورهای غربی و جنوبی شهر ادلب همچنان مستحکم است، درحالی که محورهای شمالی و شرقی شاهد درگیری های شدید است و طی آن گروه های تروریستی تلاش دارند، در خطوط دفاعی ارتش سوریه نفوذ کنند، اما تاکنون ناکام مانده اند.

انتهای پیام/ز

 


6103064
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پیشاپیش از رای منفی کشورش در جلسه شورای امنیت خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک رسانه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گزارش داد که ارتش آمریکا هزاران موشک را پس از حمله ایران به اسرائیل ارسال کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای در خصوص تحریم‌های جدید علیه کشورمان، به گستردگی مقیاس حمله ایران علیه اسرائیل اذعان کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه الجزایر تأکید کرد که زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد فرا رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده چین در سازمان ملل خواستار برقراری آتش‌بس در غزه و عدم حمله زمینی به شهر جنوبی رفح شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده روسیه در شورای امنیت از قطعنامه پیشنهادی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل حمایت کرد و آن را حامی صلح دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سیل شدید دبی که حمل و نقل زمینی و هوایی را مختل کرد، مردم در تلاش برای از سر گرفتن زندگی عادی خود هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی سیل شدید دوبی که حمل و نقل زمینی و هوایی را مختل کرد، مردم در تلاش برای از سر گرفتن زندگی عادی خود هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد که پایان دادن به خصومت‌ها در غزه، تنش‌های گسترده در «خاورمیانه» را خنثی خواهد کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نماینده فلسطین در جلسه شورای امنیت برای عضویت کامل آن در سازمان ملل گفت که کارشکنی در عضویت فلسطین، صلح منطقه را بر هم می‌زند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است